sobota 14. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 15.8.2013 - Den 07 - Posvátným údolím do Cuzca

Dnes odjíždíme v 8:53 vlakem z Aquas Calientés do Ollantaytambo. Z Aquas Calientés je se světem jediné spojení a to právě vlakem. Cesta vede mezi horami a je naprosto úchvatná. Však ta cena 41 USD za jednu cestu je taky pěkná. Prakticky celá cesta je hezky stoupavá. Cesta tam stojí ještě více - 45 USD.

Cesta z Aquas Calientés

Pak jsme si dojeli do jedné vesničky ochutnat jeden z vesnických alkoholických nápojů Chicha. Vyrábí se nejčastěji z kukuřice, přes noc se dá do studené vody, pak se vyndá a nechá se kukuřice klíčit 15 dní, pak se to semele, uvaří a nalyje do velkého keramického demižonu. Pak je nápoj hotov. Je to pěkně trpký a vůbec mi to nechutnalo.  Druhá varianta je, že se do toho přimíchají jahody, pak se to dá i celkem pít:-)

Chicha (Číča) – místní alkoholický nápoj vesničanů

Již dříve jsme ochutnávali pisco, což je kořalka z hroznů vína, pak se dělá pisco sour, kdy se tam přidává bílek, angostura a pár dalších ingrediencí, dobré pitíčko.
Jako nealkoholický nápoj tu mají Inca cola, jak říká průvodkyně, je to jako pedro, je to žlutý a pít se to rozhodně dá.

Odpoledne bylo volné na nákupy v Cuscu, tak jsem taky nakupoval, 2x jsem musel navštívit směnárnu jelikož penízky došli... Na místním tržišti jsem byl taky na jídle a jen pro porovnání, u takové babči jsem dal za polévku a pak rybu s rýží a hranolkami 3,5 Sol. A bylo to moc dobrý.


Večer jsme byli na hudebním a tanečním vystoupení místního divadla.

Žádné komentáře:

Okomentovat