neděle 18. ledna 2015

Deník - Mexiko 2014 - 18.12.2014 - Den 09 - Cesta do Palenque a vodopády Misol-Ha

Tak noc nebyla nic moc, přece jen pokoj bez oken není úplně ono. Navíc nám přes zeď celou noc něco bzučelo, jak nějaký transformátor, tak jsem se moc nevyspal. Den jsme začali okolo půl osmé snídaní v La Parroquia, celkem ta vajíčka ušla. Pak jsme se rozloučili v hotelu, nevím proč, ale chtěli po mně emailovou adresu plus mi dali webovou stránku na tripadvisoru, abych je doporučil. No, doporučím, napíšu pravdu, hezký čistý hotel v samotném centru Campeche na výborné adrese, ale nejsou okna v pokojích...

Asi v 8:20 vyjíždíme na dlouhou cestu do Palenque, máme to 360 km. Jedeme k pobřeží, abychom se nemuseli proplétat celým Campeche, a také se tam neplatí mýto. U pobřeží jsme za chvíli, ale pak jsou trochu zácpy, jedeme směrem na Champotón, kde se pak tato pobřežní cesta sbíhá se zmiňovanou dálnicí. Tam uhybáme směrem na Escarcega a poté jedeme směrem na Villahermosa, ale z cesty uhýbáme v Catazajá na Palenque. Po cestě je, jako všude, stovky příčných prahů, je to fakt hrůza, někdy auto spodkem o ten práh škrtá. Jednou také platíme 20 pesos mýto, pravděpodobně za přejezd mostu, který následoval. Cesta je jinak celkem slušná, povolená rychlost je tu 90 km/h, místy je povolená 100 či 110 km/h. My to svištíme, pokud to jde, tak 120 km/h. Občas jsou u silnice policajti se samopaly, ale umíme už udělat evropský úsměv a vždy nás pustili, jednou jsem se ho šel i zeptat na cestu, to asi nečekal.

Cesta nám trvá čistého času asi pět hodin. V Palenque, v turistické čtvrti, které říkají La Caňada, máme z průvodce Lonely Planet vybraný hotel, ale pak vidíme hotel Caňada Internacional a ten se nám hodně líbí. Jdeme se podívat, kolik chtějí za pokoj, a za dvoulůžkový pokoj chtějí 550 pesos na noc, takže moc nesmlouváme a bereme dvě noci. Zajímavé je, že recepční neumí vůbec anglicky, ale má španělština na objednání pokoje a pár dotazů okolo už stačí. Pokoje jsou opravdu hezké, když to vezmu kolem a kolem, tak nejslabší hotel byl v Cancúnu, který jsme měli dopředu zarezervovaný, ostatní jsme jen vybírali většinou podle průvodce Lonely Planet a vyplatilo se. Cena byla vždy nižší než by byla při rezervaci přes booking.com a byly všechny hezké. Pominu-li tedy chybějící okna v Maya Campeche, což průvodce neuváděl.

Na oběd jdeme do nedaleké restaurace, můj salát se zeleninou a kuřetem za 70 pesos je dobrý, kluci si také nestěžují. V půl čtvrté vyrážíme 20 km k vodopádům Misol-Ha. Je to takovými serpentýnami, až k vodopádům staví dost širokou silnici. U vodopádů jsou i nějací lidé, asi tak 20, což je zatím asi rekord, co jsme tu u památek viděli. Vodopády jsou krásné, dá se zajít až pod ně, kde to na Vás také hezky prší.

vodopády Misol-Ha

Následuje kávička a návštěva obchodního domu, kde mají konečně alkohol. Večer bude párty, dáme si Captain Morgan s Colou :-) No trochu jsme přihli alkoholu, a to rovnou před hotelovou recepcí ;-)