neděle 8. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 9.8.2013 - Den 01 - Odlet do Limy

Tak začíná zase jeden větší výlet. A proč vlastně Jižní Amerika? No někdy v březnu byl cestovatelský festival na Ládví v kulturáku a jeden klučina tam přinesl neskutečně krásný fotky z Bolívie, takže za nějaký čas jsem zrušil úvahy jet na Aljašku,  stejně to kamarád který měl jet se mnou zrušil a já tak byl nucen jet s cestovkou. No a našel jsem si zájezd od Livingstone. Zájezd už byl sice zavřený, jelikož cena letenek šla nahoru, ale jelikož jsem byl ochoten si za ty letenky připlatit 7000 Kč, tak mě ještě vzali.

  Probudil mě budík ve dvě ráno a já byl tak ožralej ze jsem prostě nemohl vstát. Z toho horka a dusna ještě zpocenej no prostě strašnej stav. Ve 2.45 přijel taxík a jelo se. Sraz na letišti ve 4:00. Pak odlet lufthansou letem LH 1403 v šest ráno. Přílet okolo 7.15 do Frankfurtu a jel jsem se podívat do města. Jede tam S-bahn asi 20 minut na hauptbahnhof za 8,30 Euro zpáteční. No město je fakt divný, prakticky žádné historické centrum, bída s nouzí... Tak zpátky na letiště a nuda pokračuje. Pasovka v pohodě ale fór byl na skenerech. Našli mi v baťohu foťák a ten putoval na test jestli v něm nemám výbušninu, ještě k tomu se mě ujal nějaký čech který tu bydlí a pracuje s manželkou.  Naštěstí jsem tam výbušninu neměl:-)
  Odlétáme v 14:30 s lufthansou letem LH 542 do Bogotty v Kolumbii. Přílet je plánován na 18:59 místního času, časový posun je 7 hodin. Takže nás čeká 11,5 hodiny v letadle. Tenhle den bude opravdu hodně dlouhej...
Tak let byl ještě delší jelikož můj soused byl největší idiot v celým letadle. Nejdřív seděl na blbým místě a němec který chtěl pouze svoje místo, tak ty se skoro porvali. Pak si sednul znova blbě a pak když si sednul už správně vedle mě tak si nepřestal stěžovat.  Nakonec mu našli místo, takže tam sem se stěhoval i já. Pořád si na něco stěžoval, že němci jsou debilové a francouzi taky, že lepší než s lufthansou je to se Španělama atd. Celou cestu pořád něco mlel a vyžadoval pozornost. Uf, ještě že to mám za sebou. Odletěli jsme nakonec ve tři hodiny a kolem sedmé hodiny kolumbijského času přistáli v Bogotě. Letěli jsme Airbusem A340 krásných 11.5 hodiny.


V Bogotě čekáme na linku TA141 do Limy. Odlet byl plánován na 21:56 ale nakonec jsme vzlétali okolo 22:40. Mohu říct že lepší jídlo v letadle jsem snad ještě neměl i když to bylo jen kuře s rýží. V letadle každý kdo v Limě končí cestu, dostane dva papíry,  jeden je celní deklarace a druhej takový vstupní formulář který se odevzdává na imigračním.  Příjezd do Limy byl plánován na 00:51, přiletěli jsme skoro na čas. Pak jsme se motali na imigračním, kde se odevzdá ten vstupní formulář, oni se zeptají jak dlouho zde plánujete být a odtrhnou kus z toho formuláře a napíší tam na jak dlouho Vám povolují pobyt. Tento kus papíru se pak odevzdává při odjezdu ze země, v našem případě na peruánských hranicích s Bolívií pak už jsme jen vzali batohy z pásu a na celnici odevzdali deklaraci a v poklidu vylezli. To bylo tak okolo druhé hodiny. Než jsme se dostali do hotelu Imperial v limském distriktu Miraflores, byly už skoro tři hodiny. A než jsem se umyl,  udělal převaz toho mýho prstu, tak tu ve čtyři ráno dopisuju tento deník a jdu spát. Takže vstával jsem v Praze ve dvě ráno a teď máme čtyři ráno peruánského času, takže 33 hodin na cestě.... jdu chrnět, budíček je v osm ráno.

Fotogalerie

Žádné komentáře:

Okomentovat