pondělí 25. dubna 2022

23.4.2022 - 24.4.2022 - 24hodin Konstantinovy Lázně

Akce : 24 hodinovka Konstantinovy Lázně
Kategorie : Ultramaraton
Kdy : 23.9.2022 12:00
Kde : Konstantinovy Lázně, Kemp La Rocca
Startovné : 1000 Kč
Trasa : 2,8km cyklostezka
Web : http://k6.barokomaraton.cz
Výsledky : https://vysledky.4timing.cz/index.php?id_zavodu=355
Garmin aktivita : https://connect.garmin.com/modern/activity/8696732133


... druhý pokus o zdolání 24hodin výzvy ...

ÚVODEM

Po podzimním pokusu o zdolání 24hodin který nebyl úplně úspěšný, jsem okamžitě po vzniku tohoto nového závodu začal přemýšlet že bych si dal repárát, takže nakonec jsem pokud o první 100km Závod - Plzeň, jsem to vyměnil za tuto 24 hodinovku.

3 týdny před závodem, 168km v nohách...

Jelikož mne minule vytrestala strava, šel jsem na tom trochu jinak a místo gelů chtěl i po diskusích s rúznými lidmi přejít na standardnější stravu, pevnou. Takže toto byly ty hlavní zdroje energie:
- rýžové koule sladké - rýže, mandlové mléko, datlová pasta, rozinky
- rýžové koule slané - rýže (vařená v zeleninovém vývaru), žampióny, chedar
- pohankové tyčinky - banán, datle, arašídové máslo, pohankové vločky

Sebou sem toho samozřejmě vezl velmi velmi hodně, kdyby to s pevnou stravou třeba nešlo....

Ráno jsem se neprobral v úplně závodním rozpoložení, sice jsem spal dlouho ale nebylo to úplně extra kvalitní spánek...

V sobotu jsme teda vyrazili do Konstantinových lázní, kam jsme dorazili s bráškou, který mi dělal support. Stihnuli jsme opět postavit stan, lehce namazat nohy, obléct se a asi 2 minuty věnovat rozcvičení....

Závodní strategie: Doporučení bylo takové že prvních 12 hodin to musí být jako procházka. Já si to přeložil do tempa 6:15 - 6:30... Pak by měl teprve začít závod a větší usilí.

Závodní strava: Plán byl přijímat 30g sacharidů za hodinu a 0,5l vody, upravit podle aktuálního počasí. Sacharidy především z pevné podomácku připravené stravy - rýžové koule a sušenky, doplnit možná občas Agave gelem či Flapjack sušenkou apod. Pití bylo pouze lehounký ionťák míchaný hypotonicky, k tomu občas míchaný erebos a magnesium Liquid do vody míchaný.

START

Na startu bylo celkem 33 lidí na 24hodinovku a k tomu lidi na 48hodin a 6ti denní. Ve 12 ta taškařice začala...

minuta či dvě do startu ...
... a s nadšením do toho

Začalo se velmi velmi svižně, můj plán začít s tempech 6:30 padl okamžitě po startu, bežel jsem tak 5:40 a to jsem byl prakticky poslední, což mě teda nevadilo, ale pomaleji mi to prostě fakt nešlo. Každopádně za první 2km jsem se uklidnil k tempu 6:00 a dále to sklidňoval k tempu 6:20, což se zanedlouho povedlo. Každopádně prvních řekněme 5-6 hodin jsem se necítil úplně ideálně, možná ten špatný spánek, nechal jsem to ale být a snažil se tím neznervózňovat. To že jsem běhal prakticky poslední nebo jsem si to aspoň myslel mi bylo taky úplně jedno. Byly tu lidi kteří to běhali okolo tempa 5:30 nebo i rychleji, a ti ani jeden nedokončili, jen tak mimochodem...

Já se začal nějak zajímat o pořadí někde okolo 10 nebo 12ti hodin, to jsem byl na nějakám 17tém místě a očekával jsem že se začnu prodírat dopředu. Tak se taky stalo i když jsem to tak rychle nečekal, nutno podotknout že jsem nijak nezačal na tempo tlačit a prostě jen držel nastavené tempo a to se stále na začátku pohybovalo okolo 6:30. Až asi po 100km se to tempo začalo snižovat k 7:00 a nižším, také dané tím že jsem si při jídle zastavil a pouze chodil, protože při běhu už mi to nějak moc nešlo. Většina startovního pole ale zpomalila mnohem více a začalo se i chodit...

Jedl jsem prakticky jen rýžové koule a ty pohankové domácí tyčinky, jednou jsem měl gel, protože sem se cítil bez štávy. Pil prakticky jen lehky enervit ionťák, a postupem sem přidával také dost Coly, protože mi přišlo že žaludek je nějakej divnej. Ionťák jsme časem začali střídat s EREBOSem. Asi 2x jsem do sebe nacpal Flapjack tyčinku, banán a hroznové víno. Hrozně moc mi pomohl teplý hovězí vývar, bez masa, to mě strašně srovnalo žaludek, asi ve spolupráci s tou kolou. Kolem a kolem to v porovnání s průběhem v Plzni, kde mě jídlo fakt vytrápilo, bylo úplně jinde. Na velkou jsem šel jednou asi po 16ti hodinách, na malou jsem šel 2x a to po 7mi a 14ti hodinách.

V depu jsem zastavil jednou, kdy jsem asi po 4 hodinách začal cítit, že ty otřesy svalů při sebězích kopečku, který se opakoval v každém 3km okruhu, nedělají úplně dobře. Nahodil jsem teda kromě lýtkových návleků které jsem měl od startu i stehenní návleky, a pak jsem do depa už nezavítal.

Zpět ale k průběhu závodění. Od 12té hodiny jsem začal pokukovat na průběžné výsledky v cílové rovince na obrazovce a v době kdy lidé začali být zvadlý, tak já se začal cítit perfektně a i když tempo kleslo níže, držel jsem pak v každém okruhu konstatní tempa a začal se rapidně přibližovat do TOP10, během pár hodin jsem byl najednou na 5tém místě a za dalších pár hodin se dostal až na třetí místo, což jsem teda byl velmi velmi překvapen. Ten mega mega cíl, uběhnout 200km se zdál být velice dosažitelný, a umístění na stupních vítězů by byla ještě třešnička na dortu.

Vše to vypadalo krásně, až do 23tí hodiny, tam už jsem měl naběhnuto takovou rezervu, že mi stačilo posledních 23km "běžet" v průměrném tempu 8:30. Snažil jsem se navýšit ještě kousek tuto rezervu a pak to prostě nějak do cíle už dochodit, hlavně abych nebyl ve stredu až do konce... 
Ale ani to nestačilo. Během několika kilometrů jsem úplně zvadl, jakože najednou totálně ztuhli nohy, začal jsem se nějak divně vlnit, zaklánět se v zádech a mít velmi divné pocity únavy, až vrávorání. Nepomohl ani nakopávač - Enervit Liquid gel, jakmile jsem pak na trati jednou zastavil, už jsem se nerozběhl a byl jsem rád že jsem došel necelý kilometr do cíle, doprovázen mým supportem a kamarádkou, a při této cestě jen kecali o tom co teď udělat, mě už to ale bylo vlastně jasné protože cíl 200km se rozplynul přesně tak rychle jak rychle jsem zničehonic zastavil běh při seběhu, protože ten divnej pocit jsem nebyl ochoten dál riskovat...

No takže poslední kilometr jsem měl asi za půl hodiny a došel do depa někdy po 23ti hodině závodu, chvíli laboroval v našem stanu a pak to šel odbouchnout do cíle, nutno říci že strašně zklamanej, a tak výzvy že můžu zkusit ještě něco nachodit, jsem nevyslyšel, protože jakmile jsem na trati zastavil s během, tak se z těch ztuhlých nohou stali naprosto betonové nohy a po chvíli sezení v depu se to samozřejmě ještě zhoršilo.


CÍL

Dá se říci že do cíle jsem teda vlastně nedorazil, ale 24hodin závod má tu výhodu že člověk ho může kdykoliv ukončit ale DNF nedostává, prostě odběhneš si kolik můžeš a jestli zbytek spíš nebo to ukončíš u kousek dřív je na tobě.

Končím teda nakonec v odměřeném čase 23:05:10, a naběháno teda 191,218km. Aktuálně jsem třetí a po konci závodu to vystačí na 4té místo v mužích a první místo v mé věkovce :-). 
Zklamání je veliké ale časem si člověk říká že se posunul na této "distanci" o 40km (v Plzni to bylo 153km), což za půl roku není tak špatné, a odstupem času to oceňuji stále víc a víc.



výsledková listina

ZÁVĚREM

Tak byla to opět škola, ale dá se říci že posun v kladném slova smyslu byl veliký, dokázal jsem fungovat 22,5 hodiny, běhal na průběžném třetím místě a téměř dokázal uběhnout těch 200km. Strava mi sedla dobře a pokud se do této šílenosti pustím někdy příště, věřím že to s mým tělem už dokažu až dokonce, myslím že si prostě na to jen to tělo musí zvyknout a půjde to, protože nevídím nějakou zásadnější chybu kterou jsem udělal. Možná zvýšit o kousek ještě příjem sacharidů a stravy obecně a možná vyladit tu kompresi a zvykat si na ní i v tréninku, kde ji teda moc nepotřebuji. Křeče nepřišli žádné, možná díky 6x konzumaci Magnesium Liquid.

Strava a pití na závodě - část 1

Strava a pití na závodě - část 2

Strava a pití na závodě - část 3


Vůbec si nechci představovat běžet takovýto závod bez supportu, např. cestu tam jsem odpočíval, cestu zpátky bych rozhodně nebyl schopen po závodu absolvovat. A výhody mít svůj support na tomto závodě samotném snad ani nemá cenu komentovat, je to prostě nepoměrné když vše člověku někdo podá až do ruky, a někdo ho třeba trochu kontroluje v příjmu tekutin a potravy obecně. Mimochodem bratr tam naběhl za mých prvních 37km závodu, sám 30km, nemusel ale chtěl ;-).

Musím vyzdvihnout práci bratra, byl tam vlastně pořád skoro každé kolo na dráze, nezastavil se, byl prostě neunavitelný, přebíhal i přes stadion aby byl u mě skoro pořád. A když byl ve stanu, tak něco míchal nebo zapisoval, 20 hodin v kuse!!! Snažil se a tímto mu také na dálku děkuji, nejlepší support jaký jsem mohl mít, ale to už jsem věděl dávno před závodem.

Ohledně stavu mě telesné schránky po závodě musím konstatovat totální zničenost. Po Plzni jsem byl prakticky v pohodě, nyní ale den po závodu jsem fakt zničen a totální tuhost všech svalů nohou a dokonce i částečně zad apod. Klouby taky asi dostali dost zabrat, přeci jen to byl asfalt, v porovnání s tartanem v Plzni. Každopáně volba bot - TOPO ULTRAFLY 3 byla dobrá volba, ani jsem boty nepřezouval.

Kolem a kolem ale musím konstatovat že i moje nohy jsou zničitelné, a tady jsem je teda opravdu zničil ;-)

PODĚKOVÁNÍ

Velký dík samozřejmě patří organizátorům. Nikdy jsem neviděl takto skvěle zorganizovaný závod, navíc první ročník. Celou trať organizátor na noc nasvítil aby běžci nemuseli nosit čelovky - 3km trati! Vývar na noc byl skvělý, byli tam dostupní maséři, na to jsem ale neměl čas..., hrála tam živá hudba, atd. atd. 

...tak a už se těším na další plánovanou šílenost ;-) ...

Žádné komentáře:

Okomentovat