sobota 16. září 2017

16.9.2017 - Běhej lesy 2017 - Závod Boletice

Akce : Běhej lesy Boletice
Kategorie : terénní běh
Kdy : 16.9.2017
Kde : Olšina, Jihočeský kraj
Trasa : 20 km, 525 m převýšení (alespoň dle propozic)
Web https://behejlesy.cz/behej-lesy-boletice/r12
Výsledky https://behejlesy.cz/behej-lesy-vysledky/boletice
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1984113759
Fotogalerie :

...aneb 10km nahoru a pak 10 km dolů...

Další závod krajinou, která byla veřejnosti zapovězena po dlouhá léta, z důvodu vojenského prostoru. Chtěl jsem se tam prostě podívat. Cesta do Olšiny byla hodně klikatá, samý kopeček nahoru a dolů, ale všude se tu okolo Lipna pasou kravičky a ovečky a je to tu opravdu krajina roztomilá. Hezky nám tu prší, teplota okolo 9°C, ale to nevadí.

výškový profil trasy

Super je, že start je v obci Olšina, se dá se až k místu startu dojet autem a zaparkovat na louce. Vedle je pak rekreační zařízení a velká resturace provozovaná Vojenskými lesy a statky ČR. Jelikož jsem na Brdech na jaře dopadl celkem uspokojivě, dostal jsem se do prvního koridoru startujících. Nic mě nebolelo, za posledních 14 dní jsem toho ale moc nenaběhal, jelikož Beskydská sedmička 1-2 září, ta mě na týden úplně odrovnala a tento týden jsem to rozbíhal jen opravdu zlehka. Takže nabuzení tu moc nebylo, ale myslel jsem si že jsem na tom celkem dobře.

ke startu připraven

ke startu připraveni


START
V 15:00 bylo odstartováno a vyběhli jsme hezky do kopečka, takže tepovka ta šla rychle nahoru, ale to jsem moc neřešil. Trať má zajímavý profil, prvních 10 km převážně do kopce, druhých 10km převážně z kopce, téměř celá trať je lesem, ale bohužel po silnicích. Po nějakých 3-4km jsem se ustálil asi na 20té pozici a tam jsem se tak nějak motal skoro pořád. Úplně jsem nevěděl jak běžet, bylo jasný, že musím v prvních 10km do kopce zabrat, ale to že mě pak čeká dalších 10km, to mě trochu brzdilo, hlavně v té hlavě. Hezky nám k tomu prší. Sebou si nesu 4 malé One hand gely enervitu, po 3,5km před občerstvovačkou mi ale asi díky studeným prstům hned první vypadl, jestli to takhle půjde dál, tak to bude fakt špatný...

Prvních 6 km běžím celkem svižně okolo 4:30 min/km. Pak se to začalo  zvedat trochu víc a tempo šlo dolů. Jakmile jsme vyběhli do trochu prudších kopců, cítil jsem, že to není ono. Síla v kopcích, to byla vždy moje výhoda, tam jsem vždy trochu pozice získával, v sebězích pak pozice ztrácel. Ale tady to prostě nebylo ono, nevím proč, možná si ta Beskydská sedmička vybírá pořád svojí daň a svaly na nohách nejsou v takové pohodě. Nebyl jsem to já, běžel jsem běžel ale ten skoro souvislej kopec mi prostě nechutnal, navíc jsem opravdu nechtěl nahoru vyběhnout úplně vyfluslej, jelikož mě pak čekalo dalších 10km do cíle, takže jsem šel rozvážně. Jak tu tak cupitám do toho kopce, tak si říkám jestli tyhle 20km závody nejsou pro mě moc krátký, protože to tempo a tepovka je prostě velké a nějak mi to hlavně dneska nechutnalo. Druhá obvčerstvovačka po 9km, hodil jsem tam druhej gel a trochu vody. Dále pokračujeme do kopce a to prudšího , desátý a jedenáctý km v tempu okolo 6:00 min/km, jak říkám, nebyl jsem prostě v těch kopcích ve své kůži.

Po 11km kopec skončil, začínají roviny a převážně seběhy. Od pátého km, mě předběhl jeden člověk, což jsem hodnotil pozitivně, ale někdo další se ke mě začal přibližovat. V seběhu se tempo hned změnilo na 4:15 min/km, třináctý km v tempu 3:30 min/km mi udělal celkem radost. Jasně v seběhu, ale mě ty seběhy dříve fakt moc nešli. Ale možná ta Beskydská sedmička mě ty seběhy trochu naučila. V běhu po loukách se nám tu otevřela krásná krajina, i když trochu zatažená a propršená.

Svoji pozici si stále držím, začali se tu ale motat lidi z krátké trasy, mezi kterými si připadám, že po té trase letím. Až do sedmnáctého km tak držím tempo pod 4:00 min/km. Tam mě nějak začalo docházet a asi na 20m kopečku jsem se plazil jak hlemejžď. Hodil jsem tam poslední, třetí, malý gel a během dvou minut jsem se cítil mnohem lépe. Poprvý jsem viděl okamžitý účinek energie v praxi.

Poslední 2km jsem tak opět stahnul pod 4:00 min/km, ale toho chlapíka přede mnou, který jediný mě od asi pátého km předběhl, jsem nedoběhl snad ani o sekundu.

kilometr do cíle, sil je celkem dost, asi jsem měl běžet rychleji ;-)

CÍL. Do cíle po přesných 20km dobíhám v čase 1h 28m 54s, což dělá tempo 4:27min/km. Ve výsledcích to stačí na 16té místo absolutně, 5té místo ve věkové kategorii M40-49. Startujících 212 na dlouhé trase. Svůj výkon hodnotím rezervovaně. 16té místo jsem měl i na Brdech, kde startovalo 483 startujících. Zde jsem si ale věřil možná i na trochu lepší místo a také lepší tempo, přeci jsem jsem od jara toho dost natrénoval, ale pravděpodobně ta B7 mě ještě bude chvíli pronásledovat. Navíc se zde běželo po silnici a tempo by mělo být lepší, na druhou stranu však větší převýšení a prakticky celé v kuse v první části závodu. Možná bych měl být teda celkem spokojen, a já vlastně jsem ;-))).


po tomhle závodě jsem fakt nebyl skoro vůbec zničenej...


výsledková listina, měl bych být spokojen ;-)


vtipný titulek


Organizaci závodu hodnotím pouze kladně, jelikož žádný problém nikde nebyl. V cíli Vás tu ještě vyfotí a vy si můžete vybrat pozadí na kterém chcete být zvěčněni... Navíc nám tu po doběhu udělali dřevorubci show se sekyrami a motorovkami a to se nám moc líbilo.

Závěrem musím říci, že ty propršené Boletice bych si asi více užil za hezkého počasí ;-) Trochu mě mrzelo že prakticky celá trasa vedla asfaltkou v lesích, výhledů tak moc nebylo a přeci jen jsem čekal více terénu. Závod ale určitě doporučuji a hlavně ta okolní krajina a Lipno, to Vás, když tu projíždíte, opravdu láka, navštívit tuto lokalitu na trošku delší dobu. Díky triatlonu a běhání se poslední roky dostávám na místa, kam bych se jinak jistě nikdy nedostal, jsem tomu opravdu moc rád.


krajina Boletic

...sám jsem zvědavý kam se tento rok ještě s běháním podívám...

Žádné komentáře:

Okomentovat