neděle 25. ledna 2015

Deník - Mexiko 2014 - 24.12.2014 - 30.12.2014 - Den 15 - Den 20 - Puerto Morelos

24.12.2014 - Den 15 - Puerto Morelos
Dnes jsme se loučili s naším nejlepším bydlením v Mexiku, opravdová paráda. Krásné klidné místo, nádherný apartmán, 2 km daleko nejkrásnější pláže a bazén dva metry od vchodu.

Po snídani jsme jeli kousíček za Tulum směrem na Cobá, do Grand Cenote, je to 3 km. Vstup byl 150 pesos, takže také celkem zdražili, jelikož průvodce z roku 2009 uváděl cenu 80 pesos. Cenot byl ale nádherný, na jedné straně bylo asi 20 želv, ve zbytku se dalo plavat a šnorchlovat. Byly tu krásné malé rybičky, podplouvala se taková jeskyně, no prostě paráda.

Grand cenote

Poté jsme vyrazili směr Puerto Morelos, kde budeme trávit prakticky již zbytek dovolené - 6 nocí. Je to 100 km, takže za hoďku jsme byli na místě. Toho, čeho jsme se obávali, se potvrdilo, lidé na tripadvisor a booking.com to tu dost hanili. Za jeden dvoupokoják na šest dní cena 9500 pesos, takže ještě více nežli v Tulumu, kde to byl luxusní apartmán. Pláž celkem nic moc, voda v moři před hotelem špinavá a paní na recepci hodně nepříjemná. No, to nás tedy čekají věci. Jelikož jsme přijeli v poledne a check-in je až od 15:00, zašli jsme si na oběd. Ceny tu mají zas o něco vyšší - filet z ryby za 100 pesos, a to jsme byli v té rozumnější restauraci. Jdeme se projít po pláži směrem na sever od hotelu a pláž se tu rapidně zlepšuje, takže budeme chodit asi sem. Piňakoládu na pláži tu dostanete za 70 pesos, takže to bude asi naše pití.

V půl čtvrté jdeme zpět do hotelu, že bychom se ubytovali. Nejdříve chyběly ručníky, pak nám nešel odemknout pokoj, tak jsme čekali na jiné klíče, pak jsme nedostali ovladač od klimatizace. No, služby opravdu „naprd“. Hodně budeme litovat, že jsme nezůstali v Tulumu, zde nám to nenabízí absolutně žádnou výhodu, pokoje jsou také nic moc. Ale toto jsme nemohli tušit, hotely byly všude v okolí vybookované, původně jsme chtěli být u Playa del Carmen, ale ceny tam byly ještě vyšší. Nezbývá než vymyslet náhradní program, výlety do cenotů, šnorchlování u korálového útesu, který tu na východní straně Yucatánského poloostrova je atd.

Každopádně Puerto Morelos nedoporučuji, lepší si z Cancúnu zajet až do Tulumu. Není tam tolik lidí jako na Playa del Carmen, o tom se ostatně dojedeme ještě přesvědčit, jak to tam je, a také to nestojí tolik peněz a služby jsou nesrovnatelně lepší. Puerto Morelos je sice 30 km od Cancúnu, jako největšího turistického centra na Yucatánu, ale je tu špína a válí se tu odpadky atd. Navíc je to hooodně malé městečko, takže tu bude tak trochu nuda.

Ubytování - Puerto Morelos, Hotel Hacienda Morelos
Ujeto km - 100 km

25.12.2014 - Den 16 - Puerto Morelos
Dnes to byl pouze den na pláži. Měli jsme pod mrakem, ale to mi nezabránilo v tom se hezky spálit. Nechápu to, ale je to tak.

26.12.2014 - Den 17 - Puerto Morelos
Dnes celkem foukal vítr, sluníčko trochu svítilo, převážně bylo pod mrakem. Přes den opět na pláži. Večer jsme měli stejně jako včera tacos v tacos.com, pán nás už zná, tak z něho zkoušíme vymámit nějaká moudra.

27.12.2014 - Den 18 - Puerto Morelos
Vítr fouká o něco méně, ale také je o něco méně sluníčka než včera.

Večeře opět v tacos.com, trochu se snažím z pana majitele a kuchaře v jedné osobě vytáhnout lámanou španělštinou nějaké údaje. Takže jmenuje se Abelardo a je mu 45 let. Otevřené to tu má 5 let a pracuje zde celá jeho rodina. A kolik udělá tacos denně, na to odpověděl, že hodně... Dokonce mi dal i mail - tacos.com@hotmail.com, to asi abych se ho už na nic neptal, jelikož nemá čas (tacos tu jdou docela na odbyt), a napsal mu raději ty dotazy e-mailem. Nebo si možná vzpomněl, že den předtím jsem jej informoval, že kamarád je žurnalista, takže potřebujeme nějaké informace a také foto té jeho moc dobré restaurace. Jídlo je fakt super, a přitom je to taková téměř garáž na ulici - vejde se do ní tak maximálně 15 lidí a to z toho 2 stoly jsou prakticky na chodníku před. A mimochodem na trip advisoru to má 4,5 hvězdičky z pěti možných. A cena tacos - 80 - 109 pesos, což je na naše koruny celkem dost, ale v Puerto se prakticky levněji najíst nedá a na zbytku Yucatánu to není o moc lepší.

nejlepší tacos na Yucatánu, restaurace tacos.com v Puerto Morelos

28.12.2014 - Den 19 - Puerto Morelos
Dneska se jedeme podívat do Playa del Carmen, městečka, kde jsme původně plánovali, že zůstaneme na tento týden u moře. Je to asi 30 km směrem na Tulum a cestou opět sledujeme ty vjezdy do obrovských resortů, které tu jsou poseté okolo silnice, kde jedna noc stojí 10 000 - 20 000 Kč. Vjezdy jsou fakt monstrózní, např. před jedním je asi 50 m dlouhý bazén. Playa del Carmen je celkem velké město, ale celé zaměřené na turisty. Velké promenády a všude spousta krámků se suvenýry a nahaněči z restaurací. Pláž je plná lidí, takže jsme celkem rádi za Puerto Morelos. Tady se teda koupat nehodláme, takže zpět na naši pláž do Puerto Morelos a nějaký drink.
Dneska celkem hezké počasí, svítí sluníčko a voda je úžasná.
Ujeto : 60 km

29.12.2014 - Den 20 - Puerto Morelos
Dnes jsme poslední den u moře, takže bychom rádi konečně šnorchlovali. Sondovali jsme, kolik tak chtějí za to nás tam dostat, je to tak max 300 metrů od pláže, povídali 25 USD na hlavu. Korálový útes okolo východního pobřeží Yucatánu je druhý největší na světě, po velkém bariérovém útesu, tak uvidíme, jestli tam něco uvidíme :-) Dnes jsem našel chlápka, který mi to nabízel za 300 pesos, nakonec jsme ho s Milanem ukecali na 225 pesos, ale to už se hodně otáčel. Dneska je fakt nejhezčí počasí, svítí sluníčko a vítr tolik nefičí.
Plánovaný odjezd na šnorchlování byl ve 12, ale ten jouda neměl místo, tak řekl, ať přijdeme v jednu odpoledne, trochu jsme se začali obávat, jestli nezdrhnul se zálohou 500 pesos, jelikož v jednu tam nikdo nebyl, nakonec tedy přišel a my mohli okolo půl druhé vyjet. Zastavili jsme se na dvou místech, bylo tu celkem mělko, k tomu začaly být celkem vlny, při kterých tam někdy bylo třeba i jen 40 cm hloubky, což způsobilo, že mě to jednou hodilo na korál a trochu jsem se odřel. No, ale celkově tam té fauny moc nebylo, viděli jsme baracudu, a pár desítek rybiček. Ale kolik jsme toho museli obeplavat, abychom něco viděli...
Večer byla opět návštěva tacos.com, opět jsme si pochutnali a nakonec jsem se s pánem rozloučil a poděkoval za dobré jídlo. Zítra budeme balit a pojedeme se podívat do Cancúnu.