pátek 13. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 14.8.2013 - Den 06 - Machu Picchu

Tak a dneska se vyráží na Machu Picchu. Vstáváme ve čtyři ráno a v pět odcházíme na autobus. Vstup na Machu Picchu stojí včetně možnosti vylézt na horu Huyana Picchu 152 Sol. Autobus stojí 18.5 USD zpáteční jízdenka jen pro informaci. Autobusy vyjíždějí od 5:30, přesto že v 5:15 už jsme na místě tak před námi je už asi 200 lidí. Machu Picchu se otevírá od šesti, my jsme dorazili okolo 6:15 a to brzké vstávání stálo opravdu za to. Vylezli jsme ke strážní věži kousíček před východem slunce a byla to nádhera to pozorovat. Jelikož jsme tam byli takhle brzo, nebyla památka ještě tolik obklopena turisty. Je to možná profláklá památka ale stejně je to fakt překrásný.

svítání na Machu Picchu

Na desátou dopoledne máme koupenu možnost vylézt na Huyana Picchu a většina také jde. Zespoda se ani nezdá že se na to dá vylézt ale opravdu to jde. Je to teda masakr, šílený schody ale za 45 minut jsem byl nahoře. Pohled na Machu Picchu je úžasný.

Huyana Picchu  - ten kopec vpravo, tak tam jsme lezli...

Pak je možnost ještě jít na Intipunko tak taky jdu ale již osamocen jen s Elenou. Je to na vršku a je to vlastně poslední bod na cestě Inca trail, což je trek na 4 dny, který končí právě na Machu Picchu. Výhled je odtud opravdu úžasný. Machu Picchu prostě stojí za to vidět. Je to sice nedokončené dílo, jelikož přišli španělé ale i tak je to velkolepé a krásné dílo.

Machu Picchu

Pak jsem to vzal ještě pěší stezkou až do Aquas Calientés a to byl celkem masakr. Jde asi o 800 schodů a některé mají i půl metru. Seběhl jsem to dolu k řece za 25 minut a hezky se mi klepala kolena. Pak to bylo tak 2 km do Aquas.

Mají tu v Aquas také termální lázně, tak jsme to také zkusili, vstupné 10 Sol.

A teďka testujeme steak z Alpaky, což je něco jako lama, za 15 solu ale žádný zázrak.