sobota 1. června 2019

1.6.2019 - Czechman 2019

Akce : Czechman 2019, triatlon
Kategorie : 1/2 Ironman Triatlon
Kdy : 1.6.2019 12:00
Kde : Dolany, Staré Ždánice
Trasa : 1,9 km plavání, 92 km kolo (převýšení 400 m), 21 km běh (převýšení 25 m)
Web : http://czechman.cz/
Výsledky : http://czechtriseries.cz/results/race/3682
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/3705815815


... aneb každý den nemůže být posvícení  ...


ÚVODEM

Czechman, největší a nejvyhlášenější triatlon v České Republice, i když v posledních letech už Challenge Prague získává navrch. Na startu před 700 lidí, takže v tom uzkém startovním pruhu z pláže bude zase větší mela než před rokem....

Teď mohu zopakovat věty z minulého roku : 5 dní před závodem jsem ladil, lehké tréninky s občasnou vysokou ale krátkou intenzitou a cítil jsem se v den závodu opravdu dobře. Navíc snad poprvé mě fakt nic nebolelo, což jsem ale na druhou stranu vnímal jako špatné znamení, jelikož zatím když mě něco bolelo, tak závod vždy dopadl velmi dobře.

Začalo nám hezky svítit sluníčko, což by mohl být pěkný průšvih, jelikož poslední týdny rozhodně teplo nebylo a tělo na to není zvyklé. Ve 12 hodin máme okolo 25°C, ale nemyslel jsem na to...

Tento rok to bylo s tréninkem bída, v porovnání s minulým jsem měl naplaváno asi polovinu a většina tréninků jsem se jen učil techniku, o tempových a rychlostních trénincích nemohla být řeč, k tém jsem se prostě nedopracoval. Na kole jsem byl na tom v porovnání s minulým rokem podobně, ale nestihl jsem tempové ani silové tréninky, naprostá většina jen ve vytrvalosti. Běžecky jsem byl asi na necelých 2/3 loňské kilometráže. A tento první triatlonový závod mi měl za tuto odflálkou přípravu "vystavit účtenku".

Přesto, na plavání jsem byl mírný optimista, že by se to třeba mohlo nějak dát... Na kolo jsem si věřil, přeci jen jsem si konečně koupil triatlonový speciál, takže jsem se těšil jak to tam rozbalím. I na běh jsem si celkem věřil. Přechodový trénink jsem absolvoval sice jen jeden, před týdnem ale 60km v rychlosti 37 km/h a pak 12km běh v tempu 4:20 min/km, s tím že jsem se ani moc nezničil, mě naplňoval optimismem.


START, PLAVÁNÍ
Plave se jeden okruh v jezeře či co jménem Hrádek, u starých Ždánic. Je to masakr, okolo 700 lidí a celkem našlapáno u břehu.

Amit, Jirka a můj tlustej pupek...

za minutku to vypukne

Ve 12:00 nám to odbouchli a byla to mela, byl jsem někde v páté řadě, ale i tak se prostě první dvě minuty nedalo vůbec plavat. Všude hlavy, nohy ruce.... Pral jsem se s tím hodně dlouho, pak jsem ale vyplaval dost vpravo a osamoceně plaval o poznání klidněji...

a mela začla....

Bohužel jsem ale nedokázal plavat rovně. a tak jsem si o něco prodloužil. Technika nepřicházela a nepřicházela. Na první bójce se to dost uklidnilo, občas jsem cítil že snad technika přijde, ale cítil jsem že to není ono... Pořád to byl spíše boj, a tak to pokračovalo až do cíle, k tomu mírná bolest v levém rameni.

Nakonec jsem teda plaval 2140m v tempu 1:38min/km, čas 34:59, 103tí místo průběžně. Možná to bylo o něco delší a pak jsem si něco přidal sam tím kličkováním. 

V depu mi to nepřilo zas tak strašný, kromě nazouvání ponožek. A jde se na kolo...

KOLO

Trasa trochu změněná, nejdříve se jede 8km do Starých Ždánic a pak se jedou dva 41km okruhy. Na kolo jsem si fakt věřil, přeci jen první závod na opravdovém triatlonovém kole. V rámci předcházení křečí jsem to jel bez hrudního pásu, takže jsem vůbec neřešil tepy, příště si ho ale zase asi vezmu. No na kole jsem opravdu letěl, na prvních asi 20km jsem měl průměr okolo 38,5km/h, odhadem jsem předjel tak 40lidí.

vypadá to celkem dobře ;-)

Pak přijel rozhodčí a ukazuje na mě modrou kartu, a já na něj jakože za co a on že jako špatně předjíždění. Koukám na něj jak pitomec protože si ničeho nejsem vědom. A on že se omlouvá ale že to bylo opakované (ale varování žádné nedal). Bylo to asi za to, což je nové pravidlo, že předjíždět se musí začit už 10metrů za předjížděným jezdcem, aby jste se prostě nedostali vůbec k němu do háku. No uplně mě to odrovnalo, motivace na bodu nula. ¨

Tak jsem si po prvním kole odseděl 5minut v penalty boxu a vyrazil dále, nohy mi za tu dobu trochu ztuhly ale pak se rozjeli. Ale už ne do rozhodně takového tempa jako v prvním kole.

