čtvrtek 12. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 13.8.2013 - Den 05 - Cesta do Aquas Calientes

Dneska jsme začali prohlídkou skalního bludištěm Quengo. Následovala prohlídka pevnosti Sacsayhuamán. Moc hezká záležitost kde se jednou Inkové vzepřeli španělské nadvládě. Pak jsme navštívili výrobnu ručně tkaného oblečení, kde si ručně barví přírodními barvivy vlnu. Pak jsme navštívili městečko Chinchero.

Bombóny z Čech, to je ale dobrota...

Poté jsme pokračovali na něco naprosto překrásnýho - Salinas de Maras. Je to okolo 5000 jezírek do kterých se nechá natéct voda která má vysoký obsah soli. Voda se nechá odpařit a zbyde tam jen sůl, která se naloží, vyčistí a pak velmi dobře prodává. Ta voda má vysoký obsah soli protože protéká horou ve které je kamenná sůl.

solná jezírka Salinas de Maras

Dále jsme navštívili místo se jménem Moray. Zde Inkové zkoumali pěstování plodin - co které plodině vyhovuje a co ne. Následoval sjezd horami do posvátného údolí, úžasně krasné hory i údolí, které vede od Pisaqu do Aquas Calientés. Posvátné bylo proto že zde byla údajně nejúrodnější pole.

Sjeli jsme až do městečka Ollantaytambo, kde je ve skále velká pevnost. V této pevnosti se Inkové bránily při španělském obsazování. Byla to předposlední bašta kde se Inkové bránily španělům, pak utekli do Amazonie, do Vilcabamby. Zde byli nakonec španěli dobyti.

pevnost Ollantaytambo

Incká říše tu byla od 1438 - 1532, samotní Inkové pak od roku 1200 . Incká říše vznikla když Chankové napadli Cuzco a tuto bitvu vyhráli Inkové. Tím začal rozmach říše a Inkové začali dobývat. Co ale Inkové za tu dobu dokázali je naprosto neuvěřitelné. Těch skalních měst vybudovali asi 100, když člověk vidí jaká to byla dokonalá práce tak mu zůstává rozum stát. Inkové za 100 let posunuli Inckou říši z malé oblasti okolo Cuzca až 5000 km na sever a 3500 km na jih. Pak přijeli španělé a jelikož přijeli s velkýma fousama, což u Inků měli bozi, mysleli si že přijeli bojové a bez velkých bojů se nechali obsazovat.

V 20.30 nastupujeme do vlaku který nás doveze do Aquas Calientés. Odjíždíme v 21.00 a měli bychom tam být za dvě hodiny. Je to okolo 80ti kilometrů. Lístky kupovala cestovka 2 měsíce dopředu, přesto na sedmou večerní už nebyly, takže jedeme až v devět. Cena mě dost šokovala, cesta tam za USD 45, cesta zpět za USD 41. Ale jiná možnost než vlak tam neexistuje,  proto toho asi tak zneužívají. Přijíždíme okolo jedenácté a ubytováváme se v hotelu Las Rocas. Mnohem horší kvalita než máme v Cuzcu.