pondělí 26. prosince 2016

Deník - Vietnam 2016 - 25.12.2016 - 26.12.2016 - Halong Bay

25.12.2016 - Den 04 - Halong Bay

Moc jsme toho opět nenaspali. Snídaně v 7:15. Zase si dávám do nosu. Omeleta se zeleninou super, banana pancake s medem také super. Ale ta vietnamská specialita co nám tu doporučuje ta moc ochotná servírka - rolling cake neboli rýžové nudle s houbami a cibulí, jako nic moc.

V osm je tu pro nás autobus co jsme si domluvili, že nás odveze za 200 000 VND k Halong městečku, přímo na ostrov Tuan Chau, odkud vyjíždějí lodě k zátoce a kde máme na dva dny rezervovaný hotel, pekelně drahej, dvě noci pro dva lidi za asi 140 USD.

Cesta nakonec trvala skoro pět hodin. Je to sice jen okolo 160 km daleko od Hanoje, jenže než po hotelech posbírá turisty a vyplete se z Hanoje tak je hodina a půl minimálně pryč. No a cestou se ještě staví na 30 minut v takovým předřazeným marketu pro turisty. Na místo teda dojíždíme před jednou hodinou, ubytujeme se. Zde nám také nějaké jízdy na lodi nabízejí, ale ceny jsou šílené, jednodenní za 100 - 200 USD. Jdeme sami do přístavu, trochu bloudíme, ale nakonec nám pani nabídne za 290 000 dongů tříhodinový výlet ještě na dnešek. Tak aspoň že tak. Jedeme lodi k jeskyni Thien Cung, moc hezká prohlídka, vstup už byl v ceně. Pak tu objíždíme ty zajímavé skály, co tu vylézají z vody, no a za dvě a půl hodiny jsme zpět. Bylo by to hezké, ale je zataženo a skály nejsou skoro ani vidět.

Každopádně nemůžu nevzpomenout, že v Hanoji v hotelu to s námi mysleli určitě dobře, když nám nabízeli dvoudenní výlet lodí s přespáním na lodi a komplet jídlem za 90 USD a to nás ještě přivezou a odvezou. My tu zůstáváme v šíleně drahým hotelu a navíc tu strávíme tři dny, protože třetí den se budeme pouze přepravovat na let Tak se za 500 USD stává milionář s 11 000 000 dongů v kapse.byla celkem v pohodě, i cena okolo 170 000 dongů je na zdejší v pohodě. A jsou tu strašně ochotní. Chtěli od nás hodnocení no a Milan si samozřejmě nebral servítky, tak se nám ještě nakonec omlouvali. Když poté sedíme na kafi vedle v naší hotelové restauraci, manažer z té restaurace přišel a říkal, že to platit nemáme, že nás zve. No trochu nás teda překvapil.

Ubytování: Paradise Suites hotel, Tuan Chau island, Halong city. Nádherný akorát cena 70 USD za pokoj je fakt dost, ale takové tu jsou ceny.

26.12.2016 - Den 05 - Halong Bay

Hotelová snídaně dobrá a před osmou už stepujeme v přístavu a kupujeme lístky na šestihodinovou plavbu za 340 000 dongů. Naháněčka ze včerejška si nás našla a tak potom nastupujeme na tu samou loď. Je ještě více zataženo nežli včera, takže uvidíme asi tak 200 metrů a dále ne. V tomto zimním období se asi nevyplatí sem vůbec jet, což jsme ale netušili. Místo toho by ta cesta vlakem z Hanoje do Saigonu byla jistě lepší. Tak to jen takový můj tip.

Halong Bay

Tak dneska se razí v devět od přístavu, jelikož potřebují nahnat ještě nějaké lidi. Po asi hodině plavby jsme u jiné jeskyně než včera, opět celkem hezká. Znovu se ale podivuji zábradlí jako včera, je udělané celé z betonu. A hle začalo nám trochu svítit sluníčko. Jedeme k druhé zástavce, ostrov Ti Top, kam se da vyhrabat po schodech nahoru a je zde hezká vyhlídka. Takže nakonec to dneska bylo celkem hezké. Pokud tu člověk chytne hezké počasí s modrou oblohou, musí to ti být kouzelné. Ale těch lodí tu opravdu křižuje spousty. Pak se už jen vracíme k přístavu a v půl třetí nám výlet končí.

Nejlepší asi je přijet sem večer, přespat tu někde jednu noc, ráno jit na ten šestihodinový výlet - koupit ho v dongách přímo v přístavu a odpoledne se vrátit nejak do Hanoje. Myslím, že to bohatě stačí. Nebo koupit tu dvoudenní plavbu s dopravou z a do Hanoje za rozumné peníze, což tech 90 USD celkem je.
Zbytek dne tu proválíme na pokoji. Večeři řešíme po radě od recepční v místňácké restauraci, kde za čtyři nudlové polévky a jednu větší porci rýže s masem a zeleninou dáme pouhých 180 000 dongů.