Na kole dost piju - 1,5 litru vody, 1 litr EREBOS drinku, k jídlo 3x Agave del gel, 2x sport tyčinky.

na konci kola už bylo jasné že to tak oslnivé nebylo...

Nakonec nějakých 90 km za 2:29:01, tempo 36,1 km/h (včetně té 5minutové pauzy), 61ní čas na kole. Do depa jsem dojel s nohama úplně v pohodě, ale psychicky už to tak v pohodě nebylo...

BĚH

Rozběhl jsem se a nohy šli fakt volně, ale po 100m mě začalo zase bolet na stranách pod žebry, asi zase ta bránice. Nevím proč, jestli přepálené kolo a nebo nedostatek posilování břišních svalů a nebo fakt to špatné dýchání a problémy s bránicí a nebo taky to velké horko na které není organismum zvyklý, když bylo poslední týdny celkem chladno.

No takže křeče byly a neodcházeli, bylo to teda takové popobíhání v tempu okolo 5:20 střídání s chůzí a hlubokým dýcháním. Takže nakonec ta 5ti minutová penalty na kole nebyl největší průšvih. Křeče se mě drželi celých 15km, což jsem ještě nezažil. Trpím na to, nevím proč, ale jen v závodě, každopádně vždy to bylo jen střídavé, teď to bylo prakticky pořád.

Po 15ti km mne konečně křeče opustili a já se trochu rozběhl, po 3km ale zase přišli a tak jsem to zase musel drasticky zvolnit. O plánovaném tempu 4:20-4:30 se mi mohlo zdát.

Občerstvování v pohodě, měl jsem spoustu času na občerstvovačkách, takže jsem hodně pil, k tomu - 3 gely Agave 9, zkoušel jsem také tekuté Magnesium i solné tablety ale na břicho to prostě nefungovalo....

Nohy by běželi, hlava taky chtěla ale prostě to nešlo. Na kolo i běh jsem si hodně věřil, ale toto jsem fakt nečekal. Nakonec jsem doběhl půlmaraton v čase 1:51:48, 232hý běžecký čas, naprostá katastrofa, zhoršení v běhu oproti loňsku u 15 minut.

doběh do cíle


V cíli jsem díky prakticky celému proklusanému běhu necítil žádnou únavu, což se v neděli při běhu také ukázalo.

CÍL

Takže jsem to dotrpěl až do cíle. Čas 5:02:05, 140té místo celkově(asi 650 startujících), v kategorii M40-44 32hé místo (170 startujících). Spokojenost nemůže být s ničím, oproti loňsku propad o 100 míst, o 21mínut horší čas... 

Výsledková listina muži celkově


Výsledková listina věková kategorie M40-44


ZÁVĚREM

Plavání bych zhodnotil rezervovaně, spousta lidí a žádný klid, prostě masakr, hodně jsem kličkoval a naplaval něco navíc. Plavání bylo asi o něco delší než 1,9km, nejsem sám kdo toho naplaval víc.

Kolo ani nehodnotit, na speciálu jsem si to představoval jinak. V porovnání s loňskem jsem ale do depa přijel s nohama úplně v pohode. Každopádně to mi k lepšímu běhu nepomohlo.

Běh byl učiněná katastrofa a fakt jsem se ani v tom vedru nezpotil.

Z pohledu závodu a jeho organizace není možno říci snad ani jedno negativní slovo, ale k rozhodčím bych připomínku měl, myslím si že ta modrá kart bylo hodně moc přísná.

Celkově to byl jeden z nejslabším výkonů v mé kratké triatlonové historii.

Velkou radost mi ale udělal kamarád Amit Phutela, ind, který umí celkem dobře běhat, na kole toho moc nenajezdil a s plaváním se celkem pere. Ale našel odvahu a měl velkou chuť a vůli to dokázat. Neopren jsem mu půjčil, kolo si koupil týden před závodem, startovné asi tři týdny před závodem, prostě velký blázen a ještě větší snílek. Plaval to celé prsama, skončil 10minut před limitem 1:15:00, na kole měl trekové pláště a do limitu plavání + běh , a na běhu dostával křeče. Celkem přes 7 hodin zábavy, první start na triatlonu a hned dokončil polovičního ironmana! Myslím že moc indů triatlonistů na světě asi nebude ;-) Je to prostě borec a fakt mi udělal strašnou radost. Amite seš prostě dobrej a velká inspirace!


medaile ještě hezčí než loni

Žádné komentáře:

Okomentovat