sobota 27. července 2019

27.7.2019 - Challenge Prague 2019

Akce : Challenge Prague 2019
Kategorie : Poloviční ironman
Kdy : 27.7.2019 12:30
Kde : Most legií, Praha
Startovné : 5800 Kč (placeno 9 měsíců předem)
Trasa : 1,9 km plavání, 90 km kolo (665m převýšení), 21,3 km běh (70m převýšení)
Web : https://challenge-prague.com/?lang=cs
Výsledky : https://sportsoft.cz/cs/zavod/results/5017?rid=4358
Garmin aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/3888981583
ČT4 přenos : https://www.ceskatelevize.cz/porady/12905760513-challenge-prague-2019/dily/


... aneb TOP závod tohoto roku, který opět moc nevyšel, zakletá sezóna končí ...

ÚVODEM

Sice jsem neplánoval za takovéto startovné v Praze startovat, ale když jsem startovné dostal k narozeninám, moc moc jsem se těšil. Jel jsem to v prvním ročníku v roce 2017 a trasa byla pekelně rychlá, na kole jsem na silničce odjel v průměrné rychlosti 37,3 km/h, udělal si osobák 4:33, dodnes to úplně nechápu. Letos, kdy už mám speciál jsem plánoval jet mnohem rychleji. Test kdy jsem jel týden před závodem 40km v průměru 40km/h a v největším horku jsem si byl zaklusat 11km v tempu 4:08 min/km mne naplňoval mírným optimismem.

Bohužel na tento rok byla trasa kola velmi změněna, údajně problémy se schvalováním trasy, takže nově trasa měla vést do Ratotína, pak nahoru kopcem okolo cementárny na Zadní Kopaninu a pak po vesničkách jako Zbuzany, Nučice, Vysoký Újezd. V neděli týden před závodem jsme si byli trať projet, autem a byli jsme nepříjemně překvapeni. Za mě rozhodně nejhorší trať jakou jsem na triatlonu viděl - mám ale zkušenost pouze z ČR - spousty spousty zatáček, kvalita silnice velmi proměnlivá, někde hodně děr, spousta retardérů, asi 4x přejezd železničního přejezdu - jeden přejezd který se jede 2x opravdu v katastrofálním stavu, k tomu obrátky, někde štěrk, bahno. Na Facebooku strhnutá diskuse, že tohle opravdu není úplně dobrá trať. No vůbec se mi na ten závod něchtělo, protože bylo jasné že útok na osobní rekord neboli překonání času 4:30 je naprosto nereálné, bude to pořád jen brždění a zrychlení... Každopádně na rozpravě v pátek před závodem nás částěčně uklidnili - nebezpečný přejezd v týdnu opravili, štěrk a bahno uklidili, nebezpečné díry označili sprejem, a jak jsem se v závodě podivil - retardéry šroubované do asfaltu, byly odmontovány.

No po pár dnech jsem ten šok z cyklistické trasy rozdejchal, i když mi to přišlo až ostudné na závod typu Challenge přijít s takovouto trasou, i jsem přemýšlel že si vezmu silničku místo triatlonového kola, ale nakonec jsem vzal triatlonově a dopředu jsem ho litoval, protože bylo jasné že minimálně nějaké díry vymetu... Trasa rozhodně nebyla vhodná pro osobní rekordy, takže je jasné že tento rok už osobák opravdu těžko překonám, jelikož toto je asi poslední triatlon minimálně pro tento rok...

Na osobák to nebude, na pořadí jít se zde moc také nedá, tak jediný cíl je zda-li se vejdu do nejlepších 10ti procent..

malá fotečka na památku z depa před závodem

Na Mostu Legií vládně pohoda a jsou tu kola tak odhadem za 50 milionů, kulisy Pražského hradu jsou krásné a my ještě stíháme rozjetí na kole a masáž...


za chvíli jdeme na to...

START, PLAVÁNÍ

Tak jsme se sešli na Střeleckém ostrově, kde se po vlnách od 12:00 startovalo. Nejdříve asi 26 profesionálů a pak 17 profesionálek, a pak po věkových kategoriích. Já jsem startoval od 12:30 spolu s dalšími asi 230ti lidmi. Celkem startuje asi 770 lidí.

start kategorie M35-39 a M40-44

V 12:30 nám to teda na odbouchli. Plave se trochu divně, nejdříve takový malý okruh a pak se obeplouvá celý Střelecký ostrov. Sice jsem nebyl rozplavaný ale již od začátku jsem začal zostra a vypadalo to že to snad půjde, i když jsem toho moc poslední týdny nenaplaval. Samozřejmě přemýšlet a kontrolovat techniku, na to nebylo ani pomyšlení, trochu jsme se tu mlátili ale fakt jen mírně...  Dopluli jsme proti proudu před Most Legií, tam to okolo bójky dali doleva a za další bójkou zpět dolů pod Střelecký ostrov. Plave se mi celkem dobře, i když je znát že v neoprenu toho moc naplaváno nemám. Ale přijde mi že to plavu celkem dobře, možná jsem tu techniku už trochu do svalové paměti dostal, když v tréninkách nedělám nic jiného než techniku... Pod střelečákem, doleva a obeplouváme ostrov, celkem to pořád jde, občas se tu začínají motat lidi z předchozí vlny, která startovala 10 minut před námi, ale dobrý. Mnohem lepší než před dvěma lety kdy startovalo asi 700 lidí najednou. Nad střelečákem, tzn. asi na posledních 200m jsem se už chtěl přestat šetřit a něco ještě získat, celkem se to dařilo ale pak jsem vlítnul do nějaké skupinky, přes kterou jsem nemohl projít, musel dost zpomalit a obeplout je zprava, to mě trochu zabrzdilo v rozletu a i přes záverečný tlak na tempo jsem zas tolik sekund nezískal.

Každopádně přislo mi to celkem dobré a taky že jo, vzdálenosti přes 2050m co ukazovali hodinky se věřit nedalo (pod těmi mosty to moc dobře neměřili).

soustředění veliké a 
s časem plavání spokojenost.

Každopádně i pokud to bylo 1900m, a já plaval za 30:25, tak tempo okolo 1:36min/100m mi přišlo dobré, a je z toho průběžné 116té místo. Obrátek tu byla spousta a taky kus se plavalo proti proudu... Je to tuto sezónu takové mé standardní závodní tempo. S plaváním spokojenost, rezervy jsou ale samozřejmě velké.

Depo je dlouhé, nejdříve proběhnout skoro půlkou ostrova, tam se převléknout, vyběhnout schody, doběhnout mostem Legií až na konec k Národnímu divadlu a zde zpět až do půlky mostu pro kolo, a s kolem pak na druhý konec mostu, kde se dá nasednout. Na 5minut 24 sekund mi to přišlo celkem dobré, ale v porovnání s ostatními mám ty depa pořád pomalé. Každopádně taktika vzít si kratší běžecké ponožky už na kolo mi pás sekund při oblékání ušetřila ;-) Budu se muset naučit jezdit a běhat bez ponožek a nasazovat nohy do treter až na kole, jinak to prostě asi rychlejší nebude.

KOLO

No trasa kola bude zajímavá, nejdříve letíme 10km po rovině do Radotína, letím průměr 38,4km/h, fouká tu. Pak jedeme 8 km nahoru na Zadní Kopaninu, převýšení asi 180m, když se po vyjetí nahoru kouknu na průměrnou rychlost 33,4 km/h, jsem příjemně překvapen, tlačil jsem na tempo, protože zde toho už moc nenaženu... Jedou se zde 2 okruhy po 25km. Kvalita silnic je střídavě velmi dobrá až horší s díramy, ty jsou ale nasprejované, spousty zatáček, pro mě určitě nevhodná trať na triatlon, ale podle zpráv to prostě jinam organizátoři nebyly schopni domluvit a dostat povolení. Na facebooku jsme tento týden měli o trase velmi živou diskusi a celkem jsme se shodli že trať na triatlon to moc není, já opakuji že nejhorší trať, horší jsem tu na triatlonu v ČR nejel... Na druhou stranu organizátor asi opravdu udělal maximum možného a jet se to dalo v pohodě, i když rekordy tu padat nemohli.

Každopádně se snažím dělat co to jde, celkem fouká ale ja tu po rovině lítam okolo 50km/h. Kolo jsem startoval na 114 té pozici, po 45km kola jsem už na 76té pozici včetně profi. Pak to ale už nějak přestalo jet, vítr se zvedl možná až na 30km/h a já už necítil takový bomby ve stehnech, nic strašného ale už to nebylo ono. Místy to tu dost drncalo a byla to tu samá zatáčka, takže brzda zrychlení a to prostě člověka vyčerpává. Také se v každém kole jedou takové dva ocásky, kde je obrátka, to taky na rychlosti nepřidá. Každopádně trať je v mnohem lepším stavu nežli v neděli, když jsem si to projížděl, ale stále si říkám že se možná zahraniční závodníci diví, kam je to ti češi vyhnali ;-). Občas tu lidi fandí, je to moc příjemné. Občas jsem do nějaké díry vletěl, modlil jsem se ať to kolo přežije, těch spousty zatáček jsem také celkem zvládal a nějak si nevšiml že bych v nich ztrácel.

Začalo druhé 25km kolo a už mi to prostě tak nejelo i když jsem se snažil, druhé kolo jsem tak nějak projel, občas se pomodlil za kolo, s kterým jsem do pár děr vjel a omlouval se mu co to tu s ním provádím ;-). Po 70ti km odbočuji a jedu sjezd do Radotína. Celkem jsem se ho bál, no bál, prostě jsem si říkal že sjezdy moc najeté nemám a pojedu pomalu. ale ono to i na tomhle triatlonovém celkem dobře jelo, nikdo mne nepředjel takže spokojenost. Z Radotína už je to rovina, ale opět fouká proti a mě už to prostě nějak nejede. Jel jsem těch 70km v hodně vysokých tepech, pořád okolo 165-170 když jsem do toho šlapal, a už toho asi mělo tělo dost. Takže zde to velké představení nebylo a myslím že mě asi dva předjeli. Poslední 3-5km jsem už vyjížděl, protože jsem cítil že jsem tu fakt nechal hodně energie a chtěl aspoň trochu připravit nohy na běh.

Nakonec kolo dokončuji v čase 2:37:56, průměrná rychlost 34,5 km/h, pousouvám se na 93tí  místo. Za mě celkem spokojenost, i když ta druhá půlka a hlavně těch posledních 10km mě celkem mrzí že to už moc nešlo. 
Na kole jsem celkem slušně pil, snědl 2 gely a jednu sportovní tyčinku.

Tak je tu opět proběhnutí po mostě legií, odložení kola na stojan a doběhnutí na druhou stranu, depo 3minuty 17 sekund, no prostě hrozné... Navíc blbě mačkám hodinky, takže celé depo mám čas na hodinkách stopnutý a tak úplně nevím jaký čas vlastně mám.

BĚH

Tak jsem teda vyběhl, běží se tři kola po obou březích Vltavy. Už po několika desítkách metrů přišlo moje prokletí, problém s bránicí, nějaká stažená, která mi prostě téměř na každé triatlonu vystaví stopku běhu na nějakém slušnějším tempu. Jsem teda nucen běžet někde okolo 5:00min/km. Je horko a dusno, asi 28°C, praží slunce a každé 2km na občerstvovačce trávím tak půl minuty. Přibíhám tam vždy s naprosto vyschlou pusou a vždy měním žínky a leju to z nich na sebe. Poslední týdny tu moc horko nebylo, takže běh v horku jsem absolvoval pouze jeden v týdnu před závodem. Když vyběhnu, opět po chvíli cítim jak přichází křeče do bránice a já prostě musím běžet tak max 4:50. První kolo teda pomalu končí a já doufám že to snad povolí a budu moci normálně běžet. Na horko teď moc zvyklý nejsem, horko bylo jen poslední týden, přesto v úterý můj tempový běh v poledne při 30°C, 11km v tempu 4:08min/km, mne naplňoval optimismem.

No ani v druhém kole se ale nic zásadního nezněnilo, takže mizérie pokračovala. Sice to tak nějak ubíhalo, ale o předloňském tempu 4:23min/km jsem si mohl nechat akorát zdát. K tomu jsem si jednou skočil na malou do budky, další 30sekund ztráty, občerstvovačky stále navštěvuji každé 2 kilometry a návštěvy jsou pořád tak okolo 30ti sekund...

v osmém km hlásím že s během to je bída...

Ve třetím kole jsem občas někoho předběhl ale stejně se to tu mlelo a člověk nevěděl které kolo ty lidi běží. Fouká celkem vítr a není za koho se zavěsit... Každopádně po 18ti km konečně ten náběh na křeče v bránici ustoupil a já se konečně rozběhl - tempo okolo 4:15-4:20min/km. Měl jsem pocit jako když jsem začal po té trati letět, krásný pocit. Dost lidí jsem na posledních 3km předběhl, ale samozřejmě na rozumný půlmaratonský čas bylo pozdě.

asi na 17tém km, za chvíli se konečně trochu rozeběhnu ;-))))

Půlmaraton dobíhám za 1:43:13, tempo jsem nakonec stlačil alespoň k 4:50min/km, minimálně o 10minut pomaleji než jsem plánoval, jednoznačné zklamání. Na běhu jsem snědl jeden jediný gel, ale nezdálo by se, že energie by mi nějak zásadně chyběla.

Každopádně běh v kulisách prahy opravdu nádherný.

CÍL

V cílové rovince to už smažím v tempu pod 4:00, celkově dobíhám v čase 5:00:16, což je celkově 101 místo (770 startujících), v kategorii M40-44 je to 15té místo (122 startujících), ve věkovce před mnou 6 čechů neboli konkurence ze zahraničí tu fakt byla silná. Ale že mi vítěz na půl ironmanovi naděli 65 minut, to je celkem zdrcující...

Spokojený moc být nemohu, hlavně ten běh byl špatný, ale pohledem na výsledky se dá říci že i ostatní měli s tím během problémy, i když oni možná měli odvařené nohy po kole, já mám nohy naprosto čerstvé, protože jsem kvůli bránici 18km klusal a 3 poslední km teprve závodil... Takže ani cíl být v prvních 10ti procentech se nepovedl...

Pokud odhlédnu od výsledného času, tak to byl obrovský zážitek a užil jsem si to od začátku do cíle!


výsledková listina M40


Mezičasy

postup v celkovém pořadí na mezičasech, 
mám ty disciplíny celkem vyrovnané



tak jsem to nějak uplácal...

Vsuvka : Pokud bych předvedl podobný běh jako předloni, tak jsem byl o 40 míst výše, ale to jen tak pro mě abych věděl jak je to vyrovnané, pokud bych odečetl těch 30 profesionálů přede mnou, bylo by to už celkem hezké umístění okolo 40tého místa absolutně. Na kdyby se ale nehraje...

ZÁVĚREM

Spokojený moc nejsem. A fakt mě mrzí že trasa kola nebyla stejná jako předloni. Na letošní trati se opravdu osobáky jet nedali a občas tu člověk to kolo fakt litoval...  Věřím ale že organizátoři dělali maximum, a tohle byla asi nejlepší varianta, kam je úřady pustili. Příjemné překvapení bylo že za poslední týden stačili opravit ten opravdu nebezpečný železniční přejezd, odmontovat retardéry, které jsou přišroubovány k asfaltu, vyčistilili celou trasu od štěrku a bahna a nebezpečné díry označili. Velká poklona k tomu jak takhle náročnou akci dokázali uprostřed Prahy připravit, na přípravu depa měli 6 hodin v noci, asi světový rekord.

Za mě ale platí, že horší cyklistickou triatlonovou trať jsem tu v ČR ještě nejel a přišlo mi až ostuda jít s takovouhle tratí na závod kategorie Challenge. Petr Vabroušek mě potkal po závodě a říká mi -. "cos to tam spustil za šílenou diskusi na facebooku, ta trasa kola nebyla tak strašná a v zahraničí se někde na podobných trasách také jezdí, mě včera asi 20lidí oslovilo a ptali se na trať, že neví jestli tam nemají vzít svoje kolo na kterém jezdí v zimě" Takže asi tak, jsem asi prostě zmlsanej...

Takže závod nakonec krásný, na to jak se mi sem po prohlídce trati nechtělo. Ale samozřejmě já musím vyřešit ty křeče v bránici. Ale to až možná někdy příště, jelikož tento rok to byl asi můj poslední triatlonový závod, z rodinných důvodů ;-)

K organizaci během závodu mohu říci že vše fungovalo perfektně, jen ta trať cyklistiky noo, ale údajně tu na pražském magistrátu velká podpora tomuto sportu nepanuje a uzavírka silnic a omezení provozu tu moc podporováno kvůli triatlonu není. Já se tohoto závodu již neplánuji zůčastnit, vadí mi hlavně cena, za 6000 Kč mi to přijde trochu drahá sranda a tuto trať na triatlonovém kole opravdu nevyhledávám.

medaile povedená


a jedna na památku, kdo ví kdy 
se spolu v závodě zase projedeme....

...Tak a prokletá sezóna pomalu končí, zatr sakr další cíl nesplněn :-) 
Ale jinak překrásný zážitek ...

1 komentář:

  1. Ahoj, ctu o tech problemech s branici - prosim te, delas na to treba nejake cviceni nebo pouzivas power breath nebo neco jineho ? Casto si pripadam priduseny a pak to semtam zase bezi jak vitr a nevim poradne proc..
    Dik za pripadnou radu, Petr (1smrk@email.cz)

    OdpovědětVymazat