sobota 30. července 2011

Deník - Mongolsko 2011 - 5.7.2011 - DEN 01 - Odjezd z Prahy

Doprava

Korean Air – Let KE 936, Praha -> Soul, Boeing 777-200, 5770 km

Jak věci šli


Tak a je to tady, expedice Mongolsko začíná. Právě letíme s Korean Air do Soulu, tak snad pár řádek o výletu. Všichni jsou zvědavý co tomuto výletu předcházelo, tak mohu říci, že jsem se takhle jednou v neděli probudil a řekl si, jedu do Mongolska. Pak jsem zavolal kamarádovi, který o tom také přemýšlel a bylo to hotové. Takže dva šílenci se dali dohromady a 2 měsíce před odletem začalo plánování... A jelikož jsem neuměl jezdit na koni, a nevidět mongolsko ze hřbetu koně je jako vidět Mongolsko pouze na půl, začali tím také moje hodiny jezdectví v jedné stáji nedaleko Prahy. Jízda na koni není žádná sranda. Také jsem začal trochu s ruštinou, alespoň drobet, mohla by se hodit. Tak a teďka tu sedím v letadle a spituji svědomí že jsem se měl učit lépe. Mám za sebou něco přes 10 lekcí jízdy na koni a 10 lekcí ruštiny, takže žádný velký šlágr. V Mongolsku může člověk také chytit různé ošklivé věci, takže návštěvy na očkovacím centru byli na programu každý týden.

            Program cesty po Mongolsku nebyl velký problém, celkem jsme se shodli. Problém byl v tom jak jej zrealizovat. V Mongolsku neexistují asfaltové cesty, nejsou tam značky ani ukazatele, auto Vám tam nepůjčí takže na vlastní pěst tam jet padlo velmi brzo. Organizovaný zájezd jsme něchtěli, takže nakonec je to úplně jinak. Snaha domluvit se přímo s Mongolskou cestovkou na průvodci s řidičem padla po nělikoka týdnech snah, jelikož komunikace dosti vázla. Nakonec to teda máme domluvenou s českou agenturou, která to přeprodává, tam již komunikace byla výrazně rychlejší.

            Seznam věcí co si sebou vzít je také hezký, všechno se kupovalo, jelikož na takovýto výlet jedu poprvé. Největší úlet byl s foťákem, svou první zrcadlovku jsem si koupit den před odletem. Celkem vezu 17 kg věcí ve velkém batohu a okolo 7 kg věcí v malém batohu. Samozřejmě nechybí celkem slušná lékarnička...
 Odlet z Prahy

            První zádrhel cesty začal rovnou při odbavení v Praze, kde nám bylo sděleno že budeme odbaveni pouze do Soulu, jelikož v Ulánbátaru řádí větrná bouře a tak se neví, kdy se do ULB vlastně poletí. Trochu to mrzí, jelikož jsme chtěli trochu kouknou po Soulu a takhle budeme lítat po letišti a zjišťovat jestli letíme a nebo ne. Pokud bychom ale v Soulu o 1 den více zůstali, mohli bychom jej trochu poznat a to by nebylo od věci.

            Korean Air má celkem hezký letušky a výběr filmů tu mají taky celkem slušný. Máme půlnoc, Boeing 777-200 usíná, tak jdu chrápat taky.

            A proč jsem vlastně chtěl udělat takovýto výlet do nehostinných končin? Tak to prozradím, ale až v posledním díle tohoto vyprávění.

Mapa a denní cesta

Pro tento den není mapa dostupná.

Ubytování

letadlo...

Fotogalerie


Žádné komentáře:

Okomentovat