pondělí 16. září 2013

Deník - Peru-Bolívie-Chile 2013 - 17.8.2013 - Den 09 - Plovoucí ostrovy kmene Uros

Dneska jsme po osmé hodině vyrazili k přístavu v Punu který leží na jezeru Titicaca. Titacaca je nejvýše položené splavné jezero na světě, ale neptejte se mi co to přesně znamená splavnost... Leží ve výšce okolo 3900 metrů nad mořem. Loďka nás dovezla na plovoucí rákosový ostrov. Takto tu žije kmen Uros, asi 1500 obyvatel obývá 80 rákosových ostrovů. Každý ostrov má průměr asi 30 metrů a obývá ho okolo šesti až osmi rodin. Ostrov je udělaný tak že v období dešťů kdy se rákos i s chumáčem země zvedne ze dna, tak oni odříznou bloky té země třeba bloky 2x2 metry a odtáhnou na cílové místo. Tam ty bloky poskládaj a zatlučou do nich kůly. Pak ty bloky svážou provazem který obmotaj okolo těch kůlů. Na to pak už pokládají jednotlivé vrstvy rákosu do výšky asi metru. A na tom už si staví z rákosu obydlí.

Ale je to už velká turistická atrakce takže tam prodávají suvenýry apod. a není to úplně ono. Pak jsme na rákosové bárce odjeli na druhý ostrov a pak se již na lodi vrátili okolo poledne do Puna. Zašli jsme si na oběd, menu ze 4 chodů za 7 Sol, a ještě k tomu pití a ještě k tomu to bylo moc dobré. Ale při našem odchodu ukradli Eleně foťák v cene asi 3000 Euro. Takže my jsme na kolorykšách jeli na autobusové nádraží kde nám jel v 14:30 autobus který nás odveze do Bolívie do městečka Copacabana na břehu Titicaca a Martina šla s Elenou na policii sepsat protokol o krádeži aby něco aspoň dostala od pojišťovny.

Plovoucí rákosové ostrovy na jezeře Titicaca

Pro představu - za těch 9 dní jsem tu utratil 260 USD neboli okolo 750 Solů.

Vstup do Bolívie

Vstup do Bolívie probíhal okolo páté odpoledne následovně. Když jsme vstupovali do Peru, vyplnili jsme v letadle takový imigrační papír, který jsme odevzdali na imigračním na letišti a dostali jsme od toho papírek s počtem dnů které můžeme v Peru strávit. Na hranicích jsme šli s tímto papírkem a pasem na policii, kde nám ho potvrdili. Pak jsme s tím šli na imigrační kde si ten papírek vzali a potvrdili nám razítkem něco do pasu. Pak jsme popošli asi 300 metrů na bolivijské imigrační a tam odevzdali imigrační lístek který jsme vyplnili v turistickém autobuse kterým jedeme. Z toho lístku nám kousek vrátili a orazítkovali nám ten lístek na 30 dnů které můžeme v Bolívii strávit. Stejných 30 dnů narazítkovali do pasu. Autobus na nás čekal za branou a tak jsme pokračovali.

Na hranicích jsem měnil na Boliviány 120 USD což bylo za kurs 6.8 okolo 810 Boliviánů.

V Copacabaně bydlíme v hotelu Paraiso asi 100 metrů od pláže. Mimochodem ta pláž v Riu se prý jmenuje právě po tomto místě jelikož se tu po návštěvě kostela jedna dcera velmi bohatého Argentince vyléčila ze slepoty a na ten popud ten Argentinec pojmenoval v Riu kde bydlel tu pláž podle tohoto místa.

Hotel je sice super ale opět tu není topení takže je tu celkem zima. Radiátory měli zatím pouze v Cuzcu a bylo to super.  A to tady mají větší kosu, zdá se.