úterý 18. listopadu 2014

Deník - Nepál - Tibet 2014 - 13.10.2014 - Den 10 – Bhaktapur

Hotel byl super, ale vstávali jsme už po čtvrté ranní, abychom viděli svítání. Vydali jsme se před pátou ranní na kopec Nagarkot, odkud jsou krásné výhledy na hory okolo Káthmándského údolí. Bohužel viditelnost mizerná, takže v půl osmé vycházíme na procházku vesničkami až k chrámu Changunarajan, kam docházíme okolo deváté hodiny.

svítání v Káthmándském údolí z kopce Nagarkot

Chrám je na hezkém kopečku a za 40 USD tam pořizuji hezkou mandalu. Pak se minibusem vracíme do Bhaktapuru, kde si okolo jedenácté konečně dáváme v Shiva  hotelu snídani, 300 NRP.  Ve dvanáct máme sbaleno a s nepálským průvodcem procházíme městem. Kocháme se chrámy, navštívíme továrničku na ruční výrobu papíru. Od Nepálce kupuji hezký suvenýr – za 20 USD Gorkharský nůž.

Bhaktapurské náměstí

Poté odjíždíme zpátky do Káthmándú, opět do hotelu Thasi Dhargey. Zašli jsme si do steak house na dobrý steak.
S Petrem a Pavlem, jak příznačné, začínáme obrážet zdejší bary s živou hudbou. Nedá se nic dělat, mám narozeniny a musíme to trochu oslavit. Nakonec jsme zakotvili v Hard Rock Café, kde hraje skupina Anuprastha, fakt super muzika.

naše trojka na jízdě po Káthmándských barech...

Drinky tu jsou trochu dražší, jeden tak 500 – 650 NRP + daň 13% + spropitné 10%, ale za tu srandu to určitě stojí. Okolo 1:30 ráno potkáváme Martinu před barem, takže pokračujeme ještě do dalšího podniku. Bohužel v 2:00 se tu ze zákona musí dodržovat noční klid, a tak všechny bary zavírají. Nezbývá než pokračovat na hotelu, spát se jde v 5:30.

Ubytování – Káthmándú, Thasi Dhargey

Něco o Nepálu
V Nepálu se smlouvá, cena se dá stlačit na 50 % prvotní ceny. Počasí je příjemné, jen ráno, než vyjde slunce je trochu zima.

Počasí v říjnu:
Na horách v 4000 m.n.m. bylo v říjnu ráno -5°C i -10°C. Přes den je příjemně, 10 – 15 °C.
Ve městech je okolo 20 °C. Prší velmi málo, nám pršelo jen první den treku, a pak v Bhaktapuru.