čtvrtek 18. srpna 2011

Autem, Mitsubishi Delica 4x4, 21 km, průměrná rychlost 25 km/h
Korean Air – Let KE 868, Ulánbátar -> Soul, Airbus A330-300, 1974 km

Jak věci šli

Tak a je tu poslední den v Mongolsku. Snídaně v 9:00, pak balení, mě to teda jde hodně těžko, každý pohyb ruky vyvolává šílenou bolest. V tom autě do Moronu jsem si asi skřípnul nějaký nerv, ta bolest se mění, teď ta bolest vychází z jednoho místa. Je to snad horší než to bylo, ale jinak se zdá že budu v pohodě a přežiju to. V 11:00 musíme opustit pokoj, tak si jdu na poštu koupit nějaký pohledy, stejně to musím rozchodit a chůze je téměř jediný co se dá přežít jen s menšími bolestmi. Ve 12 nás vyzvedává Šnéé s řidičem, jde se do State department store ještě koupit nějaký poslední blbosti domů, pak jdeme do restaurace Modern Nomads. Z pohledu prostředí je to ta nejhezčí restaurace jakou jsem v životě viděl. Opravdu nádhera, která se ani v Čechách moc nevidí. Tuto restauraci doporučoval i průvodce, takže v mých prvních plánech také byla. Po polévce dostáváme v dřevěném kyblíku ChorChog, který už jsme jednou konzumovali. Nyní v podstatně menším vydání.

Okolo 15té hodiny jsme v palácích Bogdchána, chánové byli vládci Mongolska.

Paláce Bogdchána

Okolo 18té hodiny jdeme opět na Tumen Ekh vystoupení, jelikož se mi to poprvé strašně líbilo. Představení bylo o dost jiné než minule, takže za mě dostávají plný počet bodů.

soubor písní a tanců Tumen Ekh

Na večeři jdeme do BD Mongolian barbeque, Šnéé to volí proto, jelikož se nám to posledně strašně líbilo. Opět nandavám všechno možné a nechávám si na grilu pěkně ugrilovat, 2x.

Restaurace BD Mongolian barbeque, Ulaanbaatar

Okolo 21:15 odjíždíme na letiště, 3 týdny dovolené pomalu končí. Nastává loučení se Šnéé, je z toho taková na měkko, my pouze trochu. Takže checkin, security kontrola, departure card, pasová kontrola a čeká se na let. Odlétá to v 23.50 ULAT. Plánované přistání v Korei je 3:50 KST.