pondělí 1. srpna 2011

Soul City Bus 6011, 80 km
Korean Air – Let KE 867, Soul -> Ulánbátar, Airbus A330-300, 1974 km

Jak věci šli

Tak tu máme druhý den v Soulu, ráno byla super snídaně a zase letíme na letiště zjistit co a jak s naším letem do Mongolska. Opět jsme nic určitého nezjistili, neví se zda se letí nebo ne. Tak sedáme do BUSu 6011 a jedeme se podívat na dva palácové komplexy v Soulu. V jednom to bylo i s průvodcem, takže jsme i něco pochytili. Byla to sídla králů, měli to na svou dobu celkem vychytaný a hezký.

Changdeokgung, Seoul

Gyeongbokgung, Seoul

V 14:30 čekáme na BUS 6011 na letiště a začalo lejt jak blázen. Autobus nejede, ale vzal nás za stejnou cenu t.j. 10 000 Wonů taxikář, takže OK. Z výletu se nám pomalu stává boj o to jestli se do Ulánbátaru dostaneme. Počasí je fakt hnusný ale na letišti dostáváme úžasnou zprávu, že do Ulánbátaru check-in jede, takže by se mělo letět. Původní čas odletu byl 6.7.2011 19:40, nyní to vypadá na 7.7.2011 21:40. Let by měl trvat 3,5 hodiny, takže pokud to dobře dopadne tak 8.7.2011 0:10 ULAT bychom měli být v Ulánbátaru.

Tak jdem sbalit na hotel, check-in a večeře v Walkerhills a pomalu se loučíme se Soulem.

Co bych řekl o Soulu? Lidi jsou tu super, ale prostředí šílený, všude smog a smrad. Památek tu mají poskrovnu, ale ty dva palace za návštěvu stojí. Také jsme se naučili po vzoru naších korejských přátel klanět , pochvalujeme si to že to umíme i při chůzi a nemusíme se tak zdržovat zastavením, celkem to šetří čas. Ještě stojí napsat poznámku o řidiči který jezdí shuttle busem z letiště do hotelu. Vždy vleze do autobusu, postaví se do uličky, něco zabrblá a hluboce se ukloní, teprve poté si sedne a jede se.

V 21:35 sedíme v AIRBUSU A330-300 a po chvíli odlétáme. Dá se říci že jsme na cestě již čtvrtý den, jojo dostat se do Ulánbátaru není žádná sranda, což nám potvrzuje jeden amík, která tam letí podeváte, jelikož tam pracuje pro vládu USA. Z devíti letů bylo 6 zrušeno a přesunuto na některý z následujících dnů. Má to pouze dva možné důvody, buďto Korean Air si opravdu zakládají na bezpečnosti a i když ostatní letecké společnosti normálně do ULB létají, tak oni to posouvají a nebo je to tím že nemají dostatečně zabookovaný let a tak je pro ně levnější jej zrušit a lidi tam přepravit některý následující den. Každopádně je pravda že v Mongolsku je počasí nevyzpytatelné, někde jsem to četl…

Nakonec přistáváme okolo 0:05 ULAT (posun -1 hodina oproti korejskému času, +6 proti Čechám).