sobota 5. května 2012

Deník - USA 2012 - 18.4.2012 - Den 07 - New York

Dnešek jsem vyhlásil kritickým dnem naší výpravy. V 7:45 nám to totiž letí do New Yorku. Z města jsme přišli před půlnocí, spát jsme šli před druhou a v půl pátý budíček. V 5:00 snídaně, a vypadalo to že ani kuchař dneska nezačal zvesela, prostě jsme si nepochutnali. Taxi jsme ani volat nemuseli, před hotelem jich pár postávalo. Na letišti jsme byli už v 5:40, takže jsme ten start opravdu trochu přepálili.

Letíme s United Airlines, let UA 1519, odlet v 7:45, plánovaný přílet v 15:41 na Newark letiště v New Yorku, vlastně v New Jersey. V New Yorku je o 3 hodiny více, takže v letadle trávíme pouze 5 hodin. Letíme Boeing 737-900 a máme to 3586 km. Za celou cestu jsme k jídlu nedostali ani suchek rohlík, jen vodu a colu, zlatej Virgin America.

Na letišti jsme sedli do busu Newark Airport Express, který nás doveze na Port Authority Terminal na Manhattanu, kousek od našeho hotelu. Autobus stojí $ 16 a jede to asi hodinku, takže jsme dojeli okolo 17:20.

Bydlíme v hotelu Carter, 250 W 43rd Street, New York, NY 10036, asi 50 m od Times square. V 17:30 jsme ubytování, pokoj je zatím rozhodně nejslabší a za těch $150 na noc by se mohli více snažit, ale co můžeme chtít za ty prachy... Každopádně má super polohu, kousek od hotelu se kříží 10 linek metra.

Máme celkem zataženo, skoukneme Grand Central terminal a Chrysler building, kam nás ale stejně dovnitř nechtěli pustit, hned co jsem vlezl dovnitř na mě startovala security. Takže jdeme nakupovat na Lower Manhattan, do Century 21 a celkem se zadařilo a za super ceny. Jojo, New York je i město nákupů. A s Metrocard za $ 29 stojí si můžeme jezdit do aleluja až 7 dní.

Večer si procházíme Times square, kde to opravdu žije. Mají tu hezký obchody, lidi jsou tu takový v pohodě, hraje tam v obchodech super muzika  a všude hromada lidí. A teďka okolo 21:00 už to není takový blázinec jako okolo šesté, kdy se z těch mrakodrapů vyvalilo milion lidí, že se ani na chodníky nevešli...

Ne že by v San Franciscu nebyla civilizace, ale těch černochů který by dělali bordel na ulicích bylo moc, tady se cítíte mezi nimi úplně v pohodě. Většinou tu pracují v obchodech, při vstupu Vás hezky pozdraví a tím to hasne, maximálně Vám řeknou jak se máte, nikdo Vás neotravuje.