sobota 27. srpna 2016

27.8.2016 - Pilman triatlon 2016 - triatlon

Akce : Pilman triatlon 2016, triatlon
Kategorie : 1/2 Ironman Triatlon
Kdy : 27.8.2016 11:00
Kde : kemp Pilák, Žďár nad Sázavou
Trasa : 1,9 km plavání, 93 km kolo (převýšení 1100 m), 21 km běh (převýšení 250 m)
Web : http://www.axiomorbitt.cz/?q=node/439
Výsledky : http://czechtriseries.cz/results/track/4162?returnUrl=%2Fresults%2Frace%2F1057
Foto : http://czechtriseries.cz/gallery/race/1057
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1325999573


Venco, protože jíš jak dobytek, tak tady máš očistec na druhou 
ANEB udělal bych lépe, kdybych tam vůbec nejezdil


ÚVODEM
Pilman triatlon, jeden z posledních triatlonů co se v ČR koná, navíc patří do seriálu Ford Czechman Tour 2016 neboli Český pohár ve středním triatlonu, takže by tam mělo být hodně jmen z české špičky. Takže proč si to nezkusit, to jsem ale nevěděl co na mě čeká... No nestravoval jsem se tento týden před závodem úplně standardně a to se pravděpodobně projevilo.

Dorazil jsem na místo, zaplatil startovné a vyfasoval větší počet tašek. Z počátku jsem z toho byl trochu vykolejený ale je to vlastně jednoduché, do modré tašky si dát věci na kolo, do červené věci na běh a do bílé věci, které si chci u pořadatele uschovat pro dobu po závodě. Ale to kam dát ty tašky a co se bude dít, to mi bylo záhadou. Modrá taška se dávala před depo kol, červená až do depa kol.

Začalo nám hezky svítit sluníčko, bude teplo, naštěstí zde u Žďáru vždy bývá tak o 5°C méně, než v okolí, takže těch 25°C se dalo krásně přežít. Naštěstí jsem přijel dvě hodiny před závodem a snad poprvé se stačil rozcvičit, trochu vyběhnout a také kousek popojet na kole. Pokecali jsme s kámošema a vše bylo z počátku oukej.


START, PLAVÁNÍ
Plave se ve vodní nádrži Pilská, a to dva okruhy. Je tu asi 200 lidí, jdeme se rozplaval a pak začíná ve vodě trochu strkanice u startovní čáry. Pak nám to přesně v 11:00 pan rozhodčí z ČTA odstartoval a začal masakr, jaký jsem ještě nezažil. No prostě všichni se tlačí strašně dopředu hlava nehlava. Asi po 150m jsem dostal pěstí nebo loktem do brýlí, to mě trochu vykolejilo a ubralo možná 30 sekund, jelikož jsem si je musel dvakrát upravovat. A co víc, po dalších 50m mě někdo urval náramek z ruky, to mě vytočilo dost. A stále mě někdo osahává nohy, hrůza.

V druhém kole už to bylo o dost lepší a místa bylo více. Plavalo se celkem v pohodě, v neoprénu to hezky klouzalo. No vylezl jsem po 32 minutách, bohužel jsem nevěděl že plávání se měří až k depu, což je asi 200m běh, já si to ale v klídku odešel a tím mě pár lidí předběhlo. I tak to stačilo na 34tý čas plavání, takže zde to je spokojenost. 

Přiklusal jsem si to na lavičky před cyklodepem, vzal si modrou tašku a začal ze sebe rvát neopren. Vyházel jsem věci z tašky a oblékl se na kolo, o zbytek se už postará pořadatel - do modré tašky vám dá všechny věci z plavání a vy si tak můžete už běžet jen pro kolo do depa.


KOLO
Jedou se tři okruhy a strategie byla jednoduchá. Prvních 10-20 km jet pomaleji a trochu se rozjet až poté. Mezi 60-80 km to trochu zrychlit a pak už zpomalovat a připravovat tělo na běh. No ale dopadlo to jinak. Jel jsem nejdříve v klídku těch 10 km, ale pak začali kopečky, lidi mě většinou předjížděli na triatlonových speciálech s krasnýma kolama, no to se nedá nic dělat. Občas jsem je v kopcích trochu dojížděl ale na rovině či z kopce, to prostě nešlo, lehnou si do hrazdy, a prosviští si to okolo, člověk ani nemrkne.

joo na kole tam mi ještě bylo hej...

Po prvním okruhu jsem měl čas okolo 56ti minut, a to se mi moc nelíbilo a chtěl jsem trochu zrychlit. No ale moc to nešlo, navíc od 50tého kilometru jsem začal cítit něco divného v žaludku, takže moc jsem neporychlil a další a další mne začali předjíždět, dokonce i na normálních silničkách maximálně s hrazdou.

No a když jsem to ve třetím kole chtěl rozjet trochu víc, cítil jsem že to prostě nejde a tak jsem z kola po 94km sesedal za 3:03:35 což byl 63tý čas. Nic moc. Navíc jsem začal mít pocit, že to opět na běhu přijde - ta šílená bolest břicha, která mi znemožňuje i prvních 10 km normálně běžet.
V depu to tu maj taky zajímavé, kola se dávají postupně jak lidi přijedou na stojany, takže úplně jinam, než když se dává kolo do depa podle startovních čísel. Na lavičky pak přinesli červenou tašku, přezul jsem se a oni opět věci z kola naházejí do téhle tašky.


BĚH
Tak jsem se teda rozběhl a během pár minut začal cítit křeče v břiše, mnohem horší než minule na Pálava race. Trasa běhu tu z velké části vede v lese, takže žádné extra vedro, běží se opět tři okruhy.

...ale tady to už začínalo skřípat

No takže asi po 1km jsem musel zastavit a začala chůze, křeče byly šílený a já si říkal jestli to nemám vzdát, tohle bylo fakt trápení. Ale říkal jsem si že to musím překousnout, že to určitě zase ustane jako minule a já se budu moci rozběhnout. Pak jsem si byl odskočit do lesíka, ale to nepomohlo. No prostě co to budu rozvádět, kamarád co jsem mu na Krkonošmanovi nadělil hezkých pár minut, který tu měl o 8 minut horší plavání a o dalších 13 minut kolo, mě tu ve druhém kole předbíhal. Já jsem šel podruhé navštívit lesík, ale opět to nepomohlo. Buď jsem stál a přemýšlel co mám dělat, nebo jsem šel a nebo občas zkoušel popobíhat. A o čem jsem přemýšlel? No zaprvé jestli mě tahle šílená bolest přejde, no a pak postupně tahle myšlenka přecházela v to, jestli bych neměl dělat jiný sport. Ano, až tak jsem na tom byl špatně.

Moje víra, že se to rozběhne prostě nevyšla, ještě kilometr před cílem jsem musel dost dlouhou dobu jít, do cíle jsem to ale teda nějak doběhl. Nakonec dokončilo 146 lidí a já měl 126tý běžecký čas, teda spíše chodecký čas. Ušel jsem těch nešizených 21 km za 2:41:33, prostě něco strašného a velké zklamání. Standardně to běhám v klídku okolo 2 hodin, když se hecnu tak bych to měl uběhnout i mnohem rychleji, ale to víte, to není v kombinaci s těmi triatlonovými disciplínami.

Tohle byl opravdu očistec na druhou a marně vzpomínám kdy jsem více trpěl.


CÍL
Jsem tam... Nějak jsem to dobelhal, ale jediné co mi dělá trochu malou radost, je to že jsem to nevzdal. No a nabral jsem zas trochu těch zkušeností. Ale kdybych věděl že se budu celých 21 km trápit na běhu a nebudu moci ani minutu normálně běžet, tak jsem to určitě vzdal, jelikož tohle už není závodění ale pouze utrpení.

ZÁVĚREM
Obrovské zklamání, co k tomu více říci... Celkový čas 6:22:48 je asi tak o hodinu horší než jsem si původně v duchu plánoval. To mi stačí na 111 místo z 146ti lidí co dokončili :-(

Ti kdo o tomto závodě uvažujete, tak rozhodně doporučuji. Celkem dobře pořadatelsky zvládnuto, hezká trasa na kole, pouze pár místeček s trochu horší silnicí a dírami, ale ty byly označené vetšinou sprejem. A navíc velká většina běhu jde lesem, takže je tam krásně a horka se není třeba bát.

Byl to očistec na druhou, dále bych to prostě nekomentoval...

Žádné komentáře:

Okomentovat