úterý 3. ledna 2017

Deník - Vietnam 2016 - 3.1.2017 - Ha Tien

03.01.2017 - Den 13 - Ha Tien

Tak dnes se vyráží do Ha Tien. Při příjezdu do Chau Dpc jsme si na nádraží zjistili, že to jede pouze v pět, sedm a devět ráno. Dali jsme si snídani a už přijíždí taxik, my si ale žádný ještě neobjednali. No nakonec se ještě ptá a říkáme, že ho bereme. Ale než jsme dosnídali tak byl fuč, asi dostal někde lepší ryto. Jdeme na křižovatku, ale taxíků moc nejezdí. Tak jdeme na náměstí a ptám se a oni že 100 000 dongů. Mezitím nas samozřejmě, a to už při snídani na ulici před hotelem oslovují řidiči motorek a po cestě na náměstí to samé a ukazují, že s velkým batohem nemají problém. Nakonec se vracíme do hotelu, ať nám paní zavolá taxik. Cena 30 000 dongů a jsme tam asi za deset minut, nádraží je 3km od centra. Jdeme koupit lístek do nádražní budovy, ale pani nas posilá k jednomu minibusu, kde platíme 60 000 dongů. V devět vyrážíme. Je tu asi včetně nás devět lidí a hromada krabic. Každý bus tu má ještě dveřníka, jelikož se po cestě sbírají další lidi a jemu se to platí.

Doprava je tu fakt šílená. Pořád se troubí a všiml jsem si, že oni se dívají jen dopředu, hlavně na motorkách. Když se někdo zařazuje z vedlejší uličky na hlavní, tak to vlastně neřeší, prostě tam vjede a ty co jedou po hlavní, se s tím nějak popasujou. Když se někdo předjíždí tak se troubí, když se někdo blbě motá, tak se na něj troubí. Jednoduše se tu troubí skoro pořád.

rýžová políčka

Tak jsme po třech doskákali těch 125 km z Chau Doc do Ha Tien. Na autobusáku to s náma zkouší za 150 000 dongů do města. Jen se jim vysmějeme a s nějakým dalším párem jdeme před autobusák a chytáme taxi, cena 35000 dongů k našemu hotelu, který je hned za mostem.

Po ubytování si říkáme, že se koukneme k té jejich hoře asi 6 km za městem. Chytáme dvě mototaxi a jedeme na Thach Dong Mountain. Je to skála, ve který je nějaká pagoda, ale je to celé divné a ještě se tam platí 5000 dongů vstupné. Asi jsme tam něco netrefili nebo je to zavřené, jelikož to, co je na internetu, jsme fakt neviděli.

Pak se ptám ať nas kluci vezmou k nějaké nejlepší pagodě co tu maj, tak nás odvezou k Tam Bao pagoda. Jako tam je to docela hezké, ale moc mnichů tam nehledejte. Tam se s nimi rozloučíme a dáváme každému po nějakém smlouvání 40 000 dongů, myslím, že jsou hodně spokojeni.
Pak jdeme do Lo Gach pagoda. Opravdu nádherná, bydlí tam i mniši, ale je to celé nové a ještě se to dostavuje, takže atmosféru to moc zatím nemá.

Hned vedle je pak Mac family temple, ale to ani snad nestojí za řeč. Další zastávka je Phu Dung pagoda, tak ta ještě kromě vstupní brány nestojí. Ale na mapě, kterou jsem si koupil na recepci, už ji mají.

Ha Tien je z těch měst, co jsme projeli, rozhodně nejhezčí. Není tu tak šílená doprava a domy hlavně u nábřeží jsou celkem hezké. Jsou tu i celkem čisté ulice. Smrdí to jen na tržnici asi od ryb, hlavně tu máme kousek od hotelu.

K večeru pak bereme mototaxi a jedeme na protější břeh do budhistického kláštera Ngoc Tien. Je z Ha Tienu dobře vidět, položený v hoře a celý žlutý. Měli by mít otevřeno do šesti, tak jsme tam vlezli a v klidu pozorovali Ha Tien a krajinu. Je půl šesté a někdo nám v klidu naznačuje, že bychom měli jít. Pokud to dobře chytáme, tak mají od pěti do šesti bohoslužbu. Tohle byl ale jediný starší klášter, jinak všechny co jsme navštívili, byly prakticky nové. Ono 80 procent Vietnamců jsou bez vyznání, po osmi procentech mají budhisté a katolíci.

Večer hledáme něco k snědku. Tam, co jsme byli na obědě, tam už fakt nechceme. Nakonec nacházíme Oasis bar u pobřežní promenády, četl jsem o něm na netu. A neudělali jsme špatně, má ho nějaký angličan nebo Američan a tak se tam mluví jen anglicky a jsou tam dost turisti. Něco malého k snědku tam dělá, tak si dávám k večeři omeletu s houbami a pak čtyři smoothie ;-)

Na hotelu se pak nabídli, že nám rezervují lístky na speed boat na Phu Quoc. Jezdí jen v 8:00 a 14:00, tak uvidíme ráno, jestli se jim to povedlo.

Ubytování: Ha Tien Happy hotel, cena 350 000 za noc a pokoj pro dva. Velmi doporučuji, nový, čistý, na recepci mluví anglicky a hned v centru.