pátek 12. srpna 2011

Deník - Mongolsko 2011 - 18.7.2011 - DEN 14 - Jezero Terchíncagán

Doprava

Autem, Mitsubishi Delica 4x4, 30 km, průměrná rychlost 20 km/h

Jak věci šli

            Dneska je první den naší expedice, kdy nikam necestujeme. Celou noc ale pršelo. Niam na snídani okolo osmé hodiny nedorazil, prý ho bolí břicho. Asi to bude mít z toho tlustého sviště, kterého prý včera pojídal. Tak jsme si objednali koně, abychom se trochu proběhli kolem jezera. Někdy po dvanácté konečně dorazili. Dostali jsme hřebce a k tomu opravdové divočáky, žádné pobízení jako minule, nic takového, máš ho na uzdě a on z ničeho nic začne cválat jak šílenec. Musel jsem ho pořád krotit, jinak bych ležel na zemi po prvních pár metrech. Fakt to byla s ním dřina. Jednou jsem blbě dopadl do sedla a narazil si zadní část těla o takové železné oko, které má sedlo vpředu i vzadu.

 Vyjížďka na koních u jezera Terchíncagán

            Po obědě si jdu trochu lehnout, z dnešní vyjížďky mám nakonec celkem dobrý pocit, že jsem ho dokázal ukočírovat. Ale měl jsem toho plný brejle. A to jsem měl dostat klidného koně... Ty koně jsou strašně malinkatí ale mají v sobě neuvěřitelnou sílu a výbušnost.

            Konečně se trochu vyjasnilo, tak se jedeme podívat na tu sopku, co tu před 9000 lety nadělala takovouhle šílenou paseku. Díky tomu vzniklo i toto jezero, jelikož výbuch zavalil kamenama řeku. Několik kilometrů okolo sopky je takové pole pouze z kamení, opravdu neuvěřitelné. Sopka se jmenuje Khorgo, proto ten název parku.

 Výhled od vrcholu sopky Khorgo

Mapa a denní cesta


Ubytování

Maikhan tolgoi ger camp

Fotogalerie

Žádné komentáře:

Okomentovat