sobota 28. srpna 2021

28.8.2021 - Běhej lesy - Jizerská 50 RUN - Ultramaraton

Akce : Běhej lesy - Jizerská 50 RUN
Kategorie : ultramaraton
Kdy : 28.8.2021 9:00
Kde : stadión Bedřichov
Trasa : 50km běh (převýšení 925 m)
Web : https://behejlesy.cz/behej-lesy-jizerska/r14
Výsledky : https://behejlesy.cz/behej-lesy-vysledky/bedrichov
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/7383768798


aneb podruhé, po 5ti letech, na místě činu...

ÚVODEM
Tento závod jsem absolvoval již v roce 2016 a mám na něj krásné vzpomínky. A tak jsem si to chtěl zaběhnout znovu, když se kvůli dalším plánům nemohu podívat na Beskydskou sedmičku, kde také právě dnes zaválel bratr, který to dal za 16 hodin a kousek. Mimochodem stejně jako před 5ti lety jsem si ve středu dal 10km závod v Braníku - Loap PBT VAŠÍ LIGY. Před těmi pěty lety sem si tam vylepšil osobák o 3,5 minuty - čas 39:48. Nyní jsem to tam ale naprosto nezvládl, vyletěl jsem v tempu 3:41 a i když jsem po kilometru trochu zvolnil někam k 3:45 - 3:50, tak jsem to samozřejmě neudržel a dobíhal někde v tempu 4:10, bez jakékoliv motivace, výsledný čas 40:13 mě opravdu nepotěšil a nadával jsem si hodně. Jeden z problémů je váha, kdy mezi rokem 2016 a 2021 mám aktuálně o 6kg více, to je pak znát no...

No ale dost naříkání je tu sobota a jde se na padinku... Bez registrace, jsem si tam přijel hezky na osmou hodinu ráno a zasekl se u antigenního testování. Dal jsem test ze slin a ten se ukázal pozitivní - možná díky tomu že jsem si chvíli předtím dával pití a jídlo, takže druhý antigen tentokrát z nosu a ten už dopadl negativně. Takže do zázemí závodu jsem se dostal půl hodiny před startem a začal vyplňovat registrační formulář... No prostě poletoval jsem tam a na start přiletěl minutu před výstřelem.


START
Tak nám to v devět ráno na stadióně v Bedřichově odbouchli a něco okolo 250ti lidí se vydalo zdolat trasu. Po tom propadáku ve středu jsem si to trochu srovnal v hlavě už před závodem a prostě padla strategie do nějakého 25tého kilometru to běžet zadrženě a pak to rozbalit. Ono prvních 20km je dosti do kopce, nastoupá se nějak před 500m z celkových necelých 900. 

Od startu po nějaký 20km jsem opravdu běžel velmi zadrženě, seběhy a roviny běhal okolo 140ti tepů a kopce se snažil držet maximálně na 150 nebo 152 tepů. Neboli po 20ti km jsem byl vlastně pořád čerstvej jako kdybych nic neběžel. Jo lidi mě předbíhali ale to sem fakt neřešil.

Od 20tého kilometru jsem trošku povolil uzdu ale stále to bylo zadržené, lidi mě už přestali předbíhat ale já také moc lidí nepředběhl. Běželo se krásně, většina je po asfaltu, občas je trailová vložka a občas betonové panely, které mě moc nebavili. Běžím v závodních silničkách - INOV-8 ROAD-X-TREME 250, a myslím že to byla dobrá volba. Ta lehkost botky je znát a nijak neškodí ani v občasném trailu. Pořád jen tak pobíhám polehoučku a průměrné tempo okolo 5:40.

Nějak okolo 27km nebo tak nějak přišlo stoupání na Smědavě, což je slušnej krpál a tam už jsem si teda řekl že je nejvyšší čas začít trochu běhat a ne se tady jen flákat. Prozatím mám průměrnou tepovku 146 a tempo nějak 5:30. 
Jakmile jsem to stoupání vylezl, teda já se snažil ho běžet ale šlo to pomalu s těma mýma kilama, tak jsem za to vzal a přestal se šetřit. Bylo to jako vypustit nějakého divočáka. Jakmile byla rovina tak já tam běžel, po 30km v nohách, v tempech 4:40, 4:20, přišel seběh a já tam měl taky třebas 3:50 min/km. Užíval jsem si to a hlavně v sebězích předbíhal spoustu lidí. Šlo to samo a nožky vůbec neboleli. Sebou jsem měl pouze v takovém pasku gely a jedno magnesium tekuté, na občerstvovačkách pak jen občas kus banánu.

Do 40tého kilometru jsem tam po té trati lítal, teda pokud nepřišel kopec, tam mi to moc nešlo a prakticky nikoho sem v kopcích nepředběhl. Tepovce se nahoře zas tolik nechtělo a byl jsem tak maximálně na 163 tepech. Trať je opravdu kouzelná, aspoň pro mě, je to sice asfalt většinou ale ta příroda, všude samej les, je kouzelná.

Od 40tého kilometru mi pocitově přišlo že už mi to tolik neběží, už to nebyla ta lehkost, trochu začali bolet nožičky, ale nic strašného. Jednou tam byl takový trailový seběh a byly tam šutry, tak to byl opravdu asi jediný 0,5km úsek kde mi ty silniční botky nepomáhali a já na chodidle cítil každej šutr.

No okolo 45tého kilometru už mi to nějak nešlo, ale já se přípravoval na poslední kilometry kde jsem to chtěl napálit a trochu se tu vydat ze sil. No ale než se to stalo, tak po 47 kilometrech se objevila cedule s nápisem 1km Finish, nevěděl jsem jestli tomu mám věřit, protože jsem si fakt myslel že to má 50km, a ono prdlajs. Tak jsem to teda aspoň na tomto posledním kilometru trochu napálil a i když to bylo z kopce, tak tempo 4:16 mi udělalo radost, cílová rovinka pak v tempu 3:46, to bych nečekal ;-) Jediná vada na kráse že hošíka co sem měl posledních 5km tak 20m před sebou jsem prostě už neseběhl a doběhl až pár sekund za ním.

CÍL
Tak jsem v cíli, nakonec v čase 4:07:24, což stačí na 41. místo celkově23. místo v kategorii M49. Mám z toho celkem dobrý pocit, to hlavně proto že jsem byl schopen v druhé půlce závodu podstatně zrychlit a užít si to i z toho závodnického pohledu ;-).

Mimochodem čas před pěti lety byl 4:28:18.

Kolem a kolem jsem teda doběhl velmi čerstvý a nezničený. Uvídíme ale zítra, myslím že trochu ty nožky cítit budu.
A mimochodem jsem to teda odběhl na 6 gelů, jeden banán a asi 1,5 - 2l vody či ionťáku.

výsledková listina kategorie M49


Diplom



ZÁVĚREM
Myslím, že jsem se až moc dlouho šetřil a kochal panorámatama ;-), reálně si myslím že jsem to na hranici 4 hodin opravdu zaběhnout mohl, což byl teda můj tak trochu cíl. Tak snad někdy příště. 
Ten závod je opravdu krásný krásný, a trať opravdu velmi dobře běhavá. Nejsou to ty krpály nahoru a krpály dolu jako na B7, kde toho normální smrtelník moc nenaběhá a do cíle přicupitá rozbitej na týden dopředu....


¨
takto hubený jsem byl na Jizerské 50 v roce 2016 ;-)

a takovýto tlustoprd 
to běžel v roce 2021...


Opravdu krásně strávené sobotní dopoledne, mohu jen doporučit ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat