sobota 24. září 2016

24.9.2016 - Horská výzva 2016 - závod Krkonoše - Trasa HALF - běh

Akce : Horská výzva 2016 - závod Krkonoše - Trasa HALF
Kategorie : Horský běh
Kdy : 24.9.2016 9:00
Kde : Javor, Pec pod Sněžkou
Trasa : HALF - 34,8 km, 1500m výškových metrů
Web : http://www.horskavyzva.cz/
Výsledky : http://www.horskavyzva.cz/uploaded/vysledky/5_krkonose_2016.xls
Foto : https://photos.google.com/share/AF1QipPsFESpSmCwRDm1Smfe-eeZxh70LwwIp7qfHPMLaLdLSwXvPCEtHotYlOQjytsXPg?key=R0I3TVZiU0ZZVEE2dEMxY3JQMldzNVJKWnEzTkZR
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1376112605


... aneb můj první opravdový horský terénní běh ...


ÚVODEM

Horská výzva je série závodů která se běhá po českých horách, a po Jizerské 50 run jsem dostal chuť si zaběhnout zase něco v horách, navíc když triatlonová sezóna nám skončila.

Příprava na závod, jak je u mě zvykem, byla opět zajímavá. Minulou sobotu, týden po DoksyRace, jsem se byl proběhnout, ale musel jsem toho nechat kvůli bolesti chodidla. Tak jsem se byl v neděli projet na kole a na mokrých kolejích, 70km od Prahy, mi to podklouzlo, takže jsem musel volat pro odvoz a navštívit polikliniku, kde my trochu moje sedřené kolínko ošetřili. Bohužel takhle jednoduše se kolo ošetřit nedalo, takže je totálně nepojízdné, snad se z toho také dostane ;-)

No nic, bolest chodila, sedřené koleno, ale prostě startovné zaplaceno tak se teda jelo. Trasa HALF slibuje 34,8 km dle GPS (reálně teda ještě o něco více) a 1500m nastoupaných. Cesta trasy je velmi lákavá - Pec pod Sněžkou, Nad boudou Mír, Tetřeví boudy, Černý potok, Liščí cesta, Chalupa na rozcestí, Klínové Boudy, Cesta úbočím Stohu, Špindlerův Mlýn, Luční Bouda, Dom Šlaski, Obří Důl, Bouda v Obřím Dole, Pec pod Sněžkou. Výškový profil už tak lákavý ale nebyl...

výškový profil trasy HALF


START
Tak jsme si v pátek večer vyzvedli startovní čísla, posilnili se na to v místní pizeerii, trochu se prospali, pořádně nasnídali a před devátou se postavili na start. Bylo to velmi zajímavé, běží s námi i kategorie dog-treking a psi tu štěkají jak pominutí. Štěkají tak mocně že vůbec nebylo slyšet odstartování závodu od místní hlasatelky ;-) Takže nakonec se do přední řady přes celé startovní pole, informace o startu dostala a my jsme se minutu a půl po oficiálním startu odpočtu závodu teda rozběhli. Fakt chaos, nechápali jsme že to někdo nestartuje pistolí. Nakonec se ale teda něco okolo 220 běžců vydalo na cestu.

Na rozehřátí tu bylo 10km do většího či menšího krpálu. Moje strategie - prvních 10km držet tepovku pod 150 tepy a pak pozvolně zrychlovat, vzala za své hned v prvních metrech. I když jsem se držel, tak tepovka vylítla na 170 a dolů se jí moc nechtělo, ten krpál byl fakt velkej... Ze začátku hodně po asfaltu, poté ale již hezkými cestičkami v přírodě. Když jsme se vyškrabali z 800m na startu do 1350m, tak se zase situace rapidně změnila a my jsme šíleným krpálem zase 8km klesali do Špindlerova mlýna. Opravdu nevím co z toho bylo horší. Začal jsem se obávat co na to moje tělo, protože s tímto jsem neměl žádnou zkušenost.

Ve Špindlerově Mlýně na 18,4km občerstvovačka a kontrolní bod kde se musí odchipovat a nastává další krpál, tentokráte "pouze 5km" ale stálo to za to. Kamení, schody a jen nahoru, prostě po chvíli jsem to vzdal a jako ostatní jsem to prostě šel, to se fakt bežet snad nedalo. Jeden kilometr jsem tu také šel přes 14 minut a tep jsem měl stále okolo 170 tepů, takže asi tak.

dal jsem do toho fakt skoro všechno ;-)

Když jsem se vyhrabal nahoru, tak jsem byl dost rád, navíc to už jsme měli za sebou 23km. Snažil jsem se trochu rozběhnout, ale žádná velká rychlost to nebyla, ale na Luční Boudu se běželo velmi příjemně. Druhá občerstvovačka a kontrolni bod na Luční Boudě neboli 25km za námi. Dál se běželo pod Sněžku, což bylo velmi příjemné a pak to nastalo, sešup jak blázen po kamenech až do Obřího dolu, to fakt bolelo, 6km ostrého klesání v kuse a naklesáno okolo 650m. Dole jsem toho měl fakt dost.

Pak už jen příjemná cesta do Pece pod Sněžkou, ale lýtko se už začalo ozývat že toho má už dost i když bylo hezky v teplu kompresních návleků, takže jsem to už tolik nemohl hrotit, každopádně kilometr za 4:03 minuty mi i tak udělal radost. V Peci, 1 km do cíle jsem si říkal že teď už to je pohoda, ale nebyla, bylo to zase do kopce a nohám už se nechtělo...


CÍL
Nakonec jsem to ale tak nějak doběhl a to v čase 3:35:10. Vůbec jsem nevěděl jak na tom jsem, říkal jsem si tak okolo 30tého místa, a že to by byl super výsledek, když si vezmu že na horském běhu v terénu jsem poprvé. Když jsem po nějaké době koukal na výsledkovou listinu a viděl se na desátém místě celkově (bez dogtrekařů), tak jsem byl velmi příjemně šokován. Takže mohu říci že opravdu zas super výsledek, při těch podmínkách za jakých jsem nastupoval úplně neuvěřitelný. A vypadá to, že síly jsem rozvrhl velmi dobře i když podle tepů to vypadalo že to dát nemohu. Na druhou stranu, ztráta na prvního okolo 40ti minut, je opravdu hodně drsná.

jsme v cíli...


nekouká se na to špatně ;-) Ale vítěz nám nadělil neskutečný dílo...


ZÁVĚREM
S klidným svědomím mohu říci že Jizerská 50 RUN byla procházka proti tomuhletomu masakru. Tohle opravdu bolelo a v cíli se mi po chvíli dosti klepali nohy a přestali asi až po 20ti minutách. Ale co, za ten výsledek to rozhodně stálo ;-)

celá naše skupina v pořádku v cíli...

Z pohledu organizace ale mají organizátoři na čem pracovat. V cíli nebyla ani zdravotní služba, to odstartování závodu taky stálo zaprd, medaile byla papírová ... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat