úterý 10. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 11.8.2013 - Den 03 – Cusco

Tak dneska se vstávalo v 5.15, v 6.15 byl odjezd na Limské letiště a tam to začalo být zajímavé. Let přesunuli z 8.45 na 8.35, odbavení se vůbec nehejbalo i když nám martina domluvila přednostní odbavení.  Nakonec jsme se odbavili okolo 8.10, prošli rentgenama a do autobusu jsme vlezli asi v 8.30. Teda ne všichni,  známé dvě firmy  zase lítali po záchodech takže před rentgenama se pěkně zasekli. Martina je tam nějak našla a nějak je speciálně protáhla.  Nakonec jsme mohli odletět skoro na čas ale uvízli jsme někde na ranveji. Nakonec jsme odlétali po deváté hodině a to letem 2I 1181, malým letadlem pro necelých 100 lidí BAE 146.

Celý let jsme letěli čumákem zvednutým, vždyť jsme také letěli pomalu z nulové nadmořské výšky do Cusca které leží okolo 3399 metrů nad mořem. Letěli jsme celkem nízko a tak si mohli vychutnávat neskutečně nádherný Andy se zasněženými vrcholky. Přiletěli jsme po desáté hodině a vzali minivan do hotelu. Bydlíme v hotelu San Blas II, který je fakt nádherný.  Mám úžasný výhled na kus Cusca a hory okolo. Krásnej pokoj a jsme kousek od hlavního náměstí Plaza de Armas. Máme trochu problémy s dýcháním, ten přechod je opravdu znát. Náměstí Plaza de Armas vypadá v tom krásném prosluněném dni úchvatně.

Plaza de Armas v Cuscu

Obídek za 15 Sol byl taky dobrý. Pak kupujeme lístek na památky které navštívíme zítra, stojí 130 Sol, Sol je okolo 7 Kč takže celkem drahá sranda. Pak jdeme do chrámu Qorikancha, vstup 10 sol. Chrám postavili španělé když to tu obsadili a to na inckém chrámu Qorikancha. Pak jsme se zašli jen podívat na zdejší tržnici,  nakoupil jsem tam nějakou koku v listech a balení čaje. Je to tu překrásný.  A teďka je půl dvanácté a já se půjdu pomalu uložit do své úžasné postele s těma krásnýma panoramatama.