neděle 14. srpna 2016

14.8.2016 - Pálava Race 2016 - triatlon

Akce : Pálava Race 2016, triatlon
Kategorie : 1/2 Ironman Triatlon
Kdy : 14.8.2016 11:30
Kde : kemp Pavlov, Nové Mlýny
Trasa : 1,9 km plavání, 90 km kolo, 21 km běh
Web : http://www.palavarace.cz
Výsledky : http://vysledky.irontime.cz/results197/?zavod=197&trat=990
Foto : 
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1304021262


Aneb jak jsem se ráno probudil a řekl si, jedu, a poznal pravou triatlonovou realitu ;-)


ÚVODEM
Koleno koleno, bolí mě koleno ... a proto se mi rozhodně o víkendu závodit nechtělo. Ale pak se to zas nějak zvrtlo.
V sobotu jsem jel ke kamarádovi na oslavu jeho čtyřicátin, a on tam každoročně pořádá takový vesnický mini terénní triatlon Alumen Jenišovice (distance asi 200m-15km-3km). No kolo jsem si teda vzal, ale když jsem si jel podruhé projet trať tak ani nevím jak ale při podřazování jsem utrh lanko, přetrh řetěz a ještě vytrh jedno kolečko, přes které chodí řetěz, ano všechno najednou ;-) Tak jsem si říkal, aspoň se nebudu někde honit v blátě po lese ... no ale to mi nevyšlo. Kamarád přitáhl své staré kolo a že prej na něm mohu jet, no myslím že ve startovním poli horší kolo nebylo. No a co čert nechtěl, nakonec jsem ten sranda triatlon vyhrál (http://aluman.borec.cz/data/alumanvysledky2016.pdf) v luxusním náskoku 2 minut. Nutno podotknout že startujících bylo 13, no ale pár sporťáků tam bylo ;-) K tomu pěkně prasátko, buchty, koláče, no prostě přesně to co by se před závodem jíst nemělo, ale omlouvá mě, že v té době jsem o žádném nedělním závodě moc nevěděl... No ale ruku na srdce, grilované prasátko, to se odmítnou nedá.

takto vypadá medaile na Alumenu Jenišovice, 
právě se jdu do ní pustit ;-) ...


No a odpor po závodění byl tentam. Dorazil jsem v deset večer domu, sbalil nějaký věci a říkal si - ráno se rozhodnu. No a ráno už jsem nemohl dospat a vyrazil do Pavlova, prostě blázen. Sice jsem ten závod trochu v merku měl, ale první ročník, navíc ta dálka, no a to koleno k tomu, ale ono ráno vůbec nebolelo ;-)

Šlápnul jsem na to a za dvě a půl hoďky jsem na místě. Dvě hodiny před závodem, to se možno konečně i rozcvičím... Soutěžících hodně přes stovku, takže bude s kým závodit. V depu mě zase trochu chytla deprese, když jsem viděl ty triatlové speciály všude okolo mě, moje milovaná silnička tam byla jako popelka, bez hrazdy, zvýšených ráfků, zapletených kol atd... Ale ona jim třeba ještě ukáže!

První ročník, ale na rozpravě jsme se prakticky nic nedozvěděli, jen pán z české triatlonové asociace tam povídal o nějakých žlutých, červených a modrých kartách, o penalty boxech atd. ale moc jsem to nevnímal... No takže vlastně kromě kola, jsme nevěděli jak se bude plavat, jak se bude běhat, no prostě organizace v tomto směru trochu haprovala. Naštěstí trasa byla jednoduchá a motali se tam pořadatelé, tak řekli.


START, PLAVÁNÍ
Plavání v nádrži Nové Mlýny, na to jsem se fakt těšil, až po závodě jsem si všiml, že to úplně nejčistší voda nebyla. Ale to víte, na startu takovýhle maličkosti nevnímáte. V 11:30 nám to odpískali a my jsme se vydali na okružní plavbu okolo bójek, naštěstí se plaval jen jeden okruh, přeci jen nádrž je dosti velká. No plavalo se mi hodně dobře, sice opět jsem pořád plaval cikcak nakřivo, ale vybíhal jsem z vody za 00:28:18.12. No zde trochu podezřívám pořadatele že to plavání o 100 či 200m zkrátili. Následuje depo, to je moje další slabina, než sem ze sebe serval neoprén a načančal se na kolo, spousta lidí co vyplavali společně se mnou, byla fuč...


KOLO
Kolo moc zajímavé nebylo, prostě z kempu doprava kousek na kopeček, pak otočka a zpátky kolem kempu a pak až na kruháč do Lednice, tam to otočit a celé zpátky, a tohle celé 3x. No tak jako jel jsem, začal hezky zvolna, a začínali mě předjíždět ty machírci na těch speciálech. Ale já byl v klidu, říkal jsem si, že je třeba ještě dojedu. No ale když jsem za to po 10ti kilometrech trochu vzal, moc to nepomohlo, pár jsem jich sice předjel, ale zase další předjeli mne. To je nevýhoda když dobře plavete, na kole Vás pak předjížději jeden za druhým. No po 50ti kilometrech jsem začal cítit že v žaludku není něco asi v úplném pořádku. Nevím co to je, ale začal jsem tušit že až slezu z kola a půjdu na běh, bude to asi hodně špatný, možná jako na Krkonošmanovi před 14ti dny. No tenhle divnej pocit, trochu bolest, mě už pronásledovala až do konce cyklo části. Ve třetím okruhu jsem za to chtěl vzít a někoho předjet, ale moc to nepomohlo, a posledních 10 km jsem trochu ztrácel a těch asi 10 lidí co bylo pořád na dohled přede mnou, mi dost ujelo. Každopádně jsem byl z průměrné rychlosti okolo 33km/h více než spokojený, 90 km v čase 02:38:20.05. Na cestě je taky pár míst, kde jsou velké díry v silnici, takže pozitivní také bylo, že jsem to někde nepíchnul.

BĚH
Jojo, jen co jsem vyběhl bylo mi jasný že mě čeká něco strašnýho. Křeče v břiše přišli okamžitě a pronásledovali mně asi 10 km, takže tempa 6min/km a horší tomu odpovídali, ani chůze nepomohla. Navíc bylo okolo 29°C a to mi asi taky nepřidalo, i když si myslím že to horko mi tolik nevadilo. No prostě, neměl jsem chuť vůbec na nic, ale věřil jsem že to zmizí a já se trochu normálně proběhnu. No to víš, když tě ale předběhne tolik lidí a ty vidíš že jim to zas tak rychle neběhá, tak tě to štve. Za celý běh jsem snědl půlku banánu, ano, já co mám tak rád jídlo, slyšte dobře, jsem prostě ztratil absolutně chuť k jídlu. Od 10tého do 14tého kilometru ty křeče ustupovali a já začal běhat tempo pod 6min/km. No a od nějakého 16tého už to lítalo, běhal jsem pod 5min/km ale já měl pocit že po tý dráze lítám ;-)  a hodně z těch co mě na prvních kilometrech předběhli, jsem dostal. Jojo, tady se závodilo až do cíle, jelikož bylo s kým závodit. Nakonec čas 01:48:46.06, s kterým teda spokojen opravdu nejsem, navíc to vypadá že to nebylo 21km ale tak 19km.

CÍL
Jsem tam! Protrhávám cílovou pásku  v čase 5:01:18 a jako můžu s klidným svědomím říci, že v tom horku jsem toho měl opravdu dost. Možná poloviční ironman, ale úplná mrtvola k tomu, minimálně na dalších 15 minut. No ale když jsem viděl že jsem to dal za 5hodin a 1 minutu, tak jsem tomu nechtěl ani věřit, hned takhle pří premiéře na standardním půlironmanu. Čas stačil na 29té místo v celkovém žebříčku, šesté místo pak v kategorii M40 (kam již bohužel správně patřím a jak řekla časomíra - "děvčata to u registrace spletla").

můj výsledek, pokud jej porovnám s vítězem, jsou to hrozivé ztráty...

tady pak prvních 30 kousků výsledkové listiny...

Svůj tajný cíl jsem překonal o půl hodiny, i když trochu pořadatele obviňuji že ten běh neměl plných 21 km atd.  (samožřejmě jsem zapomínal mačkat jednotlivé disciplíny na svých hodinkých takže jasný důkaz nemám, pouze vodítko).


... a takto vypadá medaile z Pálava race, 
k tomu krásné triko za tento triatlonový očistec...


ZÁVĚREM
Když mě v cíli odekorovali, člověk má takový pocit dobře odvedené práce a řekne si, byl to očistec ale stálo to za to! Sice jsem si bláhově myslel jak se budu kochat panorámatama, jelikož zdejší oblast mám rád, ale vlezete do závodu a na panorámata si ani nevzpomenete.

A rada pro ty co by o tom uvažovali? Dá se to, celkem v klidu, plavání je krásné, kolo je jen ve zvlněném terénu a běh je prakticky totálně rovinatý. Hlavně se úplně neodvařit na kole, zvlášť v horku, na to bacha. Ale upozorňuji - O závodě jsem někde četl že běh povede vinicemi, což je velké lákadlo, ale bohužel, běží se po cestách podél nádrže Nové Mlýny.


Jak jsem říkal, jet sem tam neplánoval ale nakonec jsem si tam snad ostudu neudělal ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat