sobota 23. září 2017

23.9.2017 - 1. český marathon Praha – Dobříš

Akce : 1. český marathon Praha – Dobříš
Kategorie : terénní maraton
Kdy : 23.9.2017, 11:00
Kde : Start - Praha Malá Chuchle, loděnice USK Praha , Cíl - hospoda Krmelec Vlaška, Dobříš
Trasa : 42,2 km , převýšení 731 m
Web http://brdman.cz/wordpress/zavody/1-cesky-marathon
Výsledky http://brdman.cz/wordpress/vysledky
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1994244858
Fotogalerie :
Video https://www.relive.cc/view/1198026959

...údajně první maraton konaný na území ČR, od roku 1908...

„Byl to kníže Colloredo-Mannsfeld, jenž založením drahocenného vyzývacího poháru dal k závodu takřka podnět a způsobil, že zvolena trať Smíchov – Dobříš, v jejíž 40km jest nahromaděno tolik obtíží, ale i tolik krajinného vděku, že nelze nalézti hned tak vhodnější trati marathonské.
Na prospěch Českému Marathonu jest zajisté i to, že trať jeho vede z valné části lesy, jejichž vzduch velmi příznivě působí na závodníky.“ (1908)

Tak takhle uvádí webové stránky tento maratón...

Jít jsem tam chtěl ale svatební hostina den předtím vystavovala celkem jasnou stopku. Svatební veselí do nočních hodin, přežírání a popíjení. Večer jsem tam hodil probiotika, ráno také a cítil jsem se v rámci možností dobře, i když 79 kg jasně ukazovalo, jak je to u mě poslední týdny s životosprávou (závodní hmotnost mám 75-76 kg).

Opět jsem zkoušel jak mé tělo bude reagovat - co to bude dělat, když člověk už na konci sezóny už moc netrénuje, navíc nedrží životosprávu, má 3 kg navíc, je trochu už unavenej fyzicky i psychicky z celé sezóny a tři týdny po B7 také ještě asi není úplně zregenerovaný. A navíc je trochu nevyspalej ze svatebního večírku.

Nakonec jsem se teda odhodlal a do Malé Chuchle dorazil. Měl jsem trošku výčitky, že snad ani nemám úctu k tomu maratonu, když si ho chci po takovéto noci a v takovémtu stavu zaběhnout.

U registrace tu chodí tu pořadatelé v hezkých dobových oblecích, prostě jakoby byl rok 1908, druhá strana mince je ta že startovné na místě je 750 Kč, což mi přijde dost.

Trať slibuje běh lesem, po zpěvněných cestách, místy asfalt.


START
V 11:00 bylo odstartováno a asi 60 lidí vyběhlo od Malé Chuchle po cyklostezce směrem na Cukrák. Sice mě před startem trochu bolelo břicho, asi stále důsledek včerejšího pžežírání, ale celkem to šlo. Připraven jsem ale moc nebyl, neměl jsem žádný gel, tak jsem si vzal 2x Enervit Sport tyčinku a pak jeden Enervitene sport koncentrát. A samozřejmě vodu a ionťák do běžecké vesty.

Prvních 10km se běží pohodově, tempo okolo 4:30 min/km a naivně jsem si říkal jak to super jde a že bych třeba mohl zkusit celkové tempo 4:50 min/km. Asi jsem měl ještě trochu připito a vůbec nebral v potaz že těch 800m převýšení dá určitě zabrat.

Pak se začalo stoupat na cukrák, ale to celkem také šlo, tempo samozřejmě šlo do háje. Průměrný tep jsem měl okolo 167 a to mi přišlo opravdu dost, na to že jsem neběžel ani po rovině žádné závratné tempo.

Pak se trochu seběhlo dolů, jsem na asi nějakém devátém místě, nikde nikdo, prostě od asi 8mého km běžím sám a sám a tak to nakonec je prakticky až do cíle. Druhý kopec - Černolice, tak ten teda bolel, v nohách skoro 20km, cítil jsem se celkem dobře ale ten kopec ten mi fakt nevoněl a tempo dost špatný. To že tahnu 79kg živé váhy, to je opravdu znát, trochu si kvůli tomu nadávám, protože životospráva poslední 3 týdny byla katastrofální.

Je za mnou půlmaraton, stoupání pokračuje, i když ne tak strmé. Po 25tém km je to už lepší, teďka to už bude hlavně z kopce. Ale tempo jde pocitově dolů a jen se tu tak valím v tempu okolo 5:00. Nechci to ale přepálit, chci být, jak se říká, být skoro čerstvý do 30km, kde to na maratonu začíná bolet. No čerstvý jsem teda na 30km fakt nebyl, ale nohy byly celkem v pohodě. Průměrné tempo mám od začátku závodu asi 5:04 min/km, takže jednoznačný cíl se mění na to, setřepat to tempo pod 5:00 a zaběhnout to pod 3h30min.

Ono to ale nejde, zase nějaký kopečky a tempo jde do háje. Snažím se po třicátém km trochu to zrychlit, ale moc to nejde, Navíc tu nění s kým závodit, kolega co je přede mnou mi pořád utíká. Trochu mi udělalo radost že tu dva lidi předbíhám, asi na 35tém km, asi to trochu přepálili a jsou úplně na hadry.

Posledních 5km už je prakticky jen z kopce ale jakmile přijde rovinka a nebo nějaký drobný kopeček, tak je to špatný a zase se tam jen tak povaluju. Cíl dát to pod 3h30min a v tempu pod 5:00 se pomalu rozplývá, přesto se snažím se alespoň trochu hecnout a běžet rychleji. Poslední 2km běžím v tempu okolo 4:34 min/km, to mi trochu dělá radost.

CÍL. Slyším už hlasatele jak tam baví doběhnuvší, snažím v cílové rovince trochu zrychlit a nakonec dobíhám v čase 3h 31min 51sekund, což nakonec stačí na sedmé místo absolutně. S umístěním spokojenost ale s časem už taková ne. Ani nevím proč, když jsem sem jel jen proto abych si to užil a říkal si před závodem, že to bude konečně první závod kam se jdu jen tak proběhnout a na žádné umístění či čas myslet nebudu. No jo, to je tak, když Vám pak ten závod odstartují a adrenalin vylítne...

hezká medaile v cíli

Na závěr snad je toliko, že kromě podle mě celkem vysokého startovného (750 Kč na místě, navíc bez elektronické časomíry), je to moc hezký závod, na startu, v cíli a dokonce i na občerstvovačkách jsou páni a paní v dobových kostýmech a má to tak prostě punc tak trochu jiného závodu. Za mě teda hodnotím velmi kladně. Trať je také moc hezká a hlavně těch příjemných 15°C a slunečno, to bylo úplně ideální počasí.

...a tak jsem zjistil že umím celkem slušně zaběhnout maraton i po svatebním večírku ;-) ...

Žádné komentáře:

Okomentovat