sobota 3. září 2016

3.9.2016 - Běhej lesy - ČEZ Jizerská 50 RUN - Ultramaraton

Akce : Běhej lesy - ČEZ Jizerská 50 RUN
Kategorie : ultramaraton
Kdy : 3.9.2016 9:30
Kde : stadión Bedřichov
Trasa : 50km běh (převýšení 937 m)
Web : http://www.behejlesy.cz/cs/zavody/jizerska50runhttp://run.jiz50.cz/
Výsledky : http://www.behejlesy.cz/cs/vysledky?f=flt&tour=&race_yr=2016&race=JR50&gender=0&category=&go=Vyhledat
Foto : http://www.behejlesy.cz/cs/media/fotogalerie/13_cez-jizerska-50-run-3-zari
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1336050701


aneb jak jsem přeskočil několik kategorií a stal se ultraběžcem ...


ÚVODEM
Jojo, taky nevím jak jsem se k tomu dostal. Jo vlastně vím, ale jsem v tom nevinně. Kolegové mě ve středu ukecali a tak jsme se šli proběhnout na známou pražskou akci Loap PBT VAŠÍ LIGY, trasu 10 km v Braníku. No a co se nestalo, doběhl jsem to v čase 39:48 (3,5 minuty zlepšení osobáku před rokem), což bylo celkové 18té místo a 4té v kategorii (a jako na potvoru jsem měl na třetího ztrátu pouze 8 sekund). To mě po těch mojich šílených nezdarech a peripetiích v triatlonech opravdu dost potěšilo a povzbudilo. No a když se na tuto sobotu zrušilo jedno triatlonové dostaveníčko, tak bylo jasno. Napsal jsem se do náhradníků na Jizerská 50 RUN a ono to vyšlo a já ve čtvrtek, 2 dny před závodem dostal místečko. Jojo, každej si řekne že jsem blázen a asi fakt jsem jelikož nejdelší distance jakou jsem kdy běžel je 25km, a to jsem z toho ještě pár kilometrů šel...

No tak jo, Jizerská 50 Run je závod, který se běží po stejné trase jako jeho zimní bráška na běžkách. Vyděšenej jsem z toho fakt byl dost, nevěděl jsem co se s mým tělem od 25tého kilometru bude dít. Jen pár lidí mi říkalo ať nepřepálím start a také že většina krizí přichází okolo 28-30tého kilometru. Navíc jsem ještě ráno před závodem cítil bolest ve stehnech, z toho středečního závodu. S mojí nezkušeností to bylo až příliš strašáků najednou, takže vyblbnout na startu se rozhodně nenechám. Výškový profil trasy vypadá na první pohled, možná i na ten druhý, hrůzostrašně, ale převýšení 900 m není zas nic šíleného, když se na to podívá nezaujatý pozorovatel :-))).

výškový profil trasy Jizerská 50 RUN


START
Tak jo, na stadiónu v Bedřichově se shromáždilo před 9:30 celkem 269 závodníků a vydalo se na 50 km trať. Trať je hezky značená takže žádný problém, navíc těch lidí je všude kolem dost. Po mírném stoupání začalo stoupání dlouhé a těžsí - běží se přes Kristiánov na Kneipu, známou to občerstvovnu hlavně v zimním běžkařském období. Prostě hned ze začátku nějakých 10km prakticky jen do kopce. Mé vyděšení bylo dostatečné k tomu, abych to nepřepálil, běžel jsem tak pomalu jak to jen šlo v tepu 140, max 150 a cítil jsem, jak se flákám. No jo, ono když Vás čeká 50km a nevíte co máte čekat, tak pokud máte trochu rozumu, tak nezačnete blbnout ;-) Na Kneipě se trochu občersvit a jede se dál.

Pokračuje se na Jizerku, pohodový běh pěkně po rovince, občas kopeček, nic hroznýho, občerstvovna a najednou hle a mám za sebou 25km. Zatím to jde úplně v pohodě, až jsem překvapenej.

Doběhli jsme na Smědavu a když nám ukázali do leva, tak jsem poznal co nás čeká, pamatuju si z běžek. Krpál jak prase na Kneipu. Všichni to šli, pouze dva blázni to běželi a já byl jeden z nich :-) Ale cítil jsem se fakt hodně dobře, tak proč to nezkusit, předběhnul jsem dobrých 30 lidí a když jsem zjistil že mám za sebou už přes 30 km, tak jsem začal přemýšlet jaká vlastně ta krize má přijít a jak se to má projevovat, zapoměl jsem se na to zeptat ;-)

¨
jóó běžec ten tvrdej chleba má :-))))

Na Kneipě opět občerstvení, jedu tu prakticky jen a pouze na gelech Enervitu + tyčinky Corny + banány, k tomu ionťák a voda, hezky to pořaadatelé připravili. Ty gely mi fakt sedí a Enervit asi bude mým favoritem. K tomu si nesu v Camelbacku rozmíchané BCAA ve vodě a pak jen vodu. Mám taky nějaký sušenky a gely, ale na ty se vůbec nedostalo.

Od Kneipy zas trochu kopeček směrem na Hřebínek. Po 30tém kilometru tu už často vidím jak lidi odpadají a lezou div ne po čtyřech. Asi přepálili začátek :-) Ja sice pořád čekám kdy a jaká přijde ta krize, ale přesto jsem už trochu přidal tempo, přeci jen chci doběhnout za světla :-))) Od 25tého kilometru nám začalo svítit sluníčko, takže spolu s vyšším tempem už mi ten tep vyskočil o dost výš, ale stále je vše v pořádku. Mám pocit jako kdybych okolo těch svých soupeřů, který mě prvních 10km předbíhali, teďka doslova letěl.


užil jsem si to od startu do cíle, opravdu !


Hřebínek, další občerstvovna, 40km za mnou. Tak teď už to doběhnu a krize asi žádná nepřijde. Když to není kopec, bežím to v tempu okolo 4:45min/km, což mě samotného překvapuje, jak se mi dobře běží. Koukám na hodinky a říkám si že když to teďka dostatečně napálím, mohu doběhnout pod 4h 30m, dostatečná motivace ještě podtatně zrychlit. Jako nohy začínám trochu cítit že jsou unavené ale jdou sami. No a když pořád netuhnou tak jsem si to z kopečka dolů do cíle hasil tempem 3.45min/km.

CÍL
Tak jsem v cíli, nakonec v čase 04:28:18, což stačí na 62. místo celkově, 21. místo v mé věkové kategorii.


cílová fotografie, škoda, už je konec...

Připadá mi, že jsem se flákal, jelikož jsem doběhl do cíle fakt svěží. No ale po pár minutách, asi po opadnutí největší euforie, jsem ty moje nožky začal pěkně cítit, to se nebojte. Ale pro příště vím, že mohu běžet již od začátku o fous rychleji. Škoda že umím běhat jen do kopce, běh z kopců se budu muset doučit ;-) 

v cíli jsem hned vyfasoval medaily

Každopádně jsem si to užil, opravdu každý metr, každý kilometr byla prostě nádhera!


tak takhle jsem dopadl ...

a takovýhle diplom vyfasujete, ale pouze online :-)


ZÁVĚREM
O Ultra běhání vím samozřejmě prd, ale pokud si někdo chce něco delšího zkusit, tak toto mi nějak extrémně těžké nepřislo. Spíše mě mrzelo že většina trasy vede po silnicích a nebo panelech, i když v krásné přírodě. Ale to víte, na tu stejně moc nekoukáte, máte dost starostí s tím aby jste o něco nezakopli...


Tak to jsem zvědavej kam půjdu příště ....   vy také?

2 komentáře: