čtvrtek 13. listopadu 2014

Deník - Nepál - Tibet 2014 - 8.10.2014 - Den 05 - Langtang trek - Den 2

Dnes vstáváme v 6:00, snídaně 6:30, odchod okolo 7:45, protože nás čeká velká štreka. Nejdřív se jde nahoru a nahoru, po schodech, k tomu sluníčko fakt pálí. Nastoupali jsme okolo 500 m a dostali se konečně nahoru na kopec.
V 15:00 jsme v Kutumsangu a dáváme si oběd. Je tu fakt krásně. Ale je to záhul, lidi odpadají, dnes nás 3 lidi opustí a půjdou zítra dolů do města, kde jezdí autobus který je odveze do Bhaktapuru, kde na nás počkají. Kutumsang je v 2470 m.n.m., nastoupali jsme asi 800 m a dalších 1000 metrů nás ještě čeká. Celkem krutá představa, ale trek je 8 denní a my na to máme pouze 6 dní, takže někde se to projevit musí.
Moc turistů tu není, potkali jsme jich tak dvacet. K obědu je dalbát, stojí 300 NRP = 60 Kč. Přidávají ho kolik kdo chce. A co to vlastně je? Je to v mističkách – rýže, omáčka a brambory s něčím zeleným, zřejmě špenátem. Nepálci to jí rukou – namáčejí rýži do omáčky. Je to jejich nejtypičtější pokrm.
Pokračujeme dále, chodíme tu vesničkami a sledujeme Nepálce, jak suší kukuřici, žnou trávu srpem, v nůších na zádech nosí dříví. Jsou tu všude krásné stupňovité terasy, kde pěstují proso.
Na návštěvě v nepálské vesnici

Z Kutumsangu jdeme zas už jen do kopce, převýšení asi 1000 metrů. Už nás jde jen 5, plus náš český a nepálský průvodce Asal, a 3 nosiči. Fakt toho máme dost, a to včetně nosičů. Nosiči na to moc připravení nebyli, docházeli jsme samozřejmě za tmy a nosičí bez čelovek, tak jsme jim svítili na cestu asi od šesté večer. Nakonec docházíme v 19:20 a jsme opravdu vyčerpaní. Bydlíme na kopci, kam to bylo 1000 výškových metrů.

Langtang National Park
Právě je devět večer, sedíme tu u kamen, jelikož v pokojíčkách se tu samozřejmě nikde netopí, a máme toho celkem dost. Zítra máme procházku asi tak na 10 hodin, tak uvidíme, předpokládám, že to bude tak na 13 hodin. Bude zima, netopí se, na pokojích se svítí svíčkami, elektřina není. V koupelně voda žádná, pokud by byla tak jen studená, spíše ledová… a člověk by to na sebe naléval. No prostě pár dní se mýt nebudu.
V noci opravdu zima, přece jen ta výška je znát, a jediný zdroj tepla – svíčka, dávno zhasla… Naštěstí kvalitní spacák je záchrana a pokud člověk nemusí vylézat ze spacáku, tak je krásné teplo.

Shrnutí dne treku
Délka dnešní cesty – okolo 30 km
Převýšení – z 1800 m.n.m do 3420 m.n.m.