sobota 28. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 29.8.2013 - Den 21 - Cesta do Santiago de Chile

Kdyby ten autobus tolik nefučel z tý klimatizace a já nebyl nastydlej a neměl pořád zalehlý jedno ucho, skoro bych si to tu užíval. Spal jsem jako dudek. V deset ráno vyjíždíme z La Serena a máme to do Santiaga necelých 500 km. Škoda že tu maj rychlostní limit 100 km v hodině. Jakmile jej řidič přesáhne, začne to v celém autobusu pípat dokud zase nezpomalí. Tenhle dvoupatrový autobus by mohl jet mnohem rychleji. No nic už to nějak doklepeme.

K snídani sušenka a juice, k obědu opět sandvich s colou. Ještě že máme něco nakoupeno ze San Pedra:-)

Silnice po které jedeme je fakt velmi slušná a za La Serenou se z ní stala hezká dálnice. Aktuálně jedeme kousek od mořského pobřeží. Fakt neskutečný rozdíl oproti Bolívii nebo Chile. Až by mne zajimalo jak je to možné. Chile je prý rybářská velmoc a pak také snad bohatá na nějaké suroviny. Má prý také mnohem nižší korupci v porovnání s ostatními státy Jižní Ameriky.

Projíždíme pouští Atacama. Okolo čtvrté hodiny odpoledne, po necelých 24 hodinách přijíždíme na autobusové nádraží do Santiaga. Bereme taxíka a v půl páté jsme v hotelu Paris Londres boutique hostel. Moc krásný hotýlek v pařížském stylu, ve velmi klidné ulici ale přesto kousek od hlavního náměstí a v centru. Koukám že cena za noc se pohybuje okolo 50 USD.

Po páté hodině jdeme obhlédnout centrum. Santiago má 8 mil. obyvatel. Je to město jako normální evropské město. Ale počet těch obchodů v centru je fakt velkej. Nejen že každá ulice je obsypaná obchody ale v každém bloku jsou křížem krážem pasáže kde jsou spousty dalších obchodů. Celkem pěkný město, i by se tady dalo žít :-)

Náměstí v Santiago de Chile

I ceny jsou tady mnohem příznivější než v turistickém San Pedru.
- 1 kg banánů 500 pesos namísto 1000 pesos v San Pedru
- pohled 300 pesos
- empanada - šáteček plněný masem 750 pesos

K večeři jsme si dali empanádu a pak zašli do cukrárny, kalorické bomby jako blázen. Jo pár kilo jsem tu na výletě určitě nabral a s tím jsem nepočítal.