neděle 4. ledna 2015

Deník - Mexiko 2014 - 10.12.2014 - Den 01 - Odlet do Mexika

Dnes začíná můj další výlet, tentokráte do Mexika. Naše malá skupinka se stává z mé osoby, Martina, Jakuba a Milana. O výletě jsme začali dumat někdy v září tohoto roku a v září také zakoupili letenky. Letenka koupená v září, odlet z Vídně, přes Paříž do Cancúnu, stála něco málo přes 21000 Kč.

Naše cesta tak začala už prakticky včera, cestou do Vídně. Po dlouhých rozhovorech u vína, jsme zvolili cestu vlakem českých drah, vlak EC 79, odjezd 18:39, příjezd do Vídně v 23:03. Velmi příjemná a pohodlná cesta, cena 530 Kč. Tato cena však platí pouze v případě koupě přes internet a min. 3 dny před odjezdem. Jinak je za 1100 Kč, jelikož jeden člen výpravy to nestihl a tak má jizdenku za plnou palbu... Místenka není třeba a místa je tu celkem dost.

Do Vídně dojíždíme na nádraží Praterstern. Na letiště se dopravujeme taxikem, jedeme asi 20 minut, cena 39 EUR je celkem v pohodě, když jsme čtyři. MHDčkem by to bylo ještě o kousek dražší. Na letišti se tu nic moc neděje, je tu liduprázdno. Přes noc tu totiž nic nelítá, asi z důvodu rušení nočního klidu. Na letišti prakticky všechny obchody i restaurace zavřené, tak tu posedáváme na sedačkách a zkoušíme usnout, ale moc nám to nejde. Navíc tu hezky profukuje, takže si koledujeme o rýmičku...
Odlétáme letem OS411, Austrian Airlines, operovaný ale Tyrolian Airlines, odlet v 7:05 směr Paříž na letiště Charles de Gaull. Máme to tak na dvě hoďky. Na letišti v Paříži sháníme něco k jídlu, ale výběr je fakt mizerný, v teplých jídlech na terminálu 2E je výběr prakticky nulový. Jinak mezi terminály se tu jezdí autobusy.

Dále pokračujeme letem AF650, Air France, v 12:40 do Cancúnu, což je hlavní město státu Yucatán v Mexiku. Čeká nás krásných 11 hodin v letadle. Servis je hrozný, absolutně nesrovnatelný se špičkovým servisem např. v Emirates Airlines. Ve dvě odpoledne jsme dostali oběd, celkem dobré. Od té doby nic, letušky ani nepodávají pití, někde jsou zalezlé, takže se pro nápoje chodí doprostřed nebo do zadní části letadla. Jinak bylo možno se ládovat jen sušenkami, nanukem a jablky, které byly k dostání v zadní části. Štastlivci také vydyndali snack, ale pak došel. V půl jedenácté večer se podává něco jako snídaně - jogurt s malým pečivem a juice.

Přistáváme před půlnocí a přeřizujeme hodinky o 7 hodin zpět, takže rázem máme pět hodin odpoledne. Na letišti procházíme imigračním oddělením, celkem to odbavují rychle. Odevzdává se tu jeden papír, který jsme vyplňovali v letadle, část papíru nám je potvrzena a vrácena a bude ho nutno předložit při odletu ze země.

Po vyzvednutí kufrů následuje ještě celní kontrola, odevzdáváme druhý papír a mačkáme kouzelné tlačítko - taková loterie, náhodný výběr člověka, kterému projedou věci, jestli něco nepašuje. Nás se to ale naštěstí netýkalo. Před terminálem na nás čeká pán z půjčovny SIXT, kde jsme si přes EconomyCarRentals.com objednali auto. Odváží nás asi 5 km do půjčovny SIXT. Zde doplácíme celkem okolo 560 USD za půjčení auta, dalších 6000 Kč jsme již platili předem při rezervaci (cena je již s pojištěním, druhý řidič byl zdarma).

Cancún máme asi 15 km daleko, hotel máme v ulici Tankah, bohužel ulice je rozdělená velkým tržištěm na dvě části, navigace nám hotel ukázala špatně, asi o 400 metrů, takže náš hotel Tankah, hledáme celkem asi hodinu. Cena za ubytování je 38 USD za pokoj a noc. Hlad už je veliký, tak jdeme okolo půl deváté místního času na večeři. No večeři, máme jen dolary a zapadli jsme do kavárny, takže kafe a k tomu tousty apod.