neděle 11. září 2016

11.9.2016 - DoksyRace 2016 - triatlon

Akce : DoksyRace 2016, triatlon
Kategorie : 1/2 Ironman Triatlon
Kdy : 11.9.2016 11:30
Kde : Máchovo jezero, Doksy
Trasa : 1,9 km plavání, 93 km kolo (převýšení 660 m), 21 km běh (převýšení 120 m)
Web : http://www.doksyrace.cz/
Výsledky : http://czechtriseries.cz/results/track/4252?returnUrl=%2Fresults%2Frace%2F1047
Foto : http://test.lapwing.cz/, uživatel: karell@karell.cz , heslo: 123456
Video : http://www.ceskatelevize.cz/porady/10103510226-sport-v-regionech/216471290031046-triathlon-doksyrace/
Garmin hodinky aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/1355142938


... aneb můj životní triatlonový závod ...


ÚVODEM

DoksyRace, velmi známý a také poslední triatlonový závod v seriálu Ford Czechman Tour 2016 neboli Český pohár ve středním triatlonu. Předpokládá se účast české špičky v triatlonu a např. také Petra Vabrouška, jednoho z nejúspěšnějších českých profesionálních triatletů, člověka kterého velmi sleduju a obdivuju.

Já, týden po Jizerské padesátce, navíc po úterním ostřejším běžeckém tréninku bolavé chodidlo, na které jsem nemohl ani došlapovat... Na druhé noze zas sedřenou kůži u šlachy, takže boty ani pořádně zavázat nemohu. Prostě ideální situace jít zase na triatlon ;-) K tomu večírek u kamarádky, takže jsem spal chabých 6 hodin. Ale ráno před závodem bylo chodidlo celkem v klidu a tak jsem se tam teda jel podívat.

Dorazil jsem na místo, zaplatil startovné hříšných 2500 Kč, fuj. Depo naštěstí funguje normálně, všechny věci u kola, a tak loterie s taškami jako na Pilmanovi se řešit nemusela. Depo je hned vedle u břehu Máchova jezera, takže žádné velké přechody mezi disciplínami nás nečekají.

Začalo nám hezky svítit sluníčko, očekává se 30°C, bude prostě teplo. Neskutečný, ale přijel jsem 3 hodiny před startem, takže jsem se stihnul rozcvičit i rozběhat. Ještě že tak, u registrace se totiž tvořili později dlooouhé fronty, které nakonec způsobily posun startu z 11:09 na 11:30. Takže dost času pokecat s kámošema....


START, PLAVÁNÍ
Plave se jeden okruh v Máchově jezeře, okolo ostrůvku, což je super, člověk se nebude muset tolikrát točit okolo bójek. Máme tu asi 250 účastníků, startuje se z vody.

Tak nám to odbouchli pistolí, brodíme se vodou do jezera. Vybral jsem si celkem dobře místo, takže nemusím ani moc lidí přeplavávat a ani moc lidí nepřeplavává mě. Voda je krásně teplá a v neoprenu to klouže po hladině jedna báseň. No technika ale ideální není a že bych plaval rovně, tak to se říci také nedá. Pár lidí se přede mne dostalo, ale nikdo mi pěstí nemlátí do hlavy a nohy mi osahávají jen asi 2 lidé. Přeci jen když to je jeden okruh, není tam taková tlačenice, jelikož těch otoček u bójek je minimálně. No ale v druhé půlce, nevím proč, mě asi 5 lidí předplavalo, to mě trochu štvalo, jelikož to bylo hlavně kvůli tomu že plavu cikcak.

A pak jsem se nějak nebyl schopen hecnout, říkal jsem si že těch pár sekund, za to abych se tu vyšťavil, za to nestojí. Nakonec jsem vyplaval za 30:44,6, což byl celkově 34tý čas. Hodinky ukázali uplavaných 1967m, při mém cikcak stylu se trochu bojím že ta trasa těch 1900 m neměla, zas nás ošidili ;-) každopádně tempo 1:34 min/100 m mi udělalo radost.

sice to tak nevypadá, ale z vody jsem vybáhal fakt v pohodě...

Vylézt z vody a šup do depa, naštěstí to bylo pár metrů, ono dostat křeče hned při výbehu z vody, by nebylo nic moc. Jóó dostat ze sebe neoprén, to je problém... Zas sem se s tím trápil a určitě jsem ho zas někde hezky škrábnul... V depu jsem tak strávil 3 minuty...


KOLO
Jedou se tři okruhy mezi Mimoní a cestou na Staré Splavy. Tentokrát jsem si fakt předsevzal že strategii budu dodržovat, no jo ale znáte to... Strategie byla jednoduchá, prvních 10-20 km jet pomalu na tep okolo 145, pak to zrychlit na tempo které dokážu držet a od 60tého jet co to dá, ale úplně se nezničit, posledních 5km pak v klídku vytočit nohy a připravit je na krutou změnu na běh.


na kole to letělo samo...

Dopadlo to samozřejmě úplně jinak, jen co jsem vlezl na kolo, tak jsem měl tep 160, takže na prvních 10km jsem to dokázal stahnout na průměrný tep 153. Pomaleji už jsem fakt jet nedokázal, nechtěl jsem aby mi ty hošani tolik ujížděli a za mnou se jich taky dost na mě tlačilo. No ale stejně, pár jsem jich pustil, přeci jen moje krásná silnička s jejich triatlonovými speciály měla mírnou nevýhodu. Ale vytunil jsem jí před 14ti dny o hrazdu, a to se 100x vyplatilo. Druhých 10 km už jsem byl na tepu 149, to mi dělalo radost, třetí desetikilometr byl v tepu 144 a podobně to pokračovalo.

jojo, na kole to lítalo, byla to paráda ...


Na 65tém jsem začal cítit únavu, tak jsem to na pár kilometrů sklidnil a pak jsem za to vzal a dost lidí jsem předjel, zdálo se mi že chlapci na těch speciálech trochu odpadávají, takže při předjíždění mi to přišlo jako kdybych okolo nich jen prosvištěl, a u nich zavládlo zděšení :-) Posledních 15km mě brzdila jen kvalita vozovky, která je na mnoha místech katastrofální a jsou tam díry jak blázen, takže se musí jet pomaleji. Do jedný díry jsem také vlítnul a v kolu jen zakřupalo. Než jsem to rozjel ve velkém stylu, byl jsem v cíli ;-) Ta hrazda strašně pomohla, už to nebylo o tom že na rovinách mě předjížděli a v kopcích jsem je dojížděl já, teďka jsem je mohl předjíždět v kopcích i na rovinách :-)))

Teď k té kvalitě vozovky. První kilometr a poslední kilometr, katastrofální stav vozovky, jede se po chodníku, byl přes něj natažený asi 500m koberec, ale stejně to drncalo jak blázen... Na cestě do Mimoně je několik míst kde jsou v silnici opravdu obrovské díry, sice byly označené sprejem, ale to v tom stínu v lese vidíte na posledních chvíli a máte co dělat tam nevletět. A ono vedle děr to není o moc lepší. Takže úseky kde to perete naplno, střídají úseky kde se bojíte o své kolo a musíte rapidně zvolnit. Pár lidí tam na těch dírách také skončilo.

to bude asi fotka ke konci kola, tam jsem za to trochu bral...

Občerstvovačka byla jen jedna, po každém 30km. Naštěstí byla dlouhá, takže se stíhalo vyměnit oba bidony, jak s ionťákem tak vodou. Zbytek jsem do sebe rval gely a tyčinky od Enervitu, na Nutrend jsem zanevřel, Enervit mě sedí více, a jejich tyčinky jsou také super.

Tak po posledních 500m hrbolatého terénu, kde jsem už jel v klídku jsem si to přihasil to depa, čas cyklistiky slušných 2:39:09,1, celkově 32hý čas. Průměrná rychlost 34,7 km/h s nastoupanými 660m. Navíc jsem přijel do depa a byl jsem naprosto v pohodě. Prostě prozatimní průběh závodu mi dělal radost, ale věděl jsem, že to kde se to bude lámat je právě před mnou. Sesednul jsem z kola a okamžitě začal cítit zas ten divnej pocit v žaludku.


BĚH
No nic, rychle jsem se převlékl a vyběhl. Po kilometru jsem pořád cítil ten divnej pocit a obával se nejhoršího, že zas začnou ty křeče v žaludku. Říkal jsem si - pil jsem dost, jedl jsem dost, tak Véno zhluboka dýchat a běžet klidně. A co se nestalo, ono to šlo! Po takovém okruhu v Doksech jsme běželi tři kolečka v lesích okolo Máchova jezera, krásná trasa ve stínu, prostě paráda. Nacpal jsem do sebe ještě jeden gel, na občerstvovačkách které byly na každém okruhu 3, pak kolu/ionťák/vodu a banán.

trochu jsem se zapotil na tom běhu, néé že nééé...

Prvních 7 km jsem běhal tempa okolo 5:20min/km, druhých 7 km, kdy se žaludek začal postupně uklidňovat, jsem postupně zvyšoval na tempo 5:00min/km a poslední kilometry jsem to valil 4:30 min/km. No prostě co Vám budu povídat, byla to radost, když jsem okolo těch lidí, který tam sotva cupitali, doslova letěl ;-) No jo, přepálili začátek :-)

na běhu bylo trochu teplo, ale šlo to ;-)

Na  trase nebyl prakticky žádný pořadatel, takže člověk se musel občas ptát lidí kudy bežet. Kritické místo pak bylo výběh do cíle, bylo to označené na silnici ale to víte, všímejte si toho v té rychlosti a únavě. Asi 3 km před cílem jsem zkontroloval čas a opět si potvrdil že pokud do narvu, dám to pod 5 hodin, a tak jsem to teda napral. Sice ne úplně do maxima, jelikož jsem poslední 2 km začal cítit lýtko, ale ono se to nakonec povedlo. Do cíle běžecké části dobíhám s časem 1:41:01,2, což je bežecké 34 místo v celkovém pořadí.

jo tady jsem si to už krásně užíval

CÍL
Jsem tam... Ve velkém stylu a v cílovém sprintu jsem to doběhl do cíle. Celkový čas 4:55:54,2 je pro mě neskutečný, v mé první opravdové triatlonové sezóně. V celkovém hodnocení to stačí na 35té místo, v mužské kategorii pak 31 místo, ve věkové kategorii M40 pak 8mé místo! Za Petrem Vabrouškem, mým velkým sportovním vzorem, jsem zaostal o pouhých šest minut, nutno ale podotknout, že později jsem se dočetl o jeho viróze, která jej poslední týden pronásleduje.

Cííííl....


Jako tajně jsem si říkal chci pod 5:30 a kdyby se to všechno vyvedlo tak by to třeba mohlo být pod 5 hodin, ale je fakt že to už to musíte opravdu valit ;-) Navíc cyklo část byla min. o 3 km delší než 90 km a navíc ta kvalita vozovky, to všechno dohromady vám pár minutek přičte... Ztráta na vítěze "pouhých" 39 minut.

Výsledková listina kategorie M40


Jednoduše - tohle byl opravdu můj nejlepší sportovní výkon v životě.


Výsledková listina muži celkově


ZÁVĚREM
Minule po Pilmanovi jsem psal - obrovské zklamání, teď mohu napsat, že obrovská spokojenost. Těší mě ta super vyrovnanost jednotlivých disciplín. Jako je samozřejmě na čem pracovat, ale na tomhle se dá stavět ;-)

Závod jsem si opravdu užil od startu do cíle, žádná krize. Žaludek sice prvních 10km běhu zlobil, ale jelikož jsem běžel v klidu tak se uklidnil, poslední 2 km se začalo ozývat lýtko, takže zrychlovat už jsem nemohl do maxima, ale bohatě to stačilo na výkon z říše mých snů. Trasy závodu jsou krasné, silnice hodně krytá stromy, běžecká část celá v lesích. Na druhou stranu ta kvalita vozovky na cyklistice je místy opravdu katastrofální. Až se ta silnice opraví a organizátoři trochu polepší, bude to překrásný závod.


Zakládáme s bratrem nový team bytzdravy.cz, tak myslím že ostudu jsem mu neudělal ;-) 
Kdo se k nám přidáte? Nepůjde jen o sport ale i o to pomáhat, motto je "Přidej se k nám, a pomáhej". 


hezká trička, hezké medaile :-)


Závěrem musím poznamenat pár věci k organizaci a pořadatelům závodu. Nebyl jsem s tím úplně happy.
- stav té silnice je místy katastrofální, to samozřejmě organizátorům nelze ale zazlívat.
- startovné 2500 Kč při tak velkém počtu startujících - na závod pro 250 účastníků se mi zdá hodně přemrštěné, navíc služby opravdu dosti špatné
- registrace se nestíhali, takže start se zpozdil o 20 minut, to samozřejmě jde i na vrub účastníkům, kteří přijeli na poslední chvíli
- žádní organizátoři na běžecké části, místy nedostatečné značení na běhu a bylo nutné pokřikovat na lidi a ptát se
- v cíli k pití jen voda a i ta potom došla, jídlo bylo dosti "ovadlé", obvyklé poukázky na jídlo nebyly
- v depu kola odhadem za 20 milionů Kč, přesto depo absolutně nehlídané, což je velká ostuda organizátorům, prostě kola a věci volně k odebrání
- nutno platit separé parkoviště, WC i sprchy

Nechápu to, stejný pořadatel pořádal i první ročník PálavaRace a tam to bylo o poznání lepší. A srovnání např. s Železným chlístem, Pilman triatlonem (ten nestojí na startovném ani polovinu), to bylo v některých ohledech zoufalé.

K organizátorům však také něco pozitivního - krásná trička v podobném designu jako na PálavaRace, hezká medaile na památku, krásné prostředí. Závod byl krásnej, udělal jsem tam slušnej čas, ale velmi pravděpodobně se za těchto podmínek, hlavně stavu silnice, příštího ročníku nezůčastním.

Žádné komentáře:

Okomentovat