pondělí 30. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 31.8.2013 - Den 23 - Odlet do ČR

Tak dneska nastalo opět balení, tentokrát už poslední. Hotel se s námi rozloučil opět hodně dobrou snídaní.

Já jsem vyrazil ještě do města. Konečně jsem vyřešil problém jménem pohledy a to na mercado central neboli centrální tržnici. Je to tu hlavně o nákupu čerstvých mořských potvor, poprvé jsem viděl prodávat chobotnice, hnusný to potvory, nechápu jak to někdo může jíst.

Mořský potvory na tržnici mercado central...

Pak jsem také konečně natrefil na otevřenou hlavní poštu. Známka do Evropy stojí 590 pesos.
Pak jsem také konečně natrefil na otevřenou katedrálu Cathedral de Santiago na hlavním náměstí Plaza de Armas. Opravdu krásná stavba a to hlavně zevnitř.

V Chile jsem na těchto pár dní měnil celkem 150 USD.

Pokračoval zrychlený přesun do hotelu a v deset se odjíždí na letiště. Přijeli jsme tam okolo 10:45 a začalo to...
Šli jsme na check-in a tam jsme byli posláni na odbavení na terminál. Na někoho pas to chtělo odbavovat 3 lidi, na můj pas to odbavilo jen mě. Jenže lidem to většinou tisklo palubní vstupenku jen ze Santiaga do Sao Paulo, mě to teda vytisklo i zbývající dvě. Takže se s nima Martina trochu pohádala a šli jsme na přepážku. Tam chaos gradoval, provázený neustálými hádkami, Martina jim dávala co proto. Ale oni fakt byli marní.

Já jsem dopadl dobře,  odbavila mě až do Prahy ale dala mi jen první palubní vstupenku, po mém upozornění vytiskla i ostatní a bylo to v pohodě.  Ale např. Šebkovic rodina ta dopadla hůř - na jejich pas odbavili a vytiskli palubní vstupenky lenky a hanky ale samozřejmě se šebkovic zavazadlama. Naštěstí si toho šebkovic všimli načež to slečna asi nervově nezvládla a řekla že odchází. Podobně to pokračovalo s ostatními lidmi. Většinou jim tiskli buď jen jednu palubní vstupenku a nebo i druhou do Zurichu. Všichni nakonec snad všechny vstupenky na svá jména dostali kromě Heleny, ta bude muset v Zurichu sehnat tu do Prahy.

No na pasovce jsme odevzdali ten zelený papírek který nám zbyl při vstupu do Chile. Nejvtipnější pak byla security. Všechny batohy prošli a to včetně dvoulitrovky coca coly apod. Zajímavé jak nám na vstupu prolejzali autobus a mě převrtali oba batohy úplně celý. Ale heslo odvez si co chceš tu asi platí do puntíku.

Letíme letadlem Boeing 777-300 společnosti TAM Linhas Aereas, let JJ 8027, plánovaný odlet ze Santiaga 12:50, ale ten určitě nestihneme, to je právě ve chvíli co píšu tyto řádky a my stále stojíme. Plánovaný přílet do Sao Paulo je v 17:25, mají tam o hodinu více takže let by měl trvat  jen 3,5 hodiny.

V Sao Paulu to bude asi trochu vzrůšo, na přestup tam máme 65 minut a odlet ještě z terminálu 2, kdežto přiletíme na terminál 1, navíc je jasný že odlétáme ze Santiaga se spožděním. Nakonec na odletu zpoždění 25 minut ale přílet na čas. V Sao Paulu jsme museli projít na transfer security a pak z terminálu 1 až do terminálu 2. Tak jsme to měli jen taktak. Do gate jsme přišli v 18:25...

Naše cesta pokračuje ze Sao Paulo letem LX 93 do Zurichu, plánovaný odlet v 18:30, přílet zítra v 11:05, doba letu je teda 11,5 hodiny. Letíme Swiss Airlines, Airbus A340-300. Nakonec startujeme okolo 17:45 a máme to nějakých 9600 km.


Přehazuji si čas na evropský at si zvykám ;-) a rázem máme 1.9.2013.

Žádné komentáře:

Okomentovat