sobota 13. července 2019

13.7.2019 - Hamrman 2019

Akce : Hamrman 2019
Kategorie : Poloviční Ironman Triatlon
Kdy : 13.7.2019 11:00
Kde : Hamr na Jezeře
Trasa : 1,9 km plavání, 90 km kolo (700m převýšení), 20,5 km běh (100m převýšení)
Web : https://www.hamrman.cz/hamrman-703/
Výsledky : https://results.onlinesystem.cz/ResultsDetail/Index/?id=1637&trackId=2825
Garmin aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/3841124430

... aneb poslední poloviční ironman v ČR o kterém vím, na kterém jsem ještě nebyl a super zážitek... Navíc, po té letošní triatlonové výsledkové mizerii mi tento závod připomněl jak moc tenhle sport miluju!

ÚVODEM

Hamrman, poslední triatlon na tratích polovičního či plného ironmana v ČR (alespoň co mi je známo), kde jsem ještě nebyl, a to se dnes mělo změnit. No napadá mě že jsem ještě nebyl na Grizzlymanovi, ale to je nový ironman, který je týden před Moraviamanem, a ani jsem o něm vlastně nevěděl....

No trénink už šel úplně do kopru, fakt nebyl čas. Nějaký čas jsem si udělal teď týden před závodem, tak jsem pár hodin potrénoval a to ještě ve čtvrtek, dvoufázově a intenzivně. Protože jsem věděl že nic velkého s tímto tréninkem v posledních týdnech, zde nepředvedu. Prostě fáze ladění se smrskla z týdne na jeden den - v pátek před závodem, kdy jsem si dal 1,5 hodiny technického plavání a 25minut na cyklotrenažéru.

No a když jsem viděl předpověď počasí, která slibovala na skoro celou sobotu déšť a lijáky, moc se mi tam ani nechtělo. Jaká chyba kdybych nejel. Ráno před závodem ještě zajímavá loterie s kolem. Připravil jsem si triatlonové, ale pak si zase říkal jestli toho mého miláčka chci vzít do deště, tak jsem přehodil na silniční i z důvodu kopcovitého terénu, no a nakonec stejně vzal triatlonové. Kopcovitý terén to zas tolik opravdu nebyl...

Tak jsme teda dorazili do Hamru, přivítala nás opravdu přátelská a pohodová atmosféra, téměř rodinná idylka. Pořadatel se asi vyzná, při rozpravě oznámil že se nepojedou čtyři kola, ale jen tři - každé kolo se prodlouží směrem na Mimoň, což slibovalo rychlejší kolo, jelikož z Hamru na Mimoň je to totální rovina. Rozhodl se tak proto, že se očekává špatné počasí, tzn. že lidi na pláže nepřijedou a tak se v klidu budeme moc valit Hamrem... Teď zpětně musím říci že skvělé rozhodnutí. Tři kola jsou opravdu méně nudnější než čtyři ;-)

za chvíli to začne ...

START, PLAVÁNÍ

Voda má prý udajně 23°C, každopádně neopreny povoleny, venku tak 15°C, takže nám ani moc vedro nebylo. Krásná písčitá pláž, kde jsou připraveny dva oblouky. Jedním se startuje do vody, druhý slouží pro výběh z vody, pak se běží k prvnímu oblouku a zpět do vody. Dva okruhy údajně každý 950m, ale takhle z břehu ty velké bójky v dáli vypadají opravdu jak kdyby to plavání mělo být nekonečné.

V 11:00 nám to odstartovali startovací pistolí. Krásný start - během v písku do vody. Je tu 116 startujících, takže žádná šílená tlačenice, vlastně vůbec žádná tlačenice. Pro mě to znamenalo to, že snad poprvě jsem nelapal po dechu prvních 200m, což se mi stává asi v těch tlačenicích, asi jsem se příjemně při tom běhu rozdýchal. Ono když vás tu nikdo nemlátí do hlavy a do nohou, je to hned o něčem jiném...

start závodu a já se valím do vody ...

Zde úplná pohoda a já jsem plaval celkem rychle již od začátku. A od začátku mám pocit že jsem plaval se stejnými lidmi, snad možná až do konce. No shrňme si plavání, nebyla to zas taková sláva, ale ono když v neoprenu jsem byl oblečený naposledy před měsícem a půl a za posledních 14 dní jsem byl plavat 2x, tak se toho moc čekat nedalo a vlastně musím být spokojený.

Přesto jsem měl pocit že rychlost celkem mám, před mnou možná tak 10 lidí, to celkem ušlo. Horší to ale bylo s technikou, když jsem začal kontroloval jednotlivé pohyby, úplně to v tom neoprenu nebylo ono. Bohužel jsem, nevím proč ;-) , měl hlavní starost o to abych  přeplaval toho plavce vedle mě. A nějak se ho nemohl zbavit... Prostě klid na zkontrolování techniky jsem hledal marně, taky jsem nějak nebyl schopen efektivně otáčet hlavou a dýchat nalevo, takže to mi taky k ideálnímu stylu nepomohlo. No a tak to pokračovalo celé plavání...

První kolo nám pomalu skončilo, vyběhli jsme na pláž, následoval asi 50m přeběh a zpět do vody. Zde to pokračovalo úplně stejně a těch pár lidí co se kolem mě motalo první kolo, jsem měl pořád okolo sebe jak vosy ;-).

v poklidu vbíhám do druhého kola...

Tak jsem nějak plácal i druhé kolo, nic mě nebolelo, pocitově jsem se snad i trochu šetřil, ale hlavní důvod byl asi ten neopren, který mě prostě tahal, jak jsem asi na něj nebyl zvyklý... Na posledních 200m jsem asi kousek ztratil na ty vosy co plavali okolo mě, ale asi tak 5 sekund, možná 10, takže v pořádku.

Vyplaval jsem jako třináctý, celkem 2043m, čas 32:14, průměrné tempo 1:35/100m. Za mě celkem dobrý, i když na Moraviamanu před 3mi týdny jsem plaval bez neoprenu 4km v tempu 1:36/100m a to jsem tam byl ještě na půl nemocen...

Cítím se ale fakt dobře, malé krátké depo, zdržím se tu necelé tři minuty a jde se na kolo.

voda byla mokrá a na kole to bude ještě mokřejší....


KOLO

Kolo jsou tři okruhy, 10km do mírného kopce, pak zpět do Hamru a pak 5km směrem na Mimoň po rovině a zpět. Začalo nám hezky pršet a a během prvního kola začalo lejt, ale jako že fakt hodně. Jel jsem jen v triatlonové kombinéze, zima mi nebyla, problém ale byl že jsem přes ty kapky které jsem měl na hledí na helmě viděl omezeně. Do kopce to ještě celkem šlo, jelo se mi dobře a pár lidí jsem předjel, ale na otočce, když se jelo z kopce, tak jsem musel dávat bacha. Občas tu byly vyloženě louže na asfaltu, takže z kopce jsem jel opravdu opatrně a ztrácel. Každopádně mě snad nikdo v prvním kole nepředjel.

Na kole to fakt místy lítalo a ten pocit byl úžasnej! 
Užil jsem si to od začátku do cíle!

Druhé kolo se trochu počasí vylepšilo, už jen pršelo... Ale pořád dost foukalo, myslím tak 15-20km/h. Jelo se fakt dobře, i když mám pořád pocit že na tom triatlonovém kole se z nějakého důvodu nedokážu vybičovat k takové intenzitě jako jsem jezdil na silničce, což by znamenalo o dost větší rychlost. Těžko ale hodnotit, ty podmínky tu byly dosti nehostinné. Vítr měl jedno pozitivum, že když přestalo pršet tak voda z tý silnice šla celkem rychle pryč. Zajímavé také bylo že průměrnou rychlost jsem měl okolo 35,5km/h, i kdyžo do mírných kopců jsem jezdil i přes 40km/h, asi trochu foukalo do zad, protože z kopečka jsem jezdil jen třeba 35km/h :-))).

tady okolo Hamru se lítalo tak okolo 50km/h, krásnej pocit.

Třetí kolo jsem se snažil to trochu více rozbalit, nevím jestli se to úplně povedlo, možná jo.

Nakonec jsem 90km s převýšením 700m jel za 2:29:48, průměrná rychlost 35,8 km/h, dostávám se deváté místo.

Trochu zklamání, protože v tréninku jsem jezdil celkem běžně 60-70km v tempu 36,8km/h. Ale ty podmínky tu byly drsný, v zatáčkách z kopce se fakt muselo opatrně, déšt tomu moc nepomohl, a před první obrátkou byl celkem prudkej kopec, který se jel z obou stran, tzn. celkem 6x.Takže vlastně bych měl být celkem spokojen ;-)

Každopádně překrásná trasa kola, uteklo to jako nic a fakt mě to strašně bavilo i když to počasí bylo fakt hnusný a mohl jsem to jet o 5 minut rychleji, kdyby počasí trochu víc přálo.

Depo celkem v pohodě, všechno mokrý samozřejmě, kromě věcí na běh, které jsem měl zabalené. Vypadám už ale jako malé prasátko, od toho deště a bordelu který mám na sobě...

BĚH

Běží se tři kola po lesních, polních a asfaltových cestách okolo jezera, ve kterém se plavalo. Běh, to je největší potíž v mých triatlonových závodech, prakticky kromě Challenge Prague 2017 vždy chytám křeče do bránice a nemůžu se toho zbavit, a pokud je nechytnu tak z nějakého důvodu běžím tak pomalu že je dostat ani nemůžu.

vbíhám do prvního kola a trochu 
s obavami čekám co se bude dít ...

Tak jsem teda vyběhl a čekal kdy přijdou křeče, většinou stačí 1km. Vyběhl jsem na mě celkem svižně okolo 5:00min/km a ani po kilometru křeče nikde. Na to jak lilo, tak jsou tu ty lesní pešiny celkme v rozumném stavu, takže ani v silničních běžeských botách nemám problém. Ani na druhém kilometru se křeče nedostavili. Stejně jako na kole, nechal jsem i na běhu nohy běžet tak jakým tempem chtěli a bylo z toho najednou tempo 4:15min/km. Ani na třetím km se křeče nedostavili, tempo šlo trochu dolu, protože se běželo po polňačce mírně do kopce a povrch byl trochu písčitý, ztratil jsem asi 2 místa, ale to mi zas tolik nevadilo. Takže jsem běžel, stále okolo 4:20min/km, při občerstvování to šlo tak o 20 sekund pomaleji. Stále z toho ale bylo na mě celkem slušné pr;měrné tempo okolo 4:25min/km.

První kolo u konce, lupnu tam jeden gel, pořádně se napiju a jedu dál. Tepy mám okolo 165ti a nechápu že nemám pořád ty křeče. Trochu se těch tepů bojím, takže jsem v druhém kole trochu zvolnil někam k 4:35min/km. Běží se mi fakt dobře, tepy tak 160 (aerobní práh mám 155) a já necítím vůbec žádnou bolest nohou, takže jediné co mě brzdí ve vyšší rychlosti je obava aby nepřišli křeče do bránice. Druhé kolo proběhlo v pohodě a v třetím kole se snad občas ukázalo i sluníčko, dnes poprvé.

V půlce třetího kola si říkám že už fakt není na co čekat a trochu jsem se přinutil do vyššího tempa. a ono to fakt šlo, posledních 2km běžím v tempu 4:15min/km a nemám problém. Jediný na co teďka myslím je jestli stihnu čas pod 4h 40minut, a pak taky na to že jsem se tu opět nevyždímal do nuly, ale to mi tolik nevadí, hlavní je že jsem si i ten běh fakt užil a nepřišel žádný problém.

CÍL

Dobíhám celkem v klidu půlmaraton v čase 1:31:49, průměrné tempo 4:28min/km, nutno podotknout že běh měl pouze 20,5km. 

Zde musím dodat že kamarád Otakar Kohl, běžel půlmaraton za 1:18, tempo okolo 3:48, zdaleka nejrychleji z celého startovního pole, klobouk dolu! Pro mě absolutně nepředstavitelné, kdyby mi to někdo řekl před závodem, tak neuvěřím...

Celkově je to čas 4:38:28, celkové 11té místo (něco přes 100 startujících), v kategorii M40-49 pak 5té místo. Já jsem teda docela spokojen, hlavně s tím že jsem konečně nebyl limitovaný na běhu a mohl celkem rozumně běžet. Ztráta na vítěze okolo 20ti minut není až tak strašná ale samozřejmě z české špičky tu moc lidí nebylo. Ztráta na 6té místo celkově a 3tí v M40 jen 2 minuty, což jsou ty moje katastrofální depa.
Tenhle závod jsem si opravdu užil od začátku do cíle, a poprvé tento rok mohu být spokojen!



člověk se v cíli cítí jako vítěz ;-)

Samozřejmě rezervy na posun tu jsou, a to ve všech disciplínách, a vlastně i ty depa mam katastrofálně pomalé. Reálně jsem v nich byl téměř 5 minut, ti nejlepší to dávali za 2 minuty, což mě reálně stálo 3tí místo v M40 a také šesté místo celkově. Takže mohu říci že tohle je první letošní triatlon po kterém jsem opravdu spokojenej!


takto jsem postupoval pořadím, ty katastrofální 
depa mě stáli 5 míst a bednu v M40

výsledky celkově




ZÁVĚREM

Dostali jsme opravdu krááásné tričko a trochu nezvykle dřevenou medaily, ale to asi není to hlavní co bych tu chtěli říci. Tenhle závod byl posledním triatlonem na tratích polovičního ironmana v ČR na kterém jsem ještě nebyl, a jak se někdy říká, to nejlepší na konec, a zde to teda fakt platí. S klidným svědomím mohu říci že toto je nejhezči poloviční ironman u nás, alespoň pro mne.

medaile která nezrezne ;-)

A proč? Prostředí je tu krásné, nádherná pláž a ten běh do vody tím pískem byl prostě super. Trasa kola naprosto překrásná, pokud by bylo hezčí počasí, tak bych se i kochal... No a trasa běhu také krásná, žádná nuda. No a organizace naprosto bezchybná.

Pro mě je pořadatel velkej frajer, protože pokud si dovolí změnit prakticky ze dne na den trasu kola, aby to udělal pro závodníky hezčí, tak to je pro mě prostě borec největší. Prostě si správně vydedukoval, že když bude pršet, tak lidi sem na pláž nepřijedou, Hamr bude prázdnej, tak proč nám místo čtyř kol cyklistiky neudělat pouze 3 a ještě k tomu to trochu nezrychlit (ten přídavek se jel po rovině).

Atmosféra závodu krásná, taková skoro rodinná pohodička. A pak tu jsou takový další maličkosti, který prostě udělají radost - běžím a zvedám brýle a pořadatelka nabízí že mi je vezme, doběhnete do cíle a každému tu dávají cílovou pásku, jakože každý je opravdový vítěz, blbosti ale udělá vám to radost.

No a údajně je večer ješte afterpárty, to už jsme ale museli jet domů tak nevím. Za to jsme ale navštívili místní restauraci jménem HarleysPub a musím říci že bramborové šišky s mákem, jakož i ostatní jídla neměla chybu, i když restaurace možná z venku nevypadá úplně luxusně, doporučuji! Za mě se, i přes nepřízeň počasí, tento den opravdu vyvedl, a pokud bych nejel, měl bych čeho litovat.


Mohu jen opakovat, podle mě nejkrásnější poloviční ironman v ČR, který jsem si užil od začátku do konce! Jediné co mi vrtá hlavou je to, co se stalo že jsem nedostal křeče do bránice při běhu.

Žádné komentáře:

Okomentovat