úterý 25. listopadu 2014

Deník - Nepál - Tibet 2014 - 20.10.2014 - Den 17 - Yamdrok Tso trek - Den 1

Zima byla opravdu velká, tak -15°C, k tomu fičel vítr a bylo vlhko. V půl desáté super snídaně, pak dobalujeme věci – batohy do pytlů. Pak dorazili yak meni se 7 jaky, na které se vše včetně polní kuchyně naložilo. To, co se nevešlo, počká na další jaky, kteří mají přijít později.

stavba domu ve vesnici Mayo

Okolo půl jedenácté konečně dobaleno a jdeme na návštěvu do vesnice Maya. Civíme tu na stavbu nového domu, spíše tedy přístavbu. Zdi jsou z kamene, výplň je ze směsi jílu, vody a slámy, někdy se přidává jačí trus.

jaci v akci

Pokračujeme údolím pod ledovcem mírně nahoru. Jdeme hodně pomalu, v této výšce totiž někomu i obyčejná chůze může dělat problémy. Preventivně jsme si také vzali tablety na výškovku, co jsme koupili v Gyantse. Ty místní se jmenují Plateu-safety, 20 kapslí za 56 juanů, dávkuji 2 kapsle ráno a dvě večer. Maximální dávkování je 3x3 kapsle denně. Okolo páté hodiny jsme již na hezkém kopečku ve výšce 5080 m.n.m., dál už nestíháme dojít, takže kemp budeme muset rozvinout zde. Původní plán, překonat nejvyšší bod a zakotvit v nějaké nižší výšce, se tedy nepovedl.

ledovec Nyemcheganksank

Ta procházka byla ale celý den úchvatná, po pravé straně nádherný ledovec a všude okolo nás nádherná tibetská krajina, všude klid, jen občas stádo jaků, jednou také pár antilop.

tibetská krajina u ledovce

Právě když jsme dostavili kemp, před sedmou večer, se začalo stmívat, to jen znamená, že začne být fakt zima zima zima. V sedm je opět bohatá večeře, takže ta super večeře včera nebyla jen na uvítanou, laťku kuchař nasadil vysoko a stále se jí drží. V půl deváté už je i v jídelním stanu taková zima, že jdeme raději zalézt do stanů a spacáků.