středa 28. listopadu 2012

Deník - USA-Florida, Bahamy 2012 - 9.11.2012 - Den 01 - Přílet Orlando

Tak a máme tu 9.11.2012 a druhý letošní výlet do USA. Právě máme okolo 8:30 a sedíme s Martinem v letadle Lufthansa, Boeing 737, let LH1393 do Frankfurtu. Jsme plni očekávání co nás v USA potká, na východním pobřeží řádil před 14ti dny hurikán Sandy, včera hlásili nějaké sněhové bouřky. Moc jsem toho nenaspal, když jsem šel spát ve dvě ráno a vstával v pět, tak asi večer budu trochu vyřízenej jelikož plánovaný přílet do Orlanda je v 17.50, pak bude následovat hledání půjčovny aut a hotelu. Takže pokud to dobře půjde tak jsme v 20:30 na hotelu což s časovým posunem dělá přes 21 hodin na nohách.

Máme okolo půl dvanácté a sedíme se na Frankfurtském letišti. plánovaný odlet v 13:20 LH464 lufthansa Airbusem 340. V letadýlku strávíme deset a půl hodiny. Právě máme okolo 18:30 středoevropského času a trochu to tu s náma lomcuje. Absolvovali jsme také oběd ale byl to jeden z asi úplně nejhorších. Ještě že jsem si zabalil nějaký sušenky, asi se dneska budou hodit. Přeci jen letíme přes 8000 km... Máme půl deváté a začínáme se tu pěkně nudit. Navíc tu s náma na čtyřce sedí Rumuni který hrozně smrdí a teď začali ještě chrápat. Před námi sedí tipuju nějaký mexičanky který tu dělají bordel a už mi jednou vylili pití. Prostě spolucestující si člověk nevybírá a jak jídlo tak spolucestující jsou na tomto letu opravdu střašní. No a letušky kterým nemůžeme říci jinak než Gertrůdy na tom nejsou o moc lépe. Těch sedmnáct hodin na nohách mě začíná trochu unavovat, ono tři hodiny spánku v noci mi moc nepřidalo. Ale navigace mi prozradila že z půjčovny aut to máme do hotelu necelých 10 km takže to už bychom to mohli nějak doklepat.

Možná vůbec co je cílem naší cesty a jak jsme se k tomu dostali. Původně jsem měl jet do Tibetu ale to úplně nevyšlo jelikož nějaký lidi se na úplně vyprdli a cestovky to buďto měli plný a nebo ten zájezd úplně zrušili. Pak jsme nějak kecali s Martinem a on že by se jel podívat do Chicaga což nevypadalo vůbec marně. Do přírody kam bych chtěl jednou do USA vyrazit ho nedostanu to vím. Pak jsme se nějak jeli v září podívat do Německého Speyeru na raketoplán a tam se asi začala v našich hlavách utvářet myšlenka o návštěvě NASA. Původně jsme chtěli navštívit Houston ale letenky pekelně drahý a nějak se nám to středisko úplně nelíbilo. Pak jsme teda lovili středisko NASA v Cape Canaveral na Floridě a bylo jasný že se letí do Orlanda které je poblíž.

Tak když jsme na tom východním pobřeží tak se přeci zajdeme podívat do Miami ne? No pak se k tomu přidal Key West na doporučení kolegy a k tomu jsme ještě jednou při brouzdání narazili na lodě které odplouvají z Miami na Bahamy. No a kostra výletu byla na světě, přidali jsmě Sea world v Orlandu s kosatkama a Národní park Everglades a bylo hotovo. Trošku jsme to řešili na poslední chvíli, letenku jsme kupovali v půlce října a všechno ostatní až potom. No prostě levný výlet to nebude...

Tak nakonec jsme přistáli načas tzn. po deseti a půl hodinách v 17:50 na letišti v Orlandu. Začala eskapády na imigračním kde jsme skejsli do 19:20. Pak jsme zašli pro zavazadlo a prošli celní kontrolou. A pak jsme lovili naší Dollar půjčovnu aut. Tam nás teda odrbrali neskutečným způsobem. Auto jsme si z Čech zaplatili, stalo to téměř 5000 Kč. A tady z nás vytáhli dalších $350 a to za druhého řidiče, plnou nádrž, nějaký pojištění a za mýtné a nějaký daně. No to nás opravdu dost šokovalo. Pak už jsem vytáhl svou Sygic navigaci a za 15 minut jsme okolo 20:30 dorazili do hotelu Quality Inn Orlando. Takže pokud to shrnu tak jsme právě 21 hodin na nohách. Pokoj je pěknej, jsme v přízemí a před náma tu je bazén. Je to prakticky stejně styl jako byl Days Inn Las Vegas. Cena za dvě noci $113.

Půjčovna aut v Orlandu na letišti a náš motorizovaný pomocník