neděle 12. srpna 2018

12.8.2018 - Maraton Českým rájem - 8. ročník

Akce : Maraton Českým rájem
Kategorie : maraton
Kdy : 12.8.2018 9:00
Kde : Prachov, Muzeum přírody Český ráj
Trasa : 43km (o něco delší něž maraton), převýšení 715 metrů
Web : http://www.mpcr.cz/ostatni/maraton/
Výsledky : http://www.mpcr.cz/ostatni/maraton/
Garmin aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/2926398274


aneb jaké je běžet kopcovitý maraton den po dvoufázovém běžeckém tréninku 26km + 10km



Na tento maraton jsem se nahodou dostal před rokem a včera odpoledne, po terénním 26km běhu, kdy jsem se úplně neflákal, jsem zjistil že se to tento víkend a začal o tom trochu přemýšlet, jelikož to vypadalo, že čas na to bude...  O všem podstatném jsem psal již zde - http://kolpek.blogspot.com/2017/08/1382017-maraton-ceskym-rajem-7-rocnik.html , a jelikož se za ten rok na trase ani organizaci nic nezměnilo, nebudu se opakovat ;-)

Ještě ráno když jsem vstal, tak jsem zkoušel doma po chodbě klusat, jestli jako svalová bolest je velká nebo malá, asi sem hledal výmluvu proč si nejít znova lehnout do postele, každopádně v 6:15 jsem nakonec usoudil že nejsem měkkej a pojedu to zkusit... Třeba to půjde, navíc velmi dobrá simulace běhu v únavě, podobná jako na např. dvouetapovém závodě 10 Lužických sedmistovek, i když tam je to samozřejmě ještě o dost jiný level...

Před startem jsme samozřejmě dostali jasný rozkaz, abychom se hlavně kochali, a je pravda že tentokrát jsem to i občas stíhal.

START, tak ten nám odpočítali přesně v 9:04 a 59 sportovců vyrazilo. Nehraje se tu na žádné chipy, prostě máte startovní číslo a to je asi tak vše. Začal jsem opravdu zvolna a byl jsem někde okolo 10tého místa. Běželo se mi celkem dobře, do 15tého kilometru jsem necítil prakticky žádnou únavu a to i když ty kopce tam byly velmi slušné. Bylo určitě o pár stupňů méně než před rokem, tak 25°C, takže to celkem šlo.

Přední skupinka asi 6ti lidí vyrazila opravdu velmi velmi svižně. Až jsem si říkal že to opravdu dost přepálili, ale nakonec se ukázalo že asi ne. Trasa je opravdu krásná, něco přes polovinu jde po silnici a zbytek po zpěvněných cestách či pěšinkách. Ale předběhla mě ženská, a to celkem brzo, možná na 10tém km nebo dříve, ale já zůstával v klidu, každopádně pár km jsem ji ještě občas viděl ale pak zmizela nadobro. Myslel jsem si že ji doběhnu, ale to se nekonalo...

Ten běh uprostřed Hrubaskalska je opravdu nádherný, ale zase přejel jsem sem běhat, takže kochání bylo jen občas. Od 15tého km jsem trošičku únavu začal cítit, naštěstí na prvních 20km je většina nastoupaných km z celého maratonu, a tak nastupující únava přišla až po těch nejhorších kopcích.

No únava byla čím dál tím větší, a jelikož jsem od 25tého km začal tušit že ty lidi přede mnou už asi nedohoním, tak jsem nešel úplně do krve, to stejně moc neumím. Od 25tého km jsem cítil nohy jěště víc, naštěstí jsem asi dobře zvolil kompresy jak lýtek tak stehen. Takže nohy toho začali mít dost, ale drželi a nebyli úplně na kaši. Tempo stále klesalo a někde okolo 30-35tého km na občerstovačce zjišťuji že na prvního mám ztrátu asi 18minut. Tak jsem si řekl, že to nebudu hrotit a budu se kochat, jak pan pořadatel kázal ;-)

Na 35tém km už toho mám celkem dost, přesto se občas na rovině vyšponuju k tempu okolo 4:20, ale jen na chvíli, pak vždy přijde mírnej kopeček a jde to rapidně dolů. Celou dobu se držím někde okolo 9tého místa. Trochu se kochám, ale bohužel někde okolo 39tého a 40tého km dobíhám a pak předbíhám 2 lidi, tak to mě trochu vyšponovalo k výkonu...

Po 42km, někde u Lepařova památníku, kde se startovalo, dobíhám dalšího človíčka, ten si mě ale všiml a i když posledních 700m je téměř pouze do kopce, tak on nasadil tempo a já to nějak nebyl schopen akceptovat. Asi jsem se úplně neuměl hecnout, a taky posledních 2km, mi to v terénu na štěrku a do kopců už opravdu nechutnalo, takže prostě nakonec dobíhám na sedmém místě, se ztrátou asi 16 sekund na šestého. Jedna ženská mě předběhla, náskok asi 3 minuty.



Nakonec teda dobíhám do cíle u muzea přírody Českého ráje na sedmém místě, v čase 3:32:38. Hodinky ukazují 42,71km a 716 nastoupaných metrů. Užil jsem si to i když poslední 3km jsem už teda byl na kaši a neběželo to. Minulý rok jsem to běžel o pět a půl minuty rychleji, okolo 3:27:06, které stačilo na druhé místo. Kluci z loňského prvního a třetího místa skončili někde za mnou. Každopádně čas vítěte okolo 3:04 je opravdu vynikající výkon a ani druhý čas 3:09 a asi ani třetí 3:14 byl pro mě nedostižitelný i kdybych přijel v top formě.

I když "zhoršení" o 5,5 minuty, jsem s výsledkem spokojen, jelikož v takto velké únavě po těžkých trénincích v posledních 5ti dnech a pak vlítnout na takovýto kopcovitý maraton, je pro mě úspěch.

Opět po skončení závodu dostanu opravdu každý kdo dokončil, diplom a keramickou medaily.



Organizátorům velký dík za tuto překrásnou akci. Trať opravdu skvěle značená a i když člověk neměl mapu a běžel to poprvé, tak jsem neměl žádný problém. Navíc fakt příjemná atmosféra.


mapa maratonu

mapa maratonu a profil trati

A vy tohle berte jako pozvánku na příští ročník, opravdu to stojí za to a i v propozicích se píše o tom, že to je takový kochací maraton a je to pravda!

1 komentář: