středa 19. listopadu 2014

Deník - Nepál - Tibet 2014 - 14.10.2014 - Den 11 - z Nepálu do Tibetu

Den začíná po hodině spánku, v sedm rychle balíme a trochu se u toho motáme, samozřejmě ti kteří slavili do ranních hodin. Rychlá snídaně a v osm se vyráží směr nepálsko – tibetské hranice. Na snídani ještě dostávám od ostatních účastníků zájezdu k narozeninám pěkné triko s nepálským motivem, to tu ještě nadělám s takovouhle krásou parády J. Lahvička rumu se také bude hodit … Díky, přátelé!!!

žízní neumřeli…

V jeepu začíná velká zábava, přece jen máme ještě dost v krvi… a hlavně lahvička rumu s námi… K tomu si pouštíme Chinaski, Parkán a srandy bylo fakt dost. Při zastávkách v nepálských vesnicích bavíme i Nepálce, trochu nechápou, a samozřejmě průběžně doplňujeme rumové zásoby J. Jedeme dvěma jeepy, silnice na hranice je fakt drsná, na jednom místě dokonce bagr tlačí svojí lžící náklaďák do kopce.

bagr tlačí náklaďák…

Na hranice dojíždíme okolo druhé odpoledne. Vyplníme imigrační papír na nepálské straně, ten si berou úředníci a za něj nám dávají výstupní razítko do pasu. Začalo nám krásně pršet a lilo až do noci.
Bereme zavazadla a přecházíme pěšky hranice Kodari – Zhangmu do Tibetu – přes most přátelství. Vyplňujeme imigrační papíry a odevzdáváme úředníkovi. Pak nám projeli rentgenem zavazadla a u mě našli ten nádherný nůž, co jsem koupil v Bhaktapuru, nůž i přes naléhání, že jde o suvenýr, Číňani zabavují. Asi se jim fakt moc líbil, šmejdi čínský.

Pak následuje další kontrola a oláááá JSME V TIBETU!!!!

Lezeme do autobusu a přeřizujeme čas o dvě a čtvrt hodiny dopředu. Takže z 15:15 máme najednou 17:30 a popojíždíme dále do Zhangmu. Všude je tu spousta náklaďáků na obou stranách hranic, jelikož je to asi nejvytíženější přechod mezi Čínou a Nepálem. Než se tu prokličkujeme k policejní stanici, kde musíme dostat razítko, abychom mohli dále, tak je půl sedmé večer a stanici nám zavřeli, takže dneska do Nyalamu nedojedeme a musíme zůstat zde.
Ubytováváme se v hotelu Gang – Gyen Zhangmu. Fakt velký hotel a prostorné pokoje, ale ošklivé. Stěny jsou plesnivé a opadávají, sprcha neteče, umyvadlu netěsní odpad.
Večeři máme naproti hotelu, polévka Yak thukpa, neboli nudle v polévce s jačím masem, je moooc dobrá. Na pokoji pokračuje oslava mých narozenin, ale odpadáváme okolo jedenácté večerní. Rum je dopit, slivovice nám ještě trocha zbylo. Jdeme se pořádně vyspat, jen je to trochu zima.

Ubytování – Zhangmu, Gang – Gyen Zhangmu

Něco o Tibetu
V Tibetu se platí čínskými juany, kurz je 1 USD = 6 Juanů, 1 Juan = 3 Kč.
V Tibetu cestujeme na skupinové vízum.

Ceny v Tibetu
Čokoládová tyčinka – 10 juanů
0,5 l čínská pálenka 48 % - 8 juanů
pytlík sušenek – 12 juanů
Vyplývá z toho, že ceny tu nejsou rozhodně nižší nežli v ČR, vyjma alkoholu, který je tu fakt levný…