čtvrtek 26. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 27.8.2013 - Den 19 - Přejezd do Chile

Šlo se spát za velké zimy, nabalenej ve spacáku se spalo krásně a bylo teplo. Ale jakmile člověk po tý pátý hodině ráno vylez, byla kosa větší než večer.

Okolo 5:20 byla snídaně, venku mrzlo, což dokazovala jinovatka na oknech. Byl trochu problém s nastartováním jednoho jeepu, nakonec to vyřešilo zapůjčení baterie z jiného jeepu.

Všude samý plameňák :-)

Vyjeli jsme okolo půl sedmé. Plán byl být v deset na hranicích kde na nás bude čekat minibus a odveze nás do San Pedra. Tam bychom měli ještě před západem slunce navštívit údolí slunce Vally de Luna.

Cestou jsme měli poruchu, prasklá pojistka, tak jsme na přechod nedorazili v deset podle původního plánu ale až v jedenáct.

Pro představu - v Bolívii jsem utratil 210 USD.

Vstup do Chile

Jeepy jsme projeli přes bolivijskou hranici, jelikož výstupní razítko jsme dostali už na imigračním v Uyuni. Za hranicí nás čekal minibus, kam jsme všechno přeházeli a vyplnili 2 formuláře pro vstup do Chile. Minibusem jsme popojeli na celnici v Chile a na imigračním si nechali potvrdit vstup do Chile do pasu a na jeden z těch papírů. Pak jsme kousek popojeli a museli vyndat všechny věci z busu a jít s nimi na kontrolu. Vyházeli mi z velkýho baglu všechny věci ale koku mi naštěstí nechali. Ale nesmí se převážet žádné ovoce, zelenina, rostliny apod.

Ve 12:00 jsme vyrazili směr San Pedro. Řidič je pěknej kretén, hnedka odmítl s námi dojet do údolí měsíce takže máme po srandě.

Dorazili jsme do San Pedra okolo čtvrté odpoledne. Náš hotel se jmenuje Don Raul a je moc hezkej, jsou to jednotlivé pokoje na nádvoří, krasné... San Pedro je malé městečko a na první pohled žije z turistického ruchu, jeden hotýlek za druhým. Zajímavý je že má všude i v centru pouze prašnou silnici.

V Chile jsem měnil 100 USD. Kurs je za jeden dolar 500 chilských pesos.

Je to tu trošku dražší, tak o 25 - 50 procent více než u nás. Takže trošku šok oproti Bolívii.

V sedm jdeme na večeři,  cena je 6000 pesos, tak jsem na toho krocana zvědavej :-)

Krocan byl úžasnej a víno za 2000 pesos ještě lepší.