sobota 20. srpna 2016

20.8.2016 - Triatlon rájem - takový trochu jiný triatlon

Akce : Triatlon rájem, triatlon 
Kategorie : Terénní triatlon + kanoe, ve dvojicích
Kdy : 20.8.2016 13:00
Kde : KozaPoint, kemp Dolánky u Turnova
Trasa : 28 km MTB kolo, 6 km běh, 9 km kanoe
Web : http://kotatmir.wixsite.com/triatlonrajem
Výsledky : http://kotatmir.wixsite.com/triatlonrajem/vysledky
Foto : http://kotatmir.wixsite.com/triatlonrajem/galerie
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1313295950


Aneb po 10ti letech do kanoe...


ÚVODEM
Kamarád píše v týdnu, hele čtu plakát, nějaký triatlon se u nás jede a poslední disciplínou je kanoe, no a bylo to... První ročník triatlonu rájem, rájem proto, jelikož se koná v Českém ráji že ano ;-) Samozřejmě celé to bylo takové vtipné, jednak se závodí ve dvojicích, jednak tu není plavání a místo toho je tu kanoe. Dále pak trasa na kolo i běh obsahuje kontrolní stanoviště s kleštěmi, kde je nutno označit papír a tím prokázat že tu závodník opravdu byl.

za chvíli jdem na to...


Do závodu jsme šli s Pavlem hlavně proto si to užít, já to tak bral až do té doby dokud jsem se posadil do kanoe, Pavel to ale bral už od startu vážně, soutěživost se prostě projevila. Ale popořádku...

START, KOLO
Startujeme z Dolánek na horských kolech, já mám stále horské kolo na padrť, tak mi Pavel půjčil to své staré a tak se děli věci... Asi v 13:45 nám to odstartovali, pořadatel totiž trochu nestíhal a pak se čekalo, až si jeden závodník vymění duši, kterou píchnul na startovní čáře asi 10 sekund před startem. Tak jsme teda vyjeli a po chvíli bylo vidět že dopředu se nikdo moc nehrne, Pavel to nevydržel a šel dopředu a pár km se tam hezky dřel a ostatní se vezli za ním. Bylo mi jasné že tohle ho uvaří, tak jedu za ním, když už je to ten můj parťák a říkám ať neblázní nebo to nedá, no a říkám, ono se jim nechce nikomu jet co? No tak jsem za to vzal sám, a po pár set metrech v kopci jsem přetrhl řetěz. Jóó už zase, jako před týdnem, mám takový trhací období, V životě jsem žádnej řetěz neutrhl a teďka v jednom týdnu už 2x. No byl to šok, já se začal smiřovat s tím že pro mě závod končí, přeci jen běžet 23 km s kolem do cíle, to fakt nee. Ale co Pavel, to mě fakt ničilo. Ale co se nestalo. Přijel další závodník, vytáhl nýtovačku a za pár minutek jsme mohli jet dál, To jsem opravdu nečekal a byl za to hodně vděčný. No ale řetěz už byl zkrácený před touto opravou o dva články a tento třetí, to už bylo na něj moc. Jakmile jsem tam dal nějaký težší převod, tak to přeskakovalo. Takže dalších 23 km pro mě bylo trochu utrpením jelikož jsem musel jet na nejlehčí převody a ještě každé čtvrté šlápnutí ten řetěz přeskakoval. První dvě kontroly s kleštičkami jsme našli, pak my ale chlapci ujeli, já předpokládal že u kontroly je potkám a tak jsem třetí kontrolu projel. No a aby toho nebylo málo, tak asi 2 km před koncem cyklo části jsem blbě odbočil. Já teda odbočil podle fáborků kterými byla trasa kromě šipek na silnici značená, ale tyhle fáborky tam prostě byly špatně, no a nebyl jsem sám, chvíli jsem hledal další značení a nic, tak jsem se vrátil a nakonec se ztrátou asi 5 minut po Pavlovi jsem dojel do cíle. Dost mě to štvalo, ne kvůli mě ale Pavlovi.

Nutno podotknout že kontrolní body byly velmi špatně značené a občas i trasa velmi nejasná a když nemáte mapu ani spolujezdce, byla to občas loterie. Ale krajina okolo, výhled na Ještěd, Trosky, to byla prostě nádhera, i když v závodě na to člověk moc času neměl.

BĚH
Běželo se z Dolánek na Malou Skálu. První 3 km byly dosti do kopce. Ten kdo na ten přechod z kola na běh není zvyklý, pro toho je tohle peklo a pro Pavla se to také peklem rychle stalo. Po 1 km křeče a měl jsem o něj dosti obavy, věděl jsem jak chce ale nešlo to, nakonec to ale nějak dal, rozešel to a my mohli pokračovat. První kontrolní bod jsme opět přeběhli, tak jsem se vrátil, druhý jsme také minuli, tam už jsem se nevracel. Trasa běhu opravdu nádherným lesem, mezi skalami, prostě paráda. Nakonec jsme doběhli do Malé Skály k řece Jizeře a v občerstvovně jsme do sebe hltali jeden kelímek vody za druhým. Něco k snědku samozřejmě také.

KANOE
Náš podpůrný team dorazil a tak jsme si dopink ve formě banánu, gelu, ionťáku, hodili do kanoe, na sebe nasoukali vesty a šup s kanoí do vody. No co Vám budu povídat, i to pádlo jsem držel blbě... Ale odhodlání a sílu pádlovat, to jsem měl nezměrnou :-) A tak jsme teda pádlovali a začali opět soutěžit naplno. Nakonec po krutých 70ti minutách jsme sjeli zpátky do Dolánek a i když posádky ostatních lodí dosti protestovali, 4 lodě jsme předjeli ;-)

ta kanoe je teďka nějaká těžká ale máme to za sebou...


No fakt jsem nebyl v kanoi 10 let, takže já mohl působit pouze jako háček a jedinou mojí zbraní byla síla v pažích ;-) Následuje závěrečný 300m běh do cíle.


CÍL
Jsme tam! Máme to za sebou, v čase 3:34 a nějaké ty drobné. To nám stačí na páté místo v mužské kategorii, kde bylo 12 posádek. No škoda, já pokazil kolo, Pavel se trápil na běhu. 

Nutno podotknout že posádka Rychlá rota ve složení mých kolegů z práce Petry a Petra, byla v mixech na krásném druhém místě!

ZÁVĚREM
Samozřejmě na závodě byly mouchy, na kole někdy blbě značená trať, kontrolní body špatně značené. Ale na druhou stranu, ten kluk co to pořádá, to dělal poprvé, byl na to prakticky sám a za startovné 600 Kč pro pár, včetně půjčovného kanoe a jídla po závodě? No klobouk dolů a velké uznání. Nevím jestli se do toho za rok pustí znovu, ale pokud ano, tak Vám povídám, postavte se na start a rozhodně nebudete litovat. Ta krajina tam je nádherná, a vy si to užijete až do cíle.

Jak říkám, tohle si musíte zkusit, průměrný sportovní jedinec to dá levou zadní a zážitek to je jako bejk ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat