úterý 20. ledna 2015

Deník - Mexiko 2014 - 20.12.2014 - Den 11 - Cesta do Chetumalu

Dnes nás toho moc zajímavého nečeká, je před námi cesta do Chetumalu, takže úplně na druhý břeh Yucatánského poloostrova k hranicím s Belize. Z Palenque to máme hezkých 480 km. Takže se ráno rozloučíme s opravdu hezkým hotelem Caňada Internacional a okolo půl deváté vyrážíme na cestu. Cesta do Chetumalu je celkem slušná, takže se dá téměř pořád jet 100 - 120 km/h. Samozřejmě nechybí všude spousta příčných prahů, někdy nejsou ani označené značkou, to se pak musí rychle brzdit. Někdy jsou ty prahy tak vysoké, že spodkem auta o ně škrtáte, naštěstí kluci už to mají natrénované, takže toto se nám stávalo dříve. Staví nás také asi dvakrát hlídka policie, ono těch hlídek je tu fakt dost. Chce od nás papíry od půjčovny, bohužel neumíme moc španělsky, ale myslím, že od nás chtěl nějaké peníze, že máme nějaký papír z půjčovny pouze fotokopii, ale že bychom měli mít originál, pravděpodobně mu šlo o technický průkaz nebo něco takového. Z půjčovny máme totiž jen pár papírů, ale žádný průkaz od vozidla či něco takového. Silnice se tu dělají také dosti široké, takže problém s předjížděním tu moc není, jelikož kdyžtak se protijedoucí auto trochu uhne ke krajnici.

Do Chetumalu dojíždíme okolo třetí hodiny odpoledne, čistého času jsme byli na cestě téměř šest hodin. Navigace to spočítala na 7 hodin, takže se moc nemýlila, ale my jeli rychleji, nežli je povolená rychlost. Hledáme hotel, ten, co jsme měli zabookovaný, jsme rezervaci zrušili, protože byl dost drahý. Něco jsme sehnali na bookingu, tak to teď objíždíme. Nakonec jsme skončili v hotelu Marlon, jsou tu dva naproti sobě, ten jeden má ještě předponu Grand, tak v tom nejsme. Oba mají ale podobné ceny a jen v tom druhém mají volná místa, takže máme štěstí - volná místa jsme kontrolovali včera na bookingu. Máme opravdu slušné bydlení za 550 pesos, dvoulůžkový pokoj. Spíme tu 2 noci.
Po ubytování si dáváme osvěžení v bazénku v atriu a jdeme se podívat do města. Chetumal má mít 150 000 obyvatel, ale podle toho, kolik je lidí na ulicích, to v žádném případě nevypadá. Jdeme k pobřeží, kde je taková celkem hezká promenáda okolo břehů, lidi tu prakticky žádní nejsou. Fakt divné město. Podle mapy to vypadá, že nemá ani žádné pořádné náměstí. Na druhou stranu, všechny ulice jsou velmi široké a směry jsou od sebe ještě oddělené širokým travním pruhem a stromy, ale kam se poděli lidi, to je fakt záhada.

Chetumal

Na doporučení jdeme na večeři do restaurace Almina café. To jídlo je naprosto skvělé. Sice to nejsou žádná mexická jídla, ale takhle jsme si tu v Mexiku nepochutnali - Caesar salát, tatarák z tuňáka, tuňák s kokosovou krustou. Všichni jednomyslně hodnotíme jako nejlepší jídlo, co jsme tu jedli. Zbývá dokoupit colu k večernímu posezení s Captain Morganem a partičkou karet UNO a může se jít do hotelu. Je okolo osmé večer, a pokud nejdete tou úplně hlavní ulicí, člověk by skoro dostal strach, všude tma, nikde žádní lidé a občas na vás štěká pes za plotem. V Chetumalu prostě nic moc k vidění asi určitě nebude.