sobota 2. dubna 2016

Deník - Kuba na kolech 2016 - 02.04.2016 - Den 08 - Národní park Pico Cristal

Těžká rána opilcova, opět. Ani na pokoj jsem nějak nedošel a probudil se v půl šesté ráno na terase před naším bungalovem. No coment.

Dopoledne se jdeme projít okolo hotelu, je tu krásné prostředí. Ale všude je tu bída, navíc to tu smetl hurikán a tak tu baráky nemají stále střechy.

meziměstská doprava

Pak jedeme na kolech k vodopádům. Největší vodopády na Kubě, Salton de Guayabo. A nejúžasnější je že je tu na skále u jednoho vodopádu bazének kde se dá úžasně koupat. Vstupné je 5 pesos convertible, všechno to jde jako všude vládě takže jim tu nic nezbyde.

koupáníčko u vodopádu Salton de Guayabo

Pak pokračujeme na kolech dále, potkal nás první defekt - 11x propíchlá duše Markéty. Takže Markéta dojíždí na náklaďáku s místňákama. Pak odjíždíme autem do Humboldtova národního parku.

Všude je tu vidět ta bída. Jezdí tu všude koně s povozem. Jidlo tu je zase o něco levnější, celá pizza 30 pesos cubana, kafe se tu běžně prodává za 1 peso cubana.

Neměl to být problematický přejezd, ale posledních 30 km jedeme asi dvě nebo tři hodiny. Řidiči neví kde je to naše campismo. Dokonce ani místní lidi neví.

Campismo ma být v Humboldtově národním parku ale ředitel tam není. A tak máme po spaní, nakonec prý totiž že přisli o licenci k ubytování, čili přespávání turistů. Nakonec se kousek vracíme a vybalujeme spacáky a ustýláme si v místňacké občerstvovně alias cafeterii. Nálada na bodu mrazu, lidi sou nasraný. Z kola jsme zadělaný jako prasata a nemáme se kde umýt, hlad taky je atd. Takže jsme se hezky zhádali, prostě kritický den.

Něco o Kubě
Kubánci berou v průměru 1-2 USD denně. Lépe jsou na tom ti, co dělají s turisty. Ale třeba celé vstupné do památek jde vládě a místní z toho nemají skoro nic.

Zdá se mi, že Kubánci minimálně půlku života klábosí. Někam přijedeme a Manuel si začne s někým povídat, jako kdyby se znali půl života. Kubánci mají všude dveře i okna otevřené a většinou sedí na houpacím křesle doma nebo na ulici před svým domem a prostě o něčem kecají. Atmosféra je více než pohodová, na to že jsou vlastně uvěznění ve své zemi komunistickým režimem a jsou velice chudí... Oni, jak jsem se dozvěděl, cestovat mohou, ale skoro nikdo tu na to samozřejmě nemá peníze.