středa 11. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 12.8.2013 - Den 04 - Okolí Cusca

Dneska jsme vyjeli okolo Cusca. Byli jsme se podívat na ruinách hradeb hned nahoře za městem a také v soukromé Zoo kde léčí různě postižená zvířata, často zabavená při pašování z Peru. Hlavním cílem bylo ale velké skalní město Pisaq. Platí tam ta velká vstupenka za 130 Sol kterou jsme včera koupili v Cuscu - jmenuje se Boleto turístico del Cusco. Cestou už jsme se kochali zdejšími horami a začátkem posvátného údolí které vede od Pisaqu do Ollantaytamba.

Posvátné údolí Inků

Skalní město Pisaq je opravdu zážitek, samozřejmě velká většina města je pryč ale ty stupňovité terasy které tu Inkové na těch kopcích udělali jsou působivé. A na vrcholcích tech kopců si postavili bydlení.  Na těch stupňovitých terasách provozovali zemědělskou činnost.

A obydlí si nahoře na kopcích stavili z několika důvodů. Chtěli mít jednak rozhled co se v údolí děje, mělo to svou obrannou funkci a pak především proto že chtěli být blíže svým bohům, především bohu slunce. Všechny města a vesničky byli zařazeny pod nějakou provincii, které vládnul něco jako guvernér, a ten se zodpovídal již jen Inkovi, to byl jejich vládce. Inkové hodně expandovali a všechna území které Inkúm podléhali tak museli odvádět daně a dále pak museli být lidé k službám velkého Inky. Inka tak měl obrovské spousty lidí kteří mohli pracovat na těch velkých skalních městech atd.

Skalní město Pisaq

Po prohlídce jsme jeli na oběd. Menu bylo za 25 Sol a byla to fakt špatná volba. Je zajímavé že v čím jsme v menším městě, menu je dražší, porce je menší, jídlo horší a čekáme na jídlo déle. Když jsem dostal jako přílohu 5 koleček brambor, tak jsem se fakt divil. Navíc byly neskutečně vysušený. Za velký pivo tam chtěli 10 sol, což už si myslím je opravdu hodně přehnaná cena.
Po obědě jsme jeli na chvíli na trh do Pisaqu. Potom jsme se podívali na ruiny Tambo Machay a červené pevnosti Puca Pucara. Ostatní ruiny jsme nestihli tak si je necháme na zítra.

Večer jsem se šel projít do města a trochu fotit. Opravdu, osvětlená Qoriqancha a hlavní náměstí Plaza de la Armas jsou nádherné. A to je vše. Ráno zbalit a na dva dny budeme bydlet v Aquas Calientes